Gjest frekkdame? Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 jeg så hilde lyrån på scena på lørdag i the dancing man. der hadde de kvinnelige danserne bl.a på seg truser med høy skjæring, strømpebukser og sko med litt hæl. og så en dressjakke over mens de dansa og sang og sprella med bena. jeg leste i et blad tidligere i år at hilde hadde gått ned mange kilo og hadde aldri følt seg lekrere. men mens jeg satt og så på forestillinga klarte jeg ikke la være å tenke, "jeg syns hilde skulle ha gått ned enda 10 kilo før hun tok på seg slike klær på scena, de andre kvinnelige danserne er så høye og slanke at hun virker litt malplassert!" dette er jo sant, hilde har en god del rundere lår, har ridebukselår og litt mage. de andre danserne var jo sylslanke. et par av jentene var like kortvokste som hilde men de var til gjengjeld sylfider så det jevna seg jo litt ut men ærlig talt. syns dere jeg er slem som mener dette? hilde veier nok 30 kilo mindre enn meg selv men jeg vil ikke vise fram rumpe og lår før jeg har slanka meg....
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 Kan vi ikke heller tenke at det er flott at hun som har litt å ta i synes hun er flott nok til å kle seg slik på en scene? Det er da nok slankepress ellers i verden. Hvorfor det store behovet for å rakke ned på jenter som tør å vise seg fram. Jeg vil heller si: Så flott Hilde at du vil og tør, og desuten er hun flott!
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Man tåler vel å se ei dame med former litt utover "idealet"?
Gjest Hoho Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Kvinner er sin egen verste fiende. Dere skriker opp over "slanke-hysteri" og "kropps-fiksering", og så legger dere skylden på menn. Faktum er at dere utmerket hadde klart å hundse hverandre rundt - uansett om det bare hadde eksistert kvinner på jorda.
Gjest Catwoman Skrevet 1. juni 2005 #5 Skrevet 1. juni 2005 Det er vel vi kvinner selv som skaper dette kropps-idealet og slanke-hysteriet. Jeg for min del ser ikke at det skal være noen mal på hva slags kropp man skal ha for å kle seg sånn eller sånn. Kan vi ikke heller tenke at det er flott at hun som har litt å ta i synes hun er flott nok til å kle seg slik på en scene? jepp. Sånn tenker jeg. Og det burde vel være en positiv ting for alle de jentene som tror de ikke er slanke nok til å kle seg så korppen synes, å se at man faktisk ikke trener å være sylfide for å kle seg sånn,
Charmina Skrevet 1. juni 2005 #6 Skrevet 1. juni 2005 Kan vi ikke heller tenke at det er flott at hun som har litt å ta i synes hun er flott nok til å kle seg slik på en scene? Det er da nok slankepress ellers i verden. Hvorfor det store behovet for å rakke ned på jenter som tør å vise seg fram. Jeg vil heller si: Så flott Hilde at du vil og tør' date=' og desuten er hun flott![/quote']
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2005 #7 Skrevet 1. juni 2005 Kan vi ikke heller tenke at det er flott at hun som har litt å ta i synes hun er flott nok til å kle seg slik på en scene? Det er da nok slankepress ellers i verden. Hvorfor det store behovet for å rakke ned på jenter som tør å vise seg fram. Jeg vil heller si: Så flott Hilde at du vil og tør' date=' og desuten er hun flott![/quote'] Helt enig! Synes for øvrig at hun er en flott dame.
aline Skrevet 1. juni 2005 #8 Skrevet 1. juni 2005 var inne å tittet litt på bilder derfra nå, og må bare få si at jeg synes Hilde Lyrån ser bra ut jeg! ser ikke noen ti kg ekstra hun bør gå ned før hun kan stille i en slik musikal. damer med former er da også flotte damer, og hun har da ikke SÅ store former?
Væren Skrevet 1. juni 2005 #9 Skrevet 1. juni 2005 Jeg synes også Hilde Lyrån er ei sprek dame, flott å se på og fin humor! Jeg synes det er kjempebra at hun som ikke har modellkropp - men en helt vanlig, flott jentekropp - viser seg fram på scenen og er fornøyd med seg selv! Jeg er enig: Kvinne er kvinne verst; kan vi ikke slutte å rakke ned på andre? Har vi ikke noe pent å si til andre, kan vi holde kjeft! Det prøver jeg faktisk å lære ungene mine. Så voksne jenter bør jo greie det! Stå på, Hilde! Du er knallbra!!!
@lfa Skrevet 2. juni 2005 #10 Skrevet 2. juni 2005 Noen føler seg lekre med 10 kilo for lite, noen med 10 kilo for mye. Hipp hurra for at vi ikke ser like ut hele gjengen!
LilleBille Skrevet 2. juni 2005 #11 Skrevet 2. juni 2005 Jeg synes også Hilde Lyrån er ei sprek dame, flott å se på og fin humor! Jeg synes det er kjempebra at hun som ikke har modellkropp - men en helt vanlig, flott jentekropp - viser seg fram på scenen og er fornøyd med seg selv! Jeg er enig: Kvinne er kvinne verst; kan vi ikke slutte å rakke ned på andre? Har vi ikke noe pent å si til andre, kan vi holde kjeft! Det prøver jeg faktisk å lære ungene mine. Så voksne jenter bør jo greie det! Stå på, Hilde! Du er knallbra!!! Takk Væren .. du sa det jeg mente
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2005 #12 Skrevet 3. juni 2005 Sukker og synes det er ille at man må være sylslank for liksom å være bra nok i dagens bilde... Det er faktisk naturlig for kvinner å ha former. Det er naturlig å ha runde hofter, litt mage og runde overarmer. Det er IKKE naturlig for kvinner å ha six-pack, guttesmale hofter og muskuløse overarmer og dertil brede skuldre. Selv om det kan være ganske kult å se på.... (Men vi synes antagelig kun at det er kult å se på fordi vi har blitt tillært nettopp dette....idealer forandrer seg jo, og vi dikteres hva som er riktig ideal. Ofte har det ikke forankring i "virkeligheten")
Gjest slank Skrevet 3. juni 2005 #13 Skrevet 3. juni 2005 Nå kjenner ikke jeg særlig godt til nevnte dame eller sjangeren hun opptrer i, men hallo - hun er nok sikkert betalt for å danse og synge, fordi hun passet i rollen, fordi noen mente hun har utstråling og er dyktig. Man skal være glad det ikke kreves at man er fotomodell når jobben man skal gjøre er ... noe annet enn å være fotomodell.
Trudi Skrevet 3. juni 2005 #14 Skrevet 3. juni 2005 Jeg syntes faktisk hun så ganske sprek ut i danseshowet, jeg. Hvilke 10 ektra kilo? Det er slik en dame skal se ut! Ikke som en sliten radmager liten skolegutt! Er det ikke flott at hun viser ordentlige kvinnelige former, da?
Englepus Skrevet 3. juni 2005 #15 Skrevet 3. juni 2005 Som en kompis sa da jeg fortalte at jeg har begynt å trene aktivt: "Nå må du ikke bli for hard da, jenter skal være litt myke å ta på!" Hurra for mangfoldet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå