Gå til innhold

papir på setet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, det gidder jeg virkelig ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Darcy
Skrevet

Nei jeg gjør ikke det, det er kun låra mine som berører toalettsetet, og så lenge setet ser rent ut har jeg null problemer med det.

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis doer ser ekkel ut, tar jeg en annen do. Er doen normalt ren, bruker jeg ikke papir på setet. Kan liksom ikke helt skjønne hvordan alle disse bakteriene og hudcellene til fremmede mennesker skal trenge inn i systemet mitt, jeg har da ingen åpne sår på lårene!

Har aldri (før nå..) tenkt over å bruke papir til å skru av springen, eller åpne døra med. Men kan se poenget med dette, mulig jeg kommer til å gjøre det nå!

Det jeg er litt obs på, imidlertid, er å ta minst mulig på rekkverker, gelendere og annet ute.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har aldri brukt papir. Om toalettet er for skittent, holder jeg meg til jeg finner et som er brukbart. Man blir jo ikke smittet dersom man får bakterier på hendene heller, om man ikke putter fingrene i munnen eller spiser uten å vaske hendene.

Og dèt gjør jeg. Vasker hendene før jeg spiser altså. Synes det er langt viktigere.

Forresten, hvem har sagt at papiret beskytter mot evt. smitte? Om det er urin på setet så trekker det jo igjennom papiret... :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

Til dere som ikke kan sitte på et tilsynelatende rent og pent toalettsete (med mindre det er deres eget eller hjemme hos noen dere kjenner svært godt), og som bruker papir for å ta i dørhåndtak og vask på offentlige wc-er: Hva gjør dere når dere tar imot vekslepenger i butikken??

Skrevet

Jeg legger papir på setet.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg legger papir på setet.

Jeg også.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg gjør det ikke.

Går svært sjelden på do andre steder enn hjemme, men må jeg så må jeg. Er ikke spesielt redd for å få sykdommer av å sitte på en do, nei.

Jeg har prøvd å legge papir på setet en gang, og da blafret det unna da jeg skulle sette meg. Holder dere det på plass?

Skrevet
Jeg har prøvd å legge papir på setet en gang' date=' og da blafret det unna da jeg skulle sette meg. [/quote']Det er fordi du vifter for mye med baken. :ler:
Gjest LoisLane
Skrevet

Gammel vane er vond å (v)ende. :wink:

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Det spørs hvordan doen ser ut. Ser det greit ut,så setter jeg med ned uten papir. Er det skittent og ekkelt legger jeg papir på setet,eller holder meg til jeg kommer hjem(evt finner et annet do)

Er mer nøye med vaskingen. Bruker papir til å stenge krana og genseren til å åpne døra. Ser ikke vitsen med å vaske seg hvis man tar på dørhåndtaket rett etterpå.Da får man jo fullt av (andre sine) bakterier på seg.Og det er nok mange som har åpnet den døra før deg uten å ha vasket seg.

Gjest seroxata
Skrevet

jeg pleier å gjøre det om doene ser ekle ut!

Men når jeg er på fylla, så husker jeg f.eks ikke på slikt..

Nå er jeg ikke hysterisk redd for smitte, jeg bare liker ikke tanken på andres romper på mi rompe :sjarmor:

Skrevet

Når jeg har vasket hendene og skal ut av toalettet åpner jeg døra med albuen, evt. med papir i mellom dersom "albuetrikset" ikke funker.

Gjest Lisseliss
Skrevet

Jeg åpner og låser døren med en flik av genseren, legger papir på doringen, trykker på spyleknappen med papir, skrur på krana med pair, skur av krana med papir og bruker papir til å låse opp og åpne døra igjen.

Dette gjelder de fleste offentlige dørhåndtak.

Unngår så godt jeg kan å ta på penger.

Gjør jeg ikke det greier jeg ikke å fungere, går bare og tenker på alle bakteriene og føler meg veldig nedtrykt.

Tror jeg befinner med i grenseland for hva som er sunt. Hvis jeg ikke allerede har gått over streken.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg bruker aldri å legge papir på før jeg setter meg, men hvis jeg syns doen ser skitten ut, tørker jeg gjerne over med litt papir med vann på. Når jeg vasker henda etterpå, pleier å å stenge vannkrana med det papiret jeg tørker henda med. Jeg bruker også det papiret når jeg skal åpne døra ut fra toalettet. Syns det er mye mer guffent å ta på skitne dørhåndtak enn å sitte på doringen uten papir.

Gjest Pjusk
Skrevet

På offentlige doer bruker jeg gjerne papir på setet, eller tørker i det minste av setene før jeg setter meg.

Jeg bruker å skru av krana med papir hvis mulig og tar helst ikke i dørhåndtak.

Jeg har jobbet en sommer som stuepike og vet godt hvordan enkelte vasker doen (helt gyselig ekkelt). Kanskje det er derfor jeg synes offentlige doer er kjempe-ekkelt?

Jeg bryr meg selvfølgelig ikke om dette i private hjem.

Skrevet

Alltid. Untatt hos familie. Du er ikke prippen.Det har med renslighet å gjøre, etter min mening.

Skrevet

Alltid.

Bortsett fra hjemme og hos familie og gode venner.

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg bruker som oftes å gjøre det når jeg går på offentlige toaletter. Jeg bruker alltid å se på skålen før jeg setter meg og tørke av.

Det er sikkert mye rart som "skjer" på offentlige toaletter :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er verken redd for andre menneskers døde hudceller :ler: eller eventuell svette og urin. Huden min har jeg for å beskytte alle indre organer mot alle disse fryktelig uhumskhetene dere er så redde for, og jeg antar at den gjør jobben sin siden jeg aldri blir syk.

Er ringen våt, tørker jeg av den - er den tørr og ser ren ut, setter jeg meg rett ned. Det får da være måte på bakteriefobi. Ikke bruker jeg papir når jeg skrur vannet i vasken av eller på heller, ei heller vasker jeg meg kjempegrundig helt opp til håndleddet. Jeg vasker meg - punktum. Og som sagt; jeg er faktisk aldri syk. De få gangene jeg har vært dårlig har jeg blitt smittet av familiemedlemmer som har vært smittet først.

men det er klart - dørhåndtak, telefonrør, tastatur, vekslepenger - finnes det smitte, er det her den er.

Vet dere forresten at dere har flere bakterier i munnen enn det som finnes i doskåla? Noen som har fobier mot kyssing av den grunn?

Og da mener jeg farlige bakterier. Guttungen fikk en kjempeinfeksjon i armen for noen år tilbake etter en slåsskamp. Han hadde slått til en fyr midt i munnen, og skadet seg på tenna hans. Ullevål, narkose og operasjon faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...