AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Hei! Jeg har ei ganske ny venninne, vi har kun kjent hverandre et par mnd, så er ikke så godt kjent enda. Vi har veldig god kjemi og timene sammen går fort. Vi er veldig like på alt, unntatt en ting og det er at jeg elsker hunder, mens venninnen min ikke liker dem noe godt. Jeg har en hund og jeg har respektert at venninnen min ikke liker han. Sånn er det jo bare, ikke alle liker hunder. Men så skjedde det noe igår.. Venninnen min var på besøk og hunden min fikk en liten raptus. Han blir da litt bjeffete og lekete. Hunden min løp da bort til venninnen min, logret, bjeffet og ville ha henne med på lek. Hun klagde over hvor masete han var og plutselig ser jeg at hun slår han ( med flat neve ) på snuta. Hunden min som aldri har opplevd dette før peip til og løp vmed halen mellom beina bort til meg for å få trøst. Jeg rakk ikke å tenke før jeg på ren auto pilot fiket til venninnen min og sa «liker du selv å bli slått?!». Det hele endte med en stor krangel og hun dro. Hun har prøvd å ringe flere ganger idag og skrevet unnskyld på meldinger. Jeg er nå i veldig tvil om hva jeg skal gjøre videre med henne. Samtidig vet jeg at det selvfølgelig ikke var rett av meg å slå til henne. Jeg vet jo også at jeg ikke burde ha henne på besøk her igjen, hun har vært stygg mot hunden min og han er garantert ikke trygg på henne etter dette. Er dette grunn nok til å kutte henne ut eller er jeg urimelig? Anonymkode: 210de...b78 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Hun ønsker å si unnskyld. Gi henne en sjanse til, og si unnskyld tilbake. Anonymkode: 948a6...cd5 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 26. desember 2019 Det er ikke greit å slå en hund. Men når du vet hun ikke liker hunder, kanskje til og med er redd den, så lar du ikke hunden bjeffe og hoppe opp på henne. Du er ikke noe bedre enn henne i denne situasjonen. Du burde ha kustus på hunden og gjerne fjernet den før besøk, hun burde ikke slått. Anonymkode: 7662f...ce0 72
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Hun er mest sannsynlig redd hunder. Dette gir henne selvsagt ikke rett til å slå hunden, men det er en mulig forklaring på hvorfor hun gjorde det. Noen ganger gjør vi ting, spesielt når vi blir redde som vi egentlig ikke mente. Om hun sier unnskyld så synes jeg du burde gi henne en sjanse til. Du slo henne jo, og det er ganske langt over streken det også. Snakk med henne, og prøv å løs det på en fin måte. 😊 Anonymkode: 8d36d...158 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 26. desember 2019 Man har lov til å forsvare seg mot dyr. Det er derimot ikke lov å dra til folk som har forsvart seg mot ditt dyr fordi du ikke har kontroll på hunden din. Anonymkode: e1add...f61 59
Gjest bienvilleparish Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 (endret) Sånn jeg ser det er det du som har skyld her. Hun liker ikke hunder og det er faktisk veldig ubehagelig å få ville hunder som hopper og bjeffer etter seg, så skjønner godt reaksjonen hennes. Det at du slår henne er jo helt på trynet. Å nei, jeg mener ikke man skal slå eller skade dyr, men det her var pga situasjonen du satt henne i og hun gjorde det nok fordi hun ble redd/ubekvem Endret 30. desember 2019 av bienvilleparish
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 Beklager Ts, men å fike til et annet menneske er ganske drøyt. Selv om hun slo kan det være en refleks for at hun er redd. Rart at du ikke har kustus på hunden din. Hva om det var et barn? Hadde du slått til det og? Anonymkode: bc741...e55 18
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #8 Skrevet 26. desember 2019 Kudos til deg TS! Venninna fikk smake sin egen medisin, fullt fortjent! Hadde lett droppa ei slik venninne, sånne folk trenger jeg ikke i livet mitt. Anonymkode: 5659f...370 17
