AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Jeg har ikke fullført en utdannelse (pga mye som har skjedd privat) Har jobbet en del ulike steder innenfor service/ salg. Nå vil jeg videre. Utrolig lei av å jobbe for timelønn og ikke komme meg noen steder. Går en slags øko/ad linje. Etter så mange år på gulvet kan jeg liksom ikke se for meg selv på et kontor bak en skjerm. Jeg er flink med kundekontakt og service/ salg- men jeg er ikke en type som går over lik for å selge noe heller. Noen tanker ? Flere som har vært i en slik situasjon og kommet seg videre? Jeg er ikke gift og har ikke barn og leier bolig, så er sånn sett fri til å flytte på meg. Anonymkode: 7912d...80e 1
Horten Market Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Du lurer på om det er for sent å bygge yrkeslivet for de neste 30 år? Du har livet foran deg, så bare skyv vekk slike negative tanker. Med alle muligheter du har, er du faktisk blant de mest priviligerte mennesker som har levet. Grip mulighetene til å bygge det livet du vil ha. 8
pautina Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 Hvis du er villig til å ha litt dårlig råd ett par år eller jobbe både dag og kveld med jobb og studier noen år så er det ingen hindring. Du vil avansere der du er med en gang du kommer med noe formelt om kompetanse. Kombinert med yrkeserfaringen stiller du så mye sterker til høyere stillinger enn alle søkere som kommer rett fra studie og. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fullført en utdannelse (pga mye som har skjedd privat) Har jobbet en del ulike steder innenfor service/ salg. Nå vil jeg videre. Utrolig lei av å jobbe for timelønn og ikke komme meg noen steder. Går en slags øko/ad linje. Etter så mange år på gulvet kan jeg liksom ikke se for meg selv på et kontor bak en skjerm. Jeg er flink med kundekontakt og service/ salg- men jeg er ikke en type som går over lik for å selge noe heller. Noen tanker ? Flere som har vært i en slik situasjon og kommet seg videre? Jeg er ikke gift og har ikke barn og leier bolig, så er sånn sett fri til å flytte på meg. Anonymkode: 7912d...80e Tenker du har alle muligheter på din side. Særlig om du er villig til å flytte på deg. Det er aldri for sent! Anonymkode: 574a8...6c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 jeg er 42 år og flyttet mange timer vekk fra hjemstedet mitt for å studere😁2,5 år igjen!🤓 Anonymkode: 7c722...162 1
Gjest 007_008_007 Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fullført en utdannelse (pga mye som har skjedd privat) Har jobbet en del ulike steder innenfor service/ salg. Nå vil jeg videre. Utrolig lei av å jobbe for timelønn og ikke komme meg noen steder. Går en slags øko/ad linje. Etter så mange år på gulvet kan jeg liksom ikke se for meg selv på et kontor bak en skjerm. Jeg er flink med kundekontakt og service/ salg- men jeg er ikke en type som går over lik for å selge noe heller. Noen tanker ? Flere som har vært i en slik situasjon og kommet seg videre? Jeg er ikke gift og har ikke barn og leier bolig, så er sånn sett fri til å flytte på meg. Anonymkode: 7912d...80e Det er aldri for sent. Begrensningene sitter i hodet og det andre forteller oss. Så bra at du ønsker å få merkompetanse. Bare ta steget fullt ut. Den dagen du har blitt ferdig med det du startet vil du se tilbake og være takknemlig for at du tok valget i en livsfase der ting så uklare ut. Carpe diem!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 Tusen takk for tilbakemeldinger. ... Ja mye blokkering sitter i hodet tenker jeg. 😕 Gleder meg til å kunne søke på flere typer jobber hvertfall- men der kommer de negative tankene igjen gitt, «jobbene forsvinner, robotene tar over, 1 milliard kinesere med doktorgrad, globalisering, digitalisering etc» 🙈 Anonymkode: 7912d...80e 1
Gjest 007_008_007 Skrevet 26. desember 2019 #8 Skrevet 26. desember 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tilbakemeldinger. ... Ja mye blokkering sitter i hodet tenker jeg. 