Gå til innhold

Bleie - i syden?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Vi skal til syden nå med jenta vår på 2 år og 4mnd. Hun bruker bleie ennå.

På stranden kan hun jo få løpe naken rundt, men hva med i bassenget? Må jeg ha med badebleier til henne? Hvordan gjør dere det? Greit nok at de sjelden gjør på seg når de er i vann, men det blir jo mye opp og ned av vannet, og hva om hun plutselig bæsjer? :o

Det går jo ikke an... hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Pampers og Libero selger pakker med badebleier som er greie å bruke i bassenget. :)

Gjest Gjesten
Skrevet

Kjøpe badebleier..."Little Swimmers" har vi brukt (mulig det er Pampers eller Libero sine...) og de fungerer fint.

Vår sønn bæsjer så og si alltid i vannet så jeg hadde ikke turt å la han bade uten.

Skrevet

Om du velger å kjøpe badebleier til henne eller om du bare tar på henne en tettsittende truse, er vel egentlig det samme. Men ja, hun bør ha en eller form for beskyttelse i bassenget, syns faktisk at bleieunger burde ha det på stranden også jeg hvor det er mange andre tilstede som bader og koser seg.

Skrevet

Så små barn bør vel egentlig ha på seg klær også på stranden! Sola er hard for en liten kropp.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror jeg ville hatt både en badebleie og en t-skjorte.....

Gjest Anonymous
Skrevet

ehm tør jeg si at dette høres fryktelig kvalmende ut? at jeg ligger og plasker i svømmebassenget på gran canaria neste måned, jeg svømmer ofte under vann og får noen ganger vann i nesa og munn som jeg ved uhell svelger. i samme moment er det en liten unge i bassenget som driter..... avføring er ikke alltid så veldig fast så små korn vil løsne fra avføringa og lekke ut langs linningen på bleien. dere skjønner tegninga? æsj æsj håper disse barna kun oppholder seg i barnebassenget som er 20-30 cm dypt. :kvalm:

Gjest Primula
Skrevet
ehm tør jeg si at dette høres fryktelig kvalmende ut? at jeg ligger og plasker i svømmebassenget på gran canaria neste måned' date=' jeg svømmer ofte under vann og får noen ganger vann i nesa og munn som jeg ved uhell svelger. i samme moment er det en liten unge i bassenget som driter..... avføring er ikke alltid så veldig fast så små korn vil løsne fra avføringa og lekke ut langs linningen på bleien. dere skjønner tegninga? æsj æsj håper disse barna kun oppholder seg i barnebassenget som er 20-30 cm dypt. :kvalm:[/quote']

Hvis du synes det er ekkelt, kan du jo tenke litt på alt det andre som er i bassenget også da: la meg f. eks nevne snørr, busemenner, spytt, navlelo, ørevoks, hudceller, ulike typer midd, tja, kanskje noen til og med har hatt en hyrdestund i bassenget like før du kom? Du bør vel kanskje holde deg i solsengen hvis du synes dette er voldsomt ekketl. Eller forresten, ikke la meg minne deg på hva som kan være på en solseng.... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

nånå jeg syns da avføring er det verste. snørr, busemenn, spytt, navlelo, ørevoks, hudceller osv, tar vi litt lettere på der jeg kommer fra. fear factor:

Gjest Mayamor
Skrevet

Begyndte å bli kurert for bassenglyst der gitt... :tunge1:

Skrevet
Kjøpe badebleier..."Little Swimmers" har vi brukt (mulig det er Pampers eller Libero sine...) og de fungerer fint.

Little Swimmers er vel Huggies "sine". Pampers og Libero har da ikke badebleier, har de det da?

Gjest Gjesten
Skrevet

Little Swimmers er vel Huggies "sine". Pampers og Libero har da ikke badebleier, har de det da?

Jeg vet ikke, så en annen nevnte at Pampers og Libero har og husket ikke navnet på de vi bruker.

