AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Jeg skal i konfirmasjon i starten av mai 2020 til mitt 2.tantebarn. Jeg syns dette er en utrolig viktig dag å være med på, til tross av alt annet. Problemet er, jeg bor på østlandet, og den siden av familien bor på vestlandet. Jeg og samboern har snakket om å ta bilen over å være en uke hos min far, men så hører jeg andre sier at det er dumt pga jeg kan risikere å føde tidligere osv osv. Kan også Jordmor evt nekte meg å reise? Hva ville dere ha gjort?? Anonymkode: b2d37...6c7
Curlyme Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Ville ikke reist så sent i svangerskapet.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 Jeg har jobbreiser planlagt til Køben tom uke 34, legen min synes det var ok, men han synes også i samme setning at det var greit å føde det. Milano derimot synes han ble for langt unna. Jeg tviler på at du blir nektet å reise men ville alikevel tatt diskusjonen med jordmor. Forhåpentligvis føder du uansett ikke så tidlig. Anonymkode: 2695a...c25
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Ville nok inne tatt risikoen ved å reise så langt så lenge så nært termin (termin er fra uke 37). Greit å være i nærheten av sykehuset om du merker lite liv eller om noe plutselig skulle skje. Noe annet er jo da om du orker å sitte så lenge i bil og sove i en dårlig seng i en hel uke - det blir ganske tungt å være gravid på slutten og mange får ganske store bekkenproblemer. Man føler seg som en hval, og bare det å snu seg i sengen er et ork. Anonymkode: 46dc3...21e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 Snakk med jordmor om det Med mindre det er noe spesiell risiko i svangerskapet ditt, eller noe som skulle tilsi at du kan føde for tidlig, så vil hun nok ikke si noe på det. Min jordmor sa at det var ok å reise fra Osloområdet til Trondheim ei uke fra litt ut i uke 36 til litt ut i uke 37. Det er mitt andre barn, og jeg fødte et par dager før termindatoen sist, så det er usannsynlig at denne babyen kommer før jeg er tilbake. Generelt er det usannsynlig å føde før uke 37, men det skjer jo. Jeg ville tenkt litt på om besøkelses-stedet er i nærheten av en fødeavdeling. For min del, som skal være i Trondheim, er det ikke noe problem å kontakte føden der hvis det skjer noe. Og så er det jo om man orker en biltur. Jeg gruer meg ganske mye til turen selv. Jeg ville kanskje ikke bestemt meg for turen på nåværende tidspunkt, men sett det litt an. I første svangerskap tror jeg ikke at jeg hadde klart å reise i 3. trimester pga. formen. Denne gangen går det. Anonymkode: 329a4...ffb
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 Ingen nekter deg, du kan reise hvor og når du vil (med unntak av fly). Så lenge det er et sykehus i rimelig nærhet ville jeg reist så lenge formen tillater det. Akkurat det er umulig å forutsi så langt frem i tid. Så da er det bare å melde at dere ønsker å komme, men må se an når det nærmer seg fordi du da vil være høygravid. For alt du vet kan du alt ha født da. Anonymkode: dc4eb...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 Jeg reiste fra Oslo til Bergen i en uke for å besøke familie når jeg var 34 til 35 uker på vei. Det gikk kjempe fint. De har fødeavdeling i Bergen også, men slapp det. Anonymkode: 9b039...b67
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #8 Skrevet 26. desember 2019 Jordmor kan selvfølgelig ikke nekte deg å reise med bil innenlands i Norge. Jeg ville ikke bestilt hotell o.l. nå, men ventet og sett an formen. Antakeligvis går det fint, men det kan bli tungt å sitte i bil så lenge. Det kan også hende du rett og slett ikke er i form til å delta i selskapet. Er stedet dere skal i nærheten av et bra/stort sykehus? Det ville også vært viktig for meg. Vi bor ti minutter unna Ahus, og jeg ville ikke reist til "gokk" såpass nærme termin. Anonymkode: d6086...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå