Gå til innhold

Sykepleiere tjener over 1 million kroner i året!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forsøkt å forstå, men forstår fremdeles ikke hvorfor sykepleier mener at de tjener dårlig. De fleste av dem tjener godt, og mer enn nok i forhold til ugunstige arbeidstider, arbeidsoppgaver og lignende. De har en av de beste betingelsene. I tillegg er det slik at de fleste sykepleierne har BARE bachelorgrad og tjener godt.

Det er mange stillinger i offentlig sektor hvor kvinner ikke tjener like bra med mastergrad slik som sykepleiere gjør med bare bachelorgrad. Nok en gang har vi en artikkel som forteller at sykepleiere tjener for godt.

Jeg har forstått at sykepleiere mener de har en lav grunnlønn. Selvom de fleste mener den er god nok. På toppen av dette har de ulike tillegg og MULIGHETEN til å jobbe overtid, slik de fleste i offentlig sektor ikke har. Derfor tjener sykepleier for godt.

Vil du ha mer lønn som sykepleier og nærmere 1 million kroner ? Da jobber du her!

Anonymkode: 38a89...9ac

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har glemt å nevne at vi har vanskelighet med å få fri når vi ønsker det. Det er ikke akkurat en selvfølge at vi har fri på juleaften slik folk i offentlig sektor med bare mastergrad får.

Anonymkode: 10ca2...61a

• Liker 13
Skrevet

Ubekvemstillegg er lønna for at vi jobber når andre arbeidstakere har fri - på natten, på julaften, 17. mai, lørdagskveld, etc. At disse tilleggene gjør lønna levelig er ikke godt nok, når mange andre bachelorutdannede har like mye utbetalt samtidig som de slipper å jobbe ubekvemt. Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å forstå at dette er godtgjørelse for å jobbe på dårlige arbeidstidspunkter, og skal fungere som kompensasjon for dette? Ser man på lønna atskilt (som er eneste fornuftige måte å sammenligne med arbeidstakere som jobber normal tid) er den langt i fra god for en treårig bachelor. 

Anonymkode: 82c99...6df

• Liker 21
Skrevet

Jeg har 500 000 i året som sykepleier med full ansiennitet og ledende ansvar. Kjenner ingen sykepleiere som har 1 mill i årslønn, gjennomsnittslønnen til en sykepleier ligger ikke i nærheten av det. Kanskje greit å sjekke kilder og undersøke litt før du slenger ut påstander? 

Anonymkode: b5501...bcf

• Liker 35
Skrevet

I den artikkelen hadde de hostet opp 3 stk som tjente 1 million. Han ene var vel leder også. De fleste sykepleierne tjener knapt nok halvparten av det. 
Mulighet til å jobbe overtid, vel, det kommer nok an på hvor man jobber. På min avdeling må all overtid godkjennes av leder på forhånd, og de vil heller at man slipper det man har i hendene ved vaktslutt enn å betale overtidstillegg. 

Skrevet

Dette er bullshit. Samboer tjener ca 490 000. 3 års annisitet 

• Liker 6
Gjest Godhelg2019
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner absolutt ingen sykepleiere med 1 mill i året. Jeg jobber 100% i turnus, har full ansiennitet som spesialsykepleier og kommer opp i 600 000 om jeg ikke tar ut helligdagsjobbing i fri. 

Anonymkode: c245a...b15

Da jobber du på feil sted. Lenken som TS viser til er at sykepleien.no. Det er absolutt troverdig. Den viser at noen sykehus så har sykepleielønnen vært 1.000.000 kroner FØR overtid. Det er ett mysterium angående hvorfor sykepleiere klager på lønna.

Skrevet
1 minutt siden, Prøver18 skrev:

Dette er bullshit. Samboer tjener ca 490 000. 3 års annisitet 

Hun er ikke flink til å forhandle lønn og jobber på feil sted. Det er nettopp det artikkelen viser til. Samboeren er dårlig til å forhandle lønn.

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har forsøkt å forstå, men forstår fremdeles ikke hvorfor sykepleier mener at de tjener dårlig. De fleste av dem tjener godt, og mer enn nok i forhold til ugunstige arbeidstider, arbeidsoppgaver og lignende. De har en av de beste betingelsene. I tillegg er det slik at de fleste sykepleierne har BARE bachelorgrad og tjener godt.

Det er mange stillinger i offentlig sektor hvor kvinner ikke tjener like bra med mastergrad slik som sykepleiere gjør med bare bachelorgrad. Nok en gang har vi en artikkel som forteller at sykepleiere tjener for godt.

Jeg har forstått at sykepleiere mener de har en lav grunnlønn. Selvom de fleste mener den er god nok. På toppen av dette har de ulike tillegg og MULIGHETEN til å jobbe overtid, slik de fleste i offentlig sektor ikke har. Derfor tjener sykepleier for godt.

