Gå til innhold

Bleieslutt på natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Har ei jente på 2 år og 9 mnd som sluttet med bleie på dagtid i sommer, tenkte like gjerne la henne slutte på natten siden hun tydelig ikke ville ha på bleie.. Men det resulterte i mange uhell, siden hun ikke våknet av at hun måtte på do, og fint kunne ligge i eget tiss uten å våkne.. På med bleien igjen, og jeg kom over noen artikler som skriver om et hormon som barn utvikler som sender signaler til hjernen om at de må tisse selvom de sover, og at det ikke var vits å begynne med det før de faktisk våknet selv.. Men nå er hun snart 3 år, og jeg begynner å lure på om hva folk egentlig gjør? Kommer det av seg selv?

Hun vil tydelig ikke ha på bleie, og hun tisser oftere på natta enn på dagen, så blir jo til at jeg må følge henne 4 ganger hver natt. 

Selvom hun har på bleie tisser hun ikke i den om hun er våken, og sier hun at hun må på do om natten, følger jeg henne selvsagt.. 

Anonymkode: ad5a6...320

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig at det tar lenger tid å bli tørr på natt enn på dag. Ha på bleie på natt til de begynner å bli tørre, det er bare tullete å drive å måtte skifte sengetøy på natt i ett kjør. Dette løsner for de fleste av seg selv uten at man trenger gjøre noe spesielt, når de er klare. 

Anonymkode: a9407...cef

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en sønn på 4 år som har sluttet med bleie på natten, men ikke på dagen. Vi er motsatt av alle andre 🙈 Samarbeider tett med helsestasjonen og barnehagen og målet vårt er at han er helt bleiefri innen sommeren. 

Anonymkode: 89b44...ee0

Skrevet

Sønnen vår fikk plutselig helt tørre bleier om natten da han var rett over tre år. Da sluttet vi med bleier på dagen, også. Så vi ventet rett og slett til dette gikk helt av seg selv. Mest problemfrie bleieslutt noensinne, tror jeg.

Anonymkode: af211...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...