AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Og skaffe meg nye. Er så lei denne stilen og klærne. Men føler jeg fort vil bli lei de nye klærne også. Dyrt blir det jo og. Flere som pleier å føle det slik? Anonymkode: 6cfbd...6df
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Ut i fra overskrifta hadde jeg tenkt å anbefale nudiststrand. Anonymkode: 5a695...72d 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 Se om du kan fokusere litt på miljøet isteden Anonymkode: dc656...e9a 15
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Se om du kan fokusere litt på miljøet isteden Anonymkode: dc656...e9a De ville ha gått til gjennbruk, men får så dårlig samvittighet uansett. Tenker på lommeboken også. Anonymkode: 6cfbd...6df
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: De ville ha gått til gjennbruk, men får så dårlig samvittighet uansett. Tenker på lommeboken også. Anonymkode: 6cfbd...6df Det hjelper ikke så innmari mye å gi til gjenbruk så lenge du kjøper alt nytt etterpå. Se heller om du kan skaffe deg noe nytt tilbehør? Nye sko, nytt skjerf, en ny jakke. Eller du kan dra til frisøren og bli litt ny på toppen. Anonymkode: dc656...e9a 14
Lillemy- Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 Prøv å sette klesplaggene sammen på en annen måte enn du har gjort tidligere. Kjøp noe nytt tilbehør, noen klesplagg i en ny farge som du kan kombinere med basisplagg. Let bakerst i klesskapet og se om du finner noen klær du ikke har brukt på lenge. 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har et problem, som mange andre, at jeg har for mye klær - men ingenting å ha på meg, ingenting jeg føler jeg riktig fin ut i. Jeg har begynt å følge flere youtube-bloggere om klær, og tror jeg finner ut at garderoben min mangler «basis»klær, enkle, nesten minimalistiske plagg i bra kvalitet, som vil gjøre det enklere å kombinere mine andre klær. Så nå tenker jeg å skaffe meg noen av de, prøve å kombinere noen antrekk, og hvis jeg får det til - ta bilder til fremtidige referanser. Anonymkode: d5e1c...45d 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et problem, som mange andre, at jeg har for mye klær - men ingenting å ha på meg, ingenting jeg føler jeg riktig fin ut i. Jeg har begynt å følge flere youtube-bloggere om klær, og tror jeg finner ut at garderoben min mangler «basis»klær, enkle, nesten minimalistiske plagg i bra kvalitet, som vil gjøre det enklere å kombinere mine andre klær. Så nå tenker jeg å skaffe meg noen av de, prøve å kombinere noen antrekk, og hvis jeg får det til - ta bilder til fremtidige referanser. Anonymkode: d5e1c...45d Godt poeng! Legg gjerne ut bilder her også, for dette er jeg selv dårlig på.😊 Anonymkode: 6cfbd...6df
Lillemy- Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har er svart skjørt fra Filippa K som jeg kan bruke til det meste. Det ligner litt på det skjørtet under, men er i bomull, så det kan vaskes i vaskemaskinen. I tillegg har jeg flere mørkeblå skjørt som er lette å kombinere med det meste. Jeg flere hvite bomullstskjorter og bluser som er lette å kombinere både ensfargede og mønstrete skjørt og bukser. Flere av t-skjortene mine har begynt å nuppe, så tar gjerne i mot tips om gode t-skjorter. 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 Kan du førsøke å sy dem om? Du har jo likt dem en gang i tiden, og de passer vel fortsatt, så du har jo sånn sett et fint utgangspunkt du kan jobbe videre på. Se på bøker eller blogger for inspirasjon. Jenny Skavlan har noen bøker du kanskje kan bli inspirert av? Anonymkode: f1d7c...93e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har innsett at jeg liker veldig spesifikk passform og farge på klær. Hvis klærne avviker blir de ikke brukt. Har du noen plagg du liker passformen, fargen eller stoffet på som du kan bruke som utgangspunkt til å planlegge garderoben din bedre? Anonymkode: 11c99...397 2
Luckiness Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har alt for mye klær. Jeg bruker langt under halvparten. Har derfor som nyttårsforsett å kvitte meg med absolutt alt jeg ikke har brukt det siste halve året. Alle klærne er lite brukt og fine, så gir de til Fretex. Jeg merker at jeg stort sett bruker 2-3 bukser, et par skjørt, noen hverdagskjoler, enkle tskjorter/topper/bluser og blazere/cardiganer. Bruker også tilbehør for å pynte det opp alt etter hva jeg skal. Bruker en del treningsklær og ulltøy også. Men alt mulig fjas må bort. Mye er veldig fint, men ikke vits å samle på når jeg likevel svært sjeldent eller aldri bruker det. 3
