Gå til innhold

Bytte julegave eller kaste i søpla..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk noen ekstremt stygge øredobber i julegave som ikke er min stil. De er dsv kjøpt i en butikk en times reisevei fra der jeg bor, og det følger heller ikke med byttelapp, så jeg vet ikke om jeg i det hele tatt får byttet de. Så hvis jeg skal prøve å bytte de betyr det 2 timers reisevei og mulig bomtur. Vurderer å bare kaste de i søpla. Har spurt flere om de vil ha øredobbene, men er ingen som har en sånn stil.

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 9f95c...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg tid til å bytte dem eller behold dem! Ikke kast dem!! Er du virkelig så utakknemlig??

Anonymkode: 400c5...f95

• Liker 15
Skrevet

Gi de til noen andre i gave  ved en senere anledning - dersom du vet om noen som har en annen smak en deg, og som ikke henger i samme krets som den opprinnelige giveren... 

• Liker 7
Skrevet

Kan du ikke ringe butikken de var kjøpt på og spørre?

• Liker 28
Gjest Elseby13
Skrevet

Legg ut bilde her. De er sikkert ikke så stygge.

Skrevet

Tror ofte at man ikke får byttet øredobber uansett i butikk pga hygiene. Ville heller bare lagt de med i en pose til feks Fretex

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hadde tatt meg bryet og byttet dem.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta deg tid til å bytte dem eller behold dem! Ikke kast dem!! Er du virkelig så utakknemlig??

Anonymkode: 400c5...f95

Har ikke noe med å være utakknemlig å gjøre, omg. Men de er virkelig ikke min stil. Jeg har en veldig klassisk stil,og det vet hun som ga meg gaven. Er også håpløst å gi bort noe som er vanskelig å bytte, koster meg både tid og penger å dra ut dit. 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Bixity skrev:

Lever de til frelsesarmeen, gi de bort på finn, doner de til fretex eller noe sånt. Ikke kast fullt brukbare ting i søpla hvertfall! 

Tar Fretex imot øredobber da? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar Fretex imot øredobber da? 

Ja

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe med å være utakknemlig å gjøre, omg. Men de er virkelig ikke min stil. Jeg har en veldig klassisk stil,og det vet hun som ga meg gaven. Er også håpløst å gi bort noe som er vanskelig å bytte, koster meg både tid og penger å dra ut dit. 

Man får ikke byttet hygieneartikler, det er velkjent, og øredobber som er til folk med hull i ørene byttes ikke, med mindre de har funnet opp en plombering som hindrer folk i å bruke dem når de er tatt ut av butikken.

Du behøver derfor ikke ta turen til butikken, de bytter dem ikke (de skal i hvert fall ikke det, om de følger normale hygieniske regler!) så var jeg deg, ville jeg gitt dem bort. Finn noe avlagte klær i samme slengen, legg øredobbene i en pose oppi med klærne og doner det i nærmeste Fretex container. Dere har vel sånn i området du bor?

• Liker 1
Skrevet

Ikke kast. Gi dem i gave til en basar eller en pakkelek eller noe.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Suzzi skrev:

Tror ofte at man ikke får byttet øredobber uansett i butikk pga hygiene. Ville heller bare lagt de med i en pose til feks Fretex

Selv i de fineste smykkebutikkene bruker de ansatte smykkene, inkludert øredobber. Ikke alltid de vaskes engang. Har flere bekjente i smykkebutikkene og alle sier de har ansatte som er uhygieniske. Så TS får kanskje byttet de selv om de ikke er forseglet.

Kan du ikke ringe butikken og spørre da TS?

Du kan gi bort øredobbene på finn.no eller sendes til Fretex. Ikke kast brukbare ting!

Skrevet

Kan du legge ut bilde av dem? :)

Anonymkode: 4105d...634

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du legge ut bilde av dem? :)

Anonymkode: 4105d...634

Nei, ikke gjør det. Orker ikke å se på stygge øredobber i dag.

• Liker 2
Skrevet

Sånn går det n¨r folk er strålende fornøyd med å handle julegaver på salg i januar, fremfor å tenke på hva mottakeren ønsker seg.

Anonymkode: d2e05...d4a

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Million skrev:

Man får ikke byttet hygieneartikler, det er velkjent, og øredobber som er til folk med hull i ørene byttes ikke, med mindre de har funnet opp en plombering som hindrer folk i å bruke dem når de er tatt ut av butikken.

Du behøver derfor ikke ta turen til butikken, de bytter dem ikke (de skal i hvert fall ikke det, om de følger normale hygieniske regler!) så var jeg deg, ville jeg gitt dem bort. Finn noe avlagte klær i samme slengen, legg øredobbene i en pose oppi med klærne og doner det i nærmeste Fretex container. Dere har vel sånn i området du bor?

Ja, har en Fretex container rett nedi gata her, og jeg har uansett en del klær som jeg skal gi bort. Kan evt legge øredobbene oppi der. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreslå at dere ikke kjøper julegaver til hverandre neste år da! 

Det er utakknemlig å tenke at man bare kaster julegaver i søpla. «Og det vet hun som ga meg gaven» er idiotisk å si. Kanskje tenkte giveren at det var en fin farge/mønster/form til deg, og at du ville like den. Ingen gir vel gaver for å være slemme, så da er det rimelig å anta at giveren ikke visste at øredobbene ikke var din stil. Det er heller ikke håpløst å gi noe som er «vanskelig» å bytte. Tenk å være så negativ til en julegave. Det som er håpløst er å tenke at alternativet er å kaste julegaven. Gi de til Fretex eller til en venninne/familiemedlem som liker den stilen, eller noe sånt istedenfor å klage på at de er vanskelig å bytte.

Anonymkode: 6dc3b...647

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått byttet øredobber hos en gullsmed tidligere, så jeg ville byttet de. Forslagene om å ringe dit først er gode.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...