Gå til innhold

papir på setet?

Gjest prippa

Anbefalte innlegg

Ja det gjør jeg alltid! Hvis jeg sette meg ned, vel og merke... Sannsynligvis blir jeg ikke smittet av noe uansett, men vil som det sies over her ikke ha fremmedes urin, svette etc på meg - bare tanken på det gjør at jeg bruker papir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fremmedes urin, svette etc

Man tisser da ikke på setet (lurer på hva slags toaletter dere går på som alltid finner tiss på setet, det har jeg aldri opplevd), og de færreste svetter nevneverdig på baksiden av lårene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lompa
Nei det gjør jeg ikke. Hvorfor skulle jeg det? Har aldri blitt syk på noen som helst måte, hørt om noen som har blitt syke eller lest om at man bør gjøre det.

Venner og familie bruker doen hjemme hos meg når de er på besøk, jeg legger ikke papir på setet hjemme heller. Det går jeg ut fra at dere andre gjør?

Hjemme hos folk blir noe helt annet enn offentlige toalette,da...

Eksempelvis doene i kjelleren på Oslo City. HVA betaler man egentlig for der? IKKE for renholdet ihvertfall, for det er totalt fraværende...

På Glasmagasinet har det stort sett vært greit de gangene jeg har vært der,men like fullt legger jeg papir på setet der og, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter meg heller ikke ned på setet.

Det er et ganske stort hull å treffe, så det er ikke sååå vanskelig å sikte.

:wink:

Ikke det at jeg føler meg spesielt uren eller synes det er grusomt om skinkene skulle komme borti ringen, det er bare en vane å la være å sette seg, hvorfor ikke like gjerne la være?

Og jeg tar ikke direkte på vannkraner, bruker papir både der og på lås/dørhåndtak hvis det må berøres etter håndvask i motsetning til dører jeg kan dytte opp med armen.

Og jeg gir en god dag i om andre synes dette er hysterisk eller ikke, hvorfor skulle jeg bry meg om det?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... sånn sett er hullene i gulvet i asia langt å foretrekke, ikke noe annet en skosålene som berører noe som helst!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos folk blir noe helt annet enn offentlige toalette,da...

Er det?

Når folk er redde for tiss, svette og hudceller, så gjelder vel dette venner og andre også? Eller vet man hva slags bakterier ens venner og familie bærer med seg til enhver tid?

Selv pleier jeg å sjekke om det er tiss på setet før jeg setter meg. Og er det det, så hjelper det definitivt ikke å bare legge nedpå litt papir, da blir det jo vått imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lompa
... sånn sett er hullene i gulvet i asia langt å foretrekke, ikke noe annet en skosålene som berører noe som helst!

Bare man har god balanse! :ler:

Har ikke vært i Asia, men var på et sånt toalett på stranden på Kreta en gang. Det var IKKe bra. jeg kom,så og gikk. VELDIG kjapt! Jeg holdt meg til vi gikk tilbake til hotellet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk er redde for tiss, svette og hudceller, så gjelder vel dette venner og andre også? Eller vet man hva slags bakterier ens venner og familie bærer med seg til enhver tid?

Jeg synes faktisk venners "uhumskheter" er mindre ekle enn vilt fremmedes, ja. :wink: Men det er jo ikke først og fremst sykdommer og bakterier i den forstand jeg frykter, jeg vet at sjansene for å bli smittet av noe på det viset er minimale, det er bare tanken på nærkontakt med fremmede mennesker kroppsvæsker som er motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker offentlige toaletter så legger jeg alltid på papir. Men ikke hjemme og hos kjente. (hvis doen ser møkkete ut hos folk så bruker jeg papir da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting er jeg helt kald overfor. :wink: Har verdens minste blære og må ofte på do, så da er det dumt å være "hysterisk". Ellers vet jeg ikke helt hva det er å være redd for... Hudceller, tiss og svette er vel ikke akkurat det vi blir syke av? Vasker hendene, selvfølgelig, men åpner døren med hånden. Ellers har jeg lest at bakteriemessig er det mange ting som er LANGT værre enn en do, telefonen, pc-tastaturet og kjøkkenvasken bl.a.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

Jeg ser an doen, ser den ren ut så bruker jeg ikke papir. Er det på et tvilsomt sted, eller om setet er vått..så bruker jeg papir.

Jeg gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg har automatisk lagt papir på doringen i alle år, men så slo det meg plutselig at det er fullstendig meningsløst, så nå lar jeg det være. Forutsatt at doen ser ren og pen ut, naturligvis. Det finnes ikke noe som kan smitte gjennom hel hud!

Som en annen her nevnte er det kranen og dørhåndtaket man bør være obs på. Hadde vært mye mer konstruktivt å bruke papiret der! Og når det gjelder håndvask skal det brukes varmt vann og såpe, alle fingrene og begge sider av hendene skal vaskes, og etterpå skal kranen stenges med albuen eller evt. et papirhåndkle. Det er på ingen måte hysterisk eller noe som bare gjelder helsepersonell, det er alminnelig sunn fornuft, og burde være helt selvfølgelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ikke papir på så lenge det ser greit ut der, er det vått på kanten tørker jeg først og legger på papir etterpå bare pga følelsen.

vasker henda skikkelig (lærte av en som selger baderomspapir :ler: ) at de færreste vasker henda skikkelig.... vaske godt både oversiden og undersiden som Virvel sier, og helt opp til håndleddet ikke bare fingertuppene og håndflaten.

men så skrur jeg av krana, tørker meg på henda og åpner døra uten verken hansker eller papir i mellom da, så antagelig burde jeg fått all verdens. :ler:

vi lærte forøvrig også hjemmefra at man skulle bruke papir, det er jeg som har avvendt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joa, men ikke alltid. Hender at man må tråkke i flere cm med urin etter folk som har bommet. Ikke spes artig når man går i sandaler... :kvalm:

Heller ikke særlig gøy med slike hull på toget. Prøve å holde balansen samtidig. Huff å huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme.

Jeg også.

Vasken deriomt, og døra ut av doen etter at man har vasket hendene, har jeg mye mer problemer med. Bruker enten papir eller genseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Bruker ikke å legge papir på toalettsetet - gjorde det før i tida, men jeg ser ikke poenget med det. Hvor farlig er det, liksom? :klø:

Kan skjønne at det kan oppleves ekkelt, men jeg opplever det ikke sånn. Jeg ser selvfølgelig an hvordan toalettet ser ut før jeg setter meg, og tørker gjerne av setet om jeg syns det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest LoisLane

Det får du jo allikevel når du går ut fra doen (går ut fra at du ikke har hansker til å ta opp dørhåndtaket med?) og vasker deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg legger papir på dosetet (gammel vane, vondt å vende). Etter at jeg har vasket meg godt, tar jeg papir og skrur igjen kranen. Enten bruker jeg papir på dørhåndtaket, eller albuen til å skyve opp døra.

Muligens er det ikke så mye bakterier på doringen, men liker likevel ikke å sette rumpa mi ned på noe som andres rumper nettopp har vært på :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Sånn litt på siden. Hvor mange er det som bruker "kondomhansker" eller lignende når de tar på tastaturet? Tastaturer har tross alt, som regel, mer bakterier enn en dass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Sånn litt på siden. Hvor mange er det som bruker "kondomhansker" eller lignende når de tar på tastaturet? Tastaturer har tross alt' date=' som regel, mer bakterier enn enn dass.[/quote']

Hehe, men det er kun mine egne bakterier :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...