Vil du ha mer lønn som sykepleier og nærmere 1 million kroner ? Da jobber du her!

Anonymkode: 38a89...9ac

De fleste sykepleiere tjene ikke så bra. 

Millionlønn er forresten ganske uvanlig på finansfolk som gjør lite bra for samfunnet. Og helt vanlige lønn på Equinor og like bedrifter. 

Det er et skam at en avis prøver å fremstille sykepleiere sånn. 

Anonymkode: 76d67...684

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 500 000 i året som sykepleier med full ansiennitet og ledende ansvar. Kjenner ingen sykepleiere som har 1 mill i årslønn, gjennomsnittslønnen til en sykepleier ligger ikke i nærheten av det. Kanskje greit å sjekke kilder og undersøke litt før du slenger ut påstander? 

Anonymkode: b5501...bcf

https://sykepleien.no/2019/05/her-jobber-sykepleiere-som-har-millionlonn 

Jeg vist til kilden to ganger i hovedinnlegget. Her har du muligheten til å sjekke det selv!

Det er ikke hvilken som helst avis, men SYKEPLEIEN.NO !!!!

• Liker 5
Skrevet

Det er litt som å trekke frem millionlønnen til topplederen i butikkjeden jeg jobber og konkludere med at det er sååå lønnsom å jobbe i butikk; jeg med mitt fagansvar og lang ansiennitet har ca 21000 utbetalt i måneden. At noen sykepleiere med lederstilling og div verv tjener godt, betyr ikke at de fleste sykepleiere gjør det. Det bør dessuten fortelle deg noe når de tørr ikke engang stå frem med navn fordi de tjener så godt ift  egen yrkesgruppe! 

Anonymkode: 95b9a...a85

• Liker 32
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt som å trekke frem millionlønnen til topplederen i butikkjeden jeg jobber og konkludere med at det er sååå lønnsom å jobbe i butikk; jeg med mitt fagansvar og lang ansiennitet har ca 21000 utbetalt i måneden. At noen sykepleiere med lederstilling og div verv tjener godt, betyr ikke at de fleste sykepleiere gjør det. Det bør dessuten fortelle deg noe når de tørr ikke engang stå frem med navn fordi de tjener så godt ift  egen yrkesgruppe! 

Det er akkurat derfor de ikke står frem med navn fordi andre misunnelige sykepleier vil gå til angrep på dem. Slik som vi ser på kvinneforum og i denne tråden.

• Liker 5
Skrevet

TS kan du ikke lære deg å lese skikkelig før du hisser deg opp? Nå ble tre sykepleiere i landet representativt for en hel yrkesgruppe? Her viser du egentlig bare din egen manglende evne til å forstå innholdet i en artikkel. 

For øvrig er det ikke "bare å jobbe ekstra", mange steder godkjenner ikke overtidsarbeid. Jeg er spesialsykepleier med master og max ans, og tjener rett under 600 000 i året inkludert tillegg for ubekvem arbeidstid. Da jobber jeg 100% i tredelt turnus, og har kveld, natt, helg og høytidsarbeid der de fleste andre har fri. 

Anonymkode: 94893...f78

• Liker 26
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har glemt å nevne at vi har vanskelighet med å få fri når vi ønsker det. Det er ikke akkurat en selvfølge at vi har fri på juleaften slik folk i offentlig sektor med bare mastergrad får.

Døh. Sånn er det faen meg i mange jobber ass 😂😂😂 og det der veit dere jævelig godt når dere utdanner dere. 

Anonymkode: f69f6...547

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat derfor de ikke står frem med navn fordi andre misunnelige sykepleier vil gå til angrep på dem. Slik som vi ser på kvinneforum og i denne tråden.

Nemlig, fordi disse lønnene er på ingen måte representative for denne yrkesgruppen og det er de selv veldig klar over.

• Liker 12
Skrevet

Nå jeg jobba fullt var det 560000, m 10års ansititet (jeg har regnet med tillegga for overtid og helligdager) jeg jobba i kommunen, sikkert noe mer når man jobber privat eller har spesutdanning.

Skrevet

Synes en halv mill er bra betalt og jeg da...

Men noen er aldri fornøyde.. 

Anonymkode: f69f6...547

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde 470 000 med 8 års ansiennitet i kommunen. Sluttet som sykepleier for et par år siden. Nå tjener jeg det samme, men har ren dagjobb. Og DET, er luksus! Jeg har juleferie!!

Anonymkode: 91d92...c54

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes ikke de tjener godt i forhold til andre med bare bachelor. 

Samboer tjener over 900.000,- og har bachelor... privat.

Men jeg synes folk tjener for godt i dette landet uansett. Men lederlønningene gir jo et inntrykk av at de på gulvet, som er med på å skape verdiene, tjener for lite. Lederlønningene i offentlig sektor må ned.

Anonymkode: 5192b...28c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...