Skrevet

Jo, Libero har faktisk badebleier de også. Har aldri sett disse noe sted selv i butikker, men mener jeg leste det på Libero.no

Gjest Lompa
Skrevet

:roll:

Hvordan det er i andre sydlige strøk, vet jeg lite om, men grekerne bruker helst en liten badebleie/bukse på sine små, samt en hatt og så høy solfaktor du får. Nå er jo de født der og tåler dermed varmen og sola noe bedre enn en bleik,liten nordboer,så man må jo ta litt andre forholdsregler, men ellers bør det gå fint.Solfaktor 50 får du fint tak i der, og smør ofte. Ta ungen ofte inn i skyggen til avkjøling, med mye drikke. Gjerne noe kaldt å spise/drikke, samt mye frisk frukt. Tomater med litt salt er også en ide, det reduserer både væske og salt-tapet.

I fall noen lurer, dette lærte jeg av en som har jobbet som badevakt på en av de mer populære strendene de siste femten årene, og som selv har to små. Og som har sett MYE rart av hvordan turister tar seg av sine små i varmen.....

Skrevet

Alltid badebukse/badebleie i basseng. En 2,5åring kan gå naken på stranda, de har jo en viss kontroll, og du får holde henne under oppsyn og ha med hundeposer :wink: .

Min 1,5åring skal ha badebleie også på stranda i sommer, syns det er greiest. Kommer sikkert til å gå uten i perioder da vi er på lite befolka steder da, men hvor mange strender er det om sommeren? :roll:

Hvis det blir sommer da. I fjor var det ikke noe problem, for å si det slik *værsyk*

Skrevet

Vi brukte også swimmers bleiene. De fungerte helt greit. Jenta vår bæsja en gang og det var selvfølgelig når vi hadde glemt bleia hjemme.... Hun vi hadde med oss bæsja flere ganger å det gikk helt fint. Hun badet også med vanlig bleie og det anbefales ikke- bleia ble knall full på 2 min. Anbefaler å ta med alle bleiene du trenger fra Norge, det er veldig dyrt i syden!!

Skrevet

I Foreldre & Barn sto det en annonse ang. dette. Det var bilde av en bleieshorts, med teksten: "Tøff i PLAY badeshorts, kr 198,- med spesialtruse som fanger opp ubeleilige doturer. Trusen trekker ikke til seg vann, puster og er lett og behagelig. Shortsen kan vaskes på 60 grader i maskin. I de fleste EU-land er slik beskyttelse nå påbudt av hygieniske hensyn. Kommer det tarmbakterier i bassenget, må det tømmes og desinfiseres. Lurt å huske på når man planlegger ferieturer. Ring Florentina Agencies, tlf det er ikke lov å legge ut tlf.nr, for å få mer informasjon."

Skrevet

I Foreldre & Barn sto det en annonse ang. dette. Det var bilde av en bleieshorts, med teksten: "Tøff i PLAY badeshorts, kr 198,- med spesialtruse som fanger opp ubeleilige doturer. Trusen trekker ikke til seg vann, puster og er lett og behagelig. Shortsen kan vaskes på 60 grader i maskin. I de fleste EU-land er slik beskyttelse nå påbudt av hygieniske hensyn. Kommer det tarmbakterier i bassenget, må det tømmes og desinfiseres. Lurt å huske på når man planlegger ferieturer. Ring Florentina Agencies, tlf 922 41 134, for å få mer informasjon."

Skrevet

Har kjøpt libero sine badebleier, men ikke prøvd de ennå. Reiser på ferie på tirsdag så da får de vel føtter å gå på tenker jeg.

50 kr for 10 stk så de er ganske dyre.

Mener å ha hørt/lest et sted at dersom det ikke bæsjes i badebleiene så er det bare å tørke dem og bruke dem på nytt :roll: Noen som vet om dette stemmer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...