nordlending Skrevet 26. desember 2019 #9 Skrevet 26. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden min løp da bort til venninnen min, logret, bjeffet og ville ha henne med på lek. Hun klagde over hvor masete han var og plutselig ser jeg at hun slår han ( med flat neve ) på snuta. Bare så det er sagt forsvarer jeg ikke at du slo til venninna di, og jeg forsvarer ikke at man slår til verken folk eller dyr på generell basis (unntatt om man blir angrepet). For alt man vet kan det også hende hun er redd hunder (det må hun jo imidlertid gi beskjed om!) Men hvis noen hadde slått til hunden min fordi den gikk/løp bort til vedkommende og viste med hele seg at den ville leke (slik jeg oppfatter situasjonen), da hadde ikke jeg gidda den personen mer. 6
Gjest loveli Skrevet 26. desember 2019 #10 Skrevet 26. desember 2019 (endret) Men TS.., hvis du mener at det er galt å slå, hvorfor slo du selv da? Du er jo overhodet ikke bedre selv! Endret 26. desember 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Jeg synes det er bra gjort av deg. Men dere kan skvære opp nå. La henne si sitt og du får håpe hun beklager mye, og du sier at hun må lære ha respekt for dyr og sier unnskyld for at du slo henne. Anonymkode: 930ae...cd3 10
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 På 27.12.2019 den 0.01, AnonymBruker skrev: Beklager Ts, men å fike til et annet menneske er ganske drøyt. Selv om hun slo kan det være en refleks for at hun er redd. Rart at du ikke har kustus på hunden din. Hva om det var et barn? Hadde du slått til det og? Anonymkode: bc741...e55 Kustus på hunden? Han var bare glad for å se venninnen til TS liksom. Man kan ikke noe for at hunder blir glade og vil leke. Og ikke involver barn i denne tråden, er ikke det dette handler om. Anonymkode: 930ae...cd3 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 Hahahah genialt. Hadde gjort det samme om noen gjorde det mot bikkja mi. Anonymkode: 1471d...2db 11
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 Det er ikke greit å slå verken dyr eller mennesker. Hun har bedt deg om unnskyldning, og det bør du også gjøre. Dere trenger ikke å forbli uvenner. Anonymkode: 7c579...d27 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kustus på hunden? Han var bare glad for å se venninnen til TS liksom. Man kan ikke noe for at hunder blir glade og vil leke. Og ikke involver barn i denne tråden, er ikke det dette handler om. Anonymkode: 930ae...cd3 Det er en veldig bra egenskap å kunne LESE KROPPSPRÅKET TIL FOLK når man har hund. Hadde noen slått til meg fordi jeg hadde vært redd og dasket til en hund, da hadde jeg politianmeldt vedkommende. Å slå til noen vitner om mangel på det meste oppi hodet. Man er faktisk ikke riktig klok. Hva blir det neste- drepe et menneske? Anonymkode: bc741...e55 16
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #16 Skrevet 28. desember 2019 Har selv hund. Hvis jeg vet at noen ikke føler seg vel rundt hunder, så setter jeg han på et annet rom mens besøket er her. Synes du gjorde en drøy ting med venninna di TS. Hun ble sannsynligvis veldig redd, i tillegg slår du henne. Er du som burde si unnskyld, ikke henne. Anonymkode: 84edd...6a6 21
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 Om jeg var venninna di, ts, hadde jeg dumpet deg Anonymkode: 5fee8...003 17
Apis Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 Slo hun som å slå, eller mer dytte bort snuten? uansett å slå et annet menneske vitner om problemer med å kontrollere sinne, hunden skal nok overleve. 6
jabx Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 På 26.12.2019 den 23.58, AnonymBruker skrev: Man har lov til å forsvare seg mot dyr. Det er derimot ikke lov å dra til folk som har forsvart seg mot ditt dyr fordi du ikke har kontroll på hunden din. Anonymkode: e1add...f61 Berettighet harme. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #20 Skrevet 28. desember 2019 Hadde dumpet deg tvert og aldri sagt unnskyld om jeg var din venninne. Jeg forsvarer ikke at folk slår dyr, det er ikke greit, men det som er verre i denne situasjonen er jo deg. Psykopatisk oppførsel av deg. Anonymkode: 9ad14...58e 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå