Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

en stilling utlyses på 31%. det er snakk om arbeid hver 3dje helg og at man sover på institusjonen. på natten er det "hvilende nattevakt"-stilling og jeg tror man kun fikk lønn hver 3dje time. 

er det noen som vet hvor mange timer dette egentlig er snakk om?

og dette med betaling hver 3dje time, noen med erfaring? 

Anonymkode: 012bf...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 12 timer

vet ikke svar på siste spm

Anonymkode: 9fc0d...0f1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ca 12 timer

vet ikke svar på siste spm

Anonymkode: 9fc0d...0f1

Tusen takk :)

Skrevet

Lønn hver 3.time/passiv vakt er ganske vanlig innenfor en del felt. Får du ekstra betalt hvis det blir mer å gjøre (dvs "utrykning"/aktiv tid)?  

Telles arbeidstimene 1:1 eller regnes arbeidstiden også ut fra 1:3? Det vil påvirke antall timer på jobb. Samme vil hva som er normalarbeidstiden for yrket/stillingen. 

Anonymkode: 009ec...a74

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lønn hver 3.time/passiv vakt er ganske vanlig innenfor en del felt. Får du ekstra betalt hvis det blir mer å gjøre (dvs "utrykning"/aktiv tid)?  

Ja det er korrekt, det skulle jeg få.

Telles arbeidstimene 1:1 eller regnes arbeidstiden også ut fra 1:3? Det vil påvirke antall timer på jobb. Samme vil hva som er normalarbeidstiden for yrket/stillingen. 

jeg vet ikke hva 1:1 eller 1:3 er. Hilsen idiot...😑

Skrevet

PS: Det jeg ikke fatter.. er hvor mange timer jeg da får betaling for, skjønner du hva jeg mener? (snakk om en fagarbeiderstilling)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

PS: Det jeg ikke fatter.. er hvor mange timer jeg da får betaling for, skjønner du hva jeg mener? (snakk om en fagarbeiderstilling)

Du får betalt for 1 av 3 arbeidstimer, eller sagt på en annen måte hver time på natt blir lønnet med en tredjedels timelønn. Men det du må finne ut er om hver eneste time teller mot totalarbeidstimen, eller om bare en av tre timer teller som arbeidstime. For å sette det på spissen, hvis de telles slik at bare hver 3.time telles, så vil det si at du må jobbe 24 timer  natt før de telles som 8 arbeidstimer. 

• Liker 1
Skrevet

0,31*37,5 timer = 11,6 timer

På min jobb får vi betalt for hver 7 time ved vaktordninger, som er minimum i lovverket. Aktiv uttrykning gis time for time. Arbeider som ingeniør i et konsulentselskap. 

Anonymkode: 608e8...99d

• Liker 1
Skrevet

Om det er innen helse og omsorg er ofte 100 % 35.5 timer uka. 31 % utgjør da gjennomsnitt 11 t/uka. 

Anonymkode: 9058a...a3e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...