NewInTown Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 Jeg tenker at det kan være greit å få inn et par nye plagg, som kan kombineres med de plaggene du allerede har! Derfor det er så lurt å ha noen bra basisplagg som kan kombineres med litt freshere outfits. 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 Kan noen linke til eksempel på sånne basisplagg som det snakkes om? Anonymkode: 6cfbd...6df
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan noen linke til eksempel på sånne basisplagg som det snakkes om? Anonymkode: 6cfbd...6df Her tror jeg du kommer langt med å google... Anonymkode: 12a7b...849 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 Skjønner deg godt ts, er du kjendis? De velger ofte å kaste klærne. Anonymkode: c52bf...333
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 På 26.12.2019 den 17.56, AnonymBruker skrev: Og skaffe meg nye. Er så lei denne stilen og klærne. Men føler jeg fort vil bli lei de nye klærne også. Dyrt blir det jo og. Flere som pleier å føle det slik? Anonymkode: 6cfbd...6df Da handler du for planløst.... Det fornuftige er å ta utgangspunkt i basisklær. Googler du basisgarderobe vil du få opp mange mer eller mindre like forslag som alle tar utgangspunkt i en klassisk stil, men du må ikke uten videre kopiere dette hvis det ikke er en stil du liker! Du har sikkert noen plagg du alltid vil ha i garderoben din, ta utgangspunkt i dem. Jeg er f.eks fryktelig glad i farger og mønster, men må begrense meg litt hvis jeg skal ha klær som passer sammen. Så mine basisklær er blitt svarte bukser og ensfargede lange skjørt som er ettersittende rundt midje/ hofter og ellers løsere/vide, svart skinnjakke, dongerijakke og svart kåpe. Da kan jeg gå "berserk" med farger og mønster på alt av overdeler, må bare passe på at de har riktig lengde. Utover dette har jeg fire mønstrede og fargerike kjoler og to dongeribukser i garderoben, og synes alltid det er lett å sette sammen antrekk i forskjellige stiler. (har også en del tilbehør som skjerf, div. hodeplagg, vesker og smykker). Jeg har gjort noen bomkjøp underveis, men etter at jeg "knakk koden" har klær og antrekk blitt rimelig ukomplisert for meg Anonymkode: 8497c...308 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 Takk for gode råd😊 Anonymkode: 6cfbd...6df
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 14 hours ago, Luckiness said: Jeg har alt for mye klær. Jeg bruker langt under halvparten. Har derfor som nyttårsforsett å kvitte meg med absolutt alt jeg ikke har brukt det siste halve året. Alle klærne er lite brukt og fine, så gir de til Fretex. Jeg merker at jeg stort sett bruker 2-3 bukser, et par skjørt, noen hverdagskjoler, enkle tskjorter/topper/bluser og blazere/cardiganer. Bruker også tilbehør for å pynte det opp alt etter hva jeg skal. Bruker en del treningsklær og ulltøy også. Men alt mulig fjas må bort. Mye er veldig fint, men ikke vits å samle på når jeg likevel svært sjeldent eller aldri bruker det. Har du vurdert å prøve såkalt kapsel-garderobe? Dvs, å pakke vekk (ikke gir bort, altså pakke vekk midlertidig) alle plagg bortsett fra noe sånn som 30 stykk. Og du bruke bare antrekk med de i 2-3 måneder, så revurderer du både det du har i kapselen, og det du pakket vekk, og velger ut ny «kapsel-garderobe». Da får du både variasjon, og samtidig få plagg å velge imellom i hverdagen. Men å gi bort klær som du ikke brukte på et halvt år, det høres feil ut. For det er jo også sesong i Norge, det kan hende du får bruk for klærne når det er varmere. Det ender opp med at du kommer til å bare kjøpe masse plagg igjen, for du kommer til å gå fort lei av de få du har igjen. Anonymkode: d5e1c...45d 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Kan noen linke til eksempel på sånne basisplagg som det snakkes om? Anonymkode: 6cfbd...6df Det er f.eks: enkel hvit t-skjorte, boxy, med litt volum rundt kroppen, ikke tettsittende. svart dressjakke, rett i formen, lengde til midten av rumpa. Ikke innsvinget. ensfarget ullgenser, mellomtynn - altså ikke så tynn at du ikke kan ha skjorte under. Rund hals, strikk nede, veldig enkel med andre ord, og enkel i fargen også: grå (ikke melert), svart, offhvite eller mørkeblå. enkle ensfargete skjorter, en hvit og en blå eller rosa. Ikke striper, ikke mønster, ikke innsvinget. Helt basis og akkurat som skjorter for menn. Blåfarget jeans, ikke skinney og ikke lavsittende. Svart bukse. Svart skjørt til midten av knærne. Hvite lave joggesko i skinn. Svarte ankelstøvletter med veldig enkel design, ikke helmatt skinn. Svart veske, fast i formen, med reim/kjede, Anonymkode: d5e1c...45d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå