AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Jeg søker og søker men finner INGEN som har opplevd det samme som meg nemlig det å bruke lang tid på å bli gravid etter MA.. Nå i jula er det 2 år siden, og syklusene mine er helt på bær tur mellom 28-70 dager, før jeg ble gravid var den ikke på bærtur og den var normal med 28 dagers. Jeg har vært hos legen og gynekologen som ikke finner noe galt. Vi brukte 6 mnd på å bli gravide første gang, så vi har prøvd i 2,5 år nå. Han har en fra før av og. Jeg er i begynnelsen av 20 åra, han er i slutten.. Hvorfor blir jeg ikke gravid igjen? Hvorfor får alle andre det så fort til etter en MA? Anonymkode: cde3e...846
Neutral90 Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Har du kartlagt syklusen din sånn at du vet du har eggløsning? Tenker det kanskje er et naturlig sted å starte, men det burde vel gyn ha lagt en plan med deg om, mener jeg. Du har jo rett på hjelp etter så lenge. Har de tatt blodprøver for å avdekke nivåer av østrogen og progesteron? Jeg ville bedt om utredning og deretter henvisning til ivf hvis eventuell hormonell behandling ikke ga ønsket effekt. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 3 timer siden, Neutral90 skrev: Har du kartlagt syklusen din sånn at du vet du har eggløsning? Tenker det kanskje er et naturlig sted å starte, men det burde vel gyn ha lagt en plan med deg om, mener jeg. Du har jo rett på hjelp etter så lenge. Har de tatt blodprøver for å avdekke nivåer av østrogen og progesteron? Jeg ville bedt om utredning og deretter henvisning til ivf hvis eventuell hormonell behandling ikke ga ønsket effekt. Lykke til! Jeg hat jo en app som regner ut gjennomsnitt i når jeg skulle hatt eggløsning, jeg har også kjøpt eggløsningstester som jeg håper jeg får brukt.. Tok blodprøve hos legen for å se hormon nivået? Jeg er ikke helt inni dette og vet dessverre veldig lite😬 Åssen andre tester kan de ta for å kartlegge/se åssen det ligger ann? Anonymkode: cde3e...846
Førstegangs Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hat jo en app som regner ut gjennomsnitt i når jeg skulle hatt eggløsning, jeg har også kjøpt eggløsningstester som jeg håper jeg får brukt.. Tok blodprøve hos legen for å se hormon nivået? Jeg er ikke helt inni dette og vet dessverre veldig lite😬 Åssen andre tester kan de ta for å kartlegge/se åssen det ligger ann? Anonymkode: cde3e...846 Hvilke tester du bør ta vet nok fastlege/gynekolog aller best. Dersom du forklarer problemet og presser litt på at du ønsker utredning, vil jeg tro at legene kan ta de riktige prøvene av deg. Lykke til💫
Havfrue8 Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Har ikke gynekologen din gitt deg provera og letrozol? Det kan jo i stabile sykluser og kan jo øke sjansene noe 1
Neutral90 Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hat jo en app som regner ut gjennomsnitt i når jeg skulle hatt eggløsning, jeg har også kjøpt eggløsningstester som jeg håper jeg får brukt.. Tok blodprøve hos legen for å se hormon nivået? Jeg er ikke helt inni dette og vet dessverre veldig lite😬 Åssen andre tester kan de ta for å kartlegge/se åssen det ligger ann? Anonymkode: cde3e...846 Når du har så uregelmessig syklus så vil ikke appen og utregning av gjennomsnitt gi deg et korrekt svar dessverre. Jeg stemmer veldig for en tur til legen som skrevet over, provera for å gi deg blødning og så letrozol for å sikre at du får eggløsning. Er det mulig du har pcos (er du overvektig? Mye kroppshår? Får lett kviser?) ?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 Det høres ut som pcos. Jeg fikk det etter en abort.. Det viste seg at jeg ikke hadde eggløsning. Måtte gå på sterk hormonkur for å få eggløsning. Gikk på 3.forsøk med hormonkur, meste alternativ var prøverør. Anonymkode: da7c4...7df
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 Søk hjelp.. Du har prøvd lenge nok Anonymkode: 47bdd...283
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 TS Når jeg spurte gynekologen om jeg kunne få noe for å få noe mer stabile sykluser så sa ho at det ikke fantes noe for dette Anonymkode: cde3e...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå