Gå til innhold

Nyttårsmiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere på nyttårsaften, som er godt og litt festlig og ikke er det typiske "helstekt stykke kjøtt"? Trenger nye ideer. :) 

Anonymkode: 9e626...e22

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg skal lage meg ribbenstek med tradisjonelt dansk tilbehør.

Skrevet

Forrett med kongekrabbe og kamskjell, en lett aioli, urter, og rugkrutonger. 

Hovedrett blir hjortemedaljonger med viltsaus, rotgrønnsaksgrateng, glassert rosenkål, og ripsgelè. 

Kan eventuelt anbefale et godt stykke dampet kveite med ertepurè, pommes anna, bakte delikatesseløk og urtesmør, om du ikke ønsker kjøtt. 

Dessert blir en variant av petite four, sjokolade i fire varianter - da man man snacke litt og litt utover kvelden. 

Anonymkode: 90239...4e9

Skrevet

Tror Coq au vin

Skrevet

Jeg er ofte borte på nyttårsaften og får da nesten alltid kalkun med masse digg tilbehør.  I år skal jeg skal holde meg hjemme, men vet ikke helt hva jeg skal spise, men tipper det blir grønnsaker i hovedrollen for nå begynner jeg å bli lei av fet og mektig mat 😮 Liker "småplukk-mat" som jeg kan kose meg lenge med, så kanskje tapas/ meze.

Anonymkode: fae34...82e

• Liker 1
Skrevet

Vegansk feststek servert med småpoteter,rosenkål og soppsaus

Anonymkode: 1ad23...a5a

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ha en god biff med sjampinjongstuing, kryddersmør, stekte grønnsaker og rødvin. Til dessert blir det tilslørte bondepiker, det er noe jeg har gått og hatt lyst på lenge.

Skrevet

Her blir det kalkun og andebryst. Tilbehør og dessert har jeg ikke tenkt på enda. 

Skrevet

Jeg elsker kalkun, men vilt eller and lager jeg og av og til. Hva med en luksus gryte, feks bouf bourguignon eller finnbiff Evt en lammegryte? Eller tapas. Eller fondue?

Anonymkode: fc505...9ec

Skrevet

Jeg skal jobbe frem til 22.00. Skal da rett hjem, lage meg god middag og passe på kattene når rakkettene går i lufta ved midnatt, så i seng for så å måtte gå på jobb igjen neste dag.

Jeg har nesten kjøpt inn alt jeg trenger til mat; Hoff pommes frites med grillkrydder, løvbiff, og jeg har bearnaisesaus, men skal se om jeg finne toro sin «fyldige» saus eller noe, ha den lille ekstra greia til nyttår. Har også kjøpt inn sjokolademousse som jeg skal gjøre klar før jeg går på jobb, som jeg kan ha til dessert 🙌🏻
Jeg gleder meg! Blir en super duper fantastisk kveld! 😄

Anonymkode: 92b4b...cd9

Skrevet

Her blir det perfekt stekt ytrefilet av rein, med fløtegratinerte poteter, saus og masse grønnsaker. Yum 😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...