Gå til innhold

Fineste sted i Lofoten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært såvidt gjennom Lofoten for over tjue år siden. Husker jeg ble betatt av høye majestetiske fjell men husker ikke hvor. Var innom Svolvær og Kabelvåg. Ellers passerte vi sørsiden helt ut til Røst. Vurderer å flytte til Lofoten på sikt men er usikker på hvor og når. Jeg ønsker å bo nært havet og vil ha utsikt til høye majestetiske fjell samt åpent hav i stedet for kun fjorder. Såvidt jeg har lest meg fram til bør man i så fall langt vest i Lofoten, men hvor? Av de stedene jeg aldri har besøkt men som ser veldig flott ut er Reine i Moskenes. Tips til andre steder hvor man får alt, både de høye spisse fjellene og åpent hav med solnedgang? 

Anonymkode: bfbb8...725

• Liker 1
Skrevet

Denne vil jeg gjerne følge 😊

Anonymkode: cf11e...c4c

• Liker 1
Skrevet

Unstad, Eggum eller Laukvik gir midnattssol og fjell. Jeg liker meg best i Svolvær/Kabelvåg Og kanskje Henningsvær da det er bra turmuligheter og ski på vinteren, men også en og annen kafé og butikk. I tillegg nært flyplass og hurtigruteanløp. 
Lenger vest er det mye fjell men lite annet å gjøre. Dessuten ganske vanskelig å få seg et sted å bo. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor på Ballstad og trives veldig, ellers vil jeg anbefale napp, ramberg og Svolvær ;) 

Anonymkode: 05930...c3f

• Liker 1
Skrevet

Reine 😍

Anonymkode: 934d5...5fd

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, reiseglad said:

Unstad, Eggum eller Laukvik gir midnattssol og fjell. Jeg liker meg best i Svolvær/Kabelvåg Og kanskje Henningsvær da det er bra turmuligheter og ski på vinteren, men også en og annen kafé og butikk. I tillegg nært flyplass og hurtigruteanløp. 
Lenger vest er det mye fjell men lite annet å gjøre. Dessuten ganske vanskelig å få seg et sted å bo. 

Takk. Jeg googlet meg fram til de stedene du nevner og alle ser nydelige ut. Svolvær og Kabelvåg var jeg innom for 25 år siden og husker det spesielle fjellet i Svolvær som ser ut som horn. 
Jeg ser at det er noen få hus til salgs der oppe men lite til leie. 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor på Ballstad og trives veldig, ellers vil jeg anbefale napp, ramberg og Svolvær ;) 

Anonymkode: 05930...c3f

Takk. Alle de stedene så flotte ut når jeg googlet dem ☺️

8 hours ago, AnonymBruker said:

Reine 😍

Anonymkode: 934d5...5fd

Ja! Av de bilder jeg har fått sett på nett er det en av favorittene. Helt fantastisk!

Så lenge jeg har bil, har jeg ikke noe mot å bo langt vest i Lofoten. Å er også et sted som så flott ut på bilder. Midnattssolen er flott å få med seg men jeg er mer opptatt av å få sett solnedgangen når det ikke er sesong for midnattssol. Gjerne solnedgang i åpent hav men siden det er så mange høye fjell der oppe må man vel bo langt vest eller sørvest for å få det skuet. 

Anonymkode: bfbb8...725

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...