😕 Gleder meg til å kunne søke på flere typer jobber hvertfall- men der kommer de negative tankene igjen gitt, «jobbene forsvinner, robotene tar over, 1 milliard kinesere med doktorgrad, globalisering, digitalisering etc» 🙈 Anonymkode: 7912d...80e Den tid, den sorg. Ikke sant? Jeg gikk på en høyskole i 3 år og etter det ble livet fullstendig snudd opp ned. Depresjon, samlivsbrudd, bo hos foreldrene mine en periode, se alle vennene etablere seg - livet var et herk. I tillegg tok jeg noen ukloke avgjørelser som satte meg inn i en økonomisk knipe. Også dette pga. depresjon og tidligere traumer. Det kom så langt at jeg vegret meg for å ta opp mer studielån og holdt på å ta en feil avgjørelse. Heldigvis kom jeg på bedre tanker og som 30-åring fikk jeg muligheten til å fullføre utdannelsen på et utenlandsk universitet. De neste 5 årene gikk med til å få i gang en karriere og det ble mye flytting rundt om i landet. Men nå er jeg godt etablert i arbeidslivet og ting har falt på plass. Når jeg tenker tilbake på høsten 2010 er jeg sjeleglad for at jeg tok viktige valg da. Hadde noe på gang en kvinne, men måtte avslutte alt fordi jeg skjønte at jeg aldri ville bli lykkelig om jeg ikke grep sjansen, og hun ville heller ikke blitt lykkelig sammen med meg. Endret 26. desember 2019 av 007_008_007
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #9 Skrevet 26. desember 2019 4 minutter siden, 007_008_007 skrev: Den tid, den sorg. Ikke sant? «Ikke utdann deg til arbeidsledighet» 🙈 jeg får ingen klar tittel etter denne bacheloren. Men noe sier meg at Norge fortsatt er litt «konservative». Feks vektlegges karakterer mye for høyere studier. Men intervju og motivasjonsbrev burde også telle. Ja ja. Ikke vet jeg hva en arbeidsgiver ville tenkt om en 38-åring kommer med nylig avlagt bachelor i studie som ikke er sivil ditt el datt 🙈 huff Anonymkode: 7912d...80e
Gjest 007_008_007 Skrevet 26. desember 2019 #10 Skrevet 26. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: «Ikke utdann deg til arbeidsledighet» 🙈 jeg får ingen klar tittel etter denne bacheloren. Men noe sier meg at Norge fortsatt er litt «konservative». Feks vektlegges karakterer mye for høyere studier. Men intervju og motivasjonsbrev burde også telle. Ja ja. Ikke vet jeg hva en arbeidsgiver ville tenkt om en 38-åring kommer med nylig avlagt bachelor i studie som ikke er sivil ditt el datt 🙈 huff Anonymkode: 7912d...80e Hva slags studie er det?
Determegja Skrevet 26. desember 2019 #11 Skrevet 26. desember 2019 Høyskoler er fulle av 30 åringer som tar ny utdannelse. Tror mange arbeidsgivere vil se på det som en styrke ved en person der han/hun har styrke til å gjennomføre dette. Kjør på. Skiftet selv yrke via ny utdannelse i voksen alder og har nå betydeligere høyere lønn og jobbsikkerhet. Finansierte dette ved salg av en tomannsbolig og studerte på gevinsten. Har nå tilnærmed nedbetlt enebolig ti år etter utdannelsen En 30 åring har ca 10 år av yrkeslivet bak seg og 40 år foran seg 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #12 Skrevet 26. desember 2019 8 minutter siden, Determegja skrev: Høyskoler er fulle av 30 åringer som tar ny utdannelse. Tror mange arbeidsgivere vil se på det som en styrke ved en person der han/hun har styrke til å gjennomføre dette. Kjør på. Skiftet selv yrke via ny utdannelse i voksen alder og har nå betydeligere høyere lønn og jobbsikkerhet. Finansierte dette ved salg av en tomannsbolig og studerte på gevinsten. Har nå tilnærmed nedbetlt enebolig ti år etter utdannelsen En 30 åring har ca 10 år av yrkeslivet bak seg og 40 år foran seg Tusen takk ❣️👍 Anonymkode: 7912d...80e
Determegja Skrevet 26. desember 2019 #13 Skrevet 26. desember 2019 To tips. Vet ikke hva du skal studere men noen offentlige etater og større private bedrifter tar inn studenter i sitt fagfelt som sommerhjelp. Noen etater er det med tanke på rekrutering. Vi har tatt inn sommerstudenter som er fortsatg deltid mer eller mindre hele året på prosjekt. Fin referanse for senere. Det er også fult mulig å bruke lærere som referanse når jobbsøkingen starter. Gode referanser er viktig 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 Problemet er ikke å bygge karriere som 35+, men det virker som om du ikke har tenkt så mye gjennom hva du utdanner deg som. Du snakker ned utdanningen du går på nå og du virker ikke sikker på hva slags jobber du kan få og hva du ønsker. Har du bare tatt en utdanning for å få en bachelor eller har du noen planer om hva du ønsker å jobbe med? Anonymkode: 94249...63c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har det som deg TS, jeg har bare jobbet deltid med salg og service på gulvet og må hverdag kjempe om å få de ekstra timene jeg kan. Jeg blir til våren ferdig med min master som 35 åring, forhåpentligvis vil jeg få jobb da dette er et yrke det er behov for i Norge. Jeg må nok flytte dit den første jobben er i første omgang. Anonymkode: 6d569...15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå