AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Er på jakt etter ei stabil vogn/stol/kall det hva du vil som mini kan støtte seg på nå når han begynner å stabbe rundt omkring. Men følee ikke jeg finner noen som ikke tipper når barna går med dem. noen med tips? Anonymkode: e5cd3...126
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Vi hadde en fra IKEA sist. Den tippet ikke like fort som brio sin. Men det fungerer også å legge noe med tyngde i oppi vognen. Mini her fikk en fra fisher price som jeg tror ikke tipper så lett. Vet ikke hva den heter men er med leker frempå og et zebra ansikt. Anonymkode: 28130...311
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 Vi fikk en volkswagen buss gåvogn til jul, den var overraskende stabil! Anonymkode: 3953d...e99
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Vi hadde god erfaring med brio gåvogn. Men kanskje sånn gåvogn som har bil foran som man kan sitte på når man blir eldre er enda mer stødig? Anonymkode: 220a1...f9b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 Gåstoler er egentlig ikke anbefalt å bruke. https://fysioterapeuten-eblad.no/dm/fysioterapeuten-9-17/34/ https://www.aftenposten.no/norge/i/43qpV/babyer-sitter-for-mye-i-stressless-posisjoner Anonymkode: 5bf69...8a5 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gåstoler er egentlig ikke anbefalt å bruke. https://fysioterapeuten-eblad.no/dm/fysioterapeuten-9-17/34/ https://www.aftenposten.no/norge/i/43qpV/babyer-sitter-for-mye-i-stressless-posisjoner Anonymkode: 5bf69...8a5 Forskjell på det du linker til og en vogn med håndtak som barnet støtter seg til når han går. Sistnevnte er helt Ok. Vi har Brio og den er stødig og fin. Anonymkode: 36c52...9e8 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gåstoler er egentlig ikke anbefalt å bruke. https://fysioterapeuten-eblad.no/dm/fysioterapeuten-9-17/34/ https://www.aftenposten.no/norge/i/43qpV/babyer-sitter-for-mye-i-stressless-posisjoner Anonymkode: 5bf69...8a5 Nå må du jo lese hva Ts skriver. Anonymkode: d906b...66e
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #8 Skrevet 26. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forskjell på det du linker til og en vogn med håndtak som barnet støtter seg til når han går. Sistnevnte er helt Ok. Vi har Brio og den er stødig og fin. Anonymkode: 36c52...9e8 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du jo lese hva Ts skriver. Anonymkode: d906b...66e Nei, det er faktisk ikke så stor forskjell på det, nei, de nevnes gjerne samtidig som ting barn ikke bør bruke. Jeg ville ikke kjøpt hverken gåstol eller vogn før etter at babyen har lært å gå selv, gåvogn er kun egnet som leke og ikke som hjelpemiddel. https://www.plusstid.no/barn-og-oppvekst/spedbarn/laere-barn-ga Anonymkode: 5bf69...8a5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #9 Skrevet 26. desember 2019 Jeg ville i alle fall unngått det mange kaller "gåstol", altså slike plastdingser man setter barnet inni. Det er ikke anbefalt å lære å gå på den måten. Jeg vet mange har Brio-vognen og legger leksikon e.l. oppi. Personlig ser jeg overhodet ikke behovet – barnet har best av å lære å gå på den måten de aller fleste barn i verden lærer å gå: ved å lære seg å reise seg opp, holde fast i møbler e.l., og begynne å gå. Anonymkode: 8623e...ddd 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #10 Skrevet 26. desember 2019 Vi prøvde gåstol, men dersom hun falt så rakk hun ikke ta for seg med hendene og hun nektet til slutt å bruke den som noe annet enn lekekasse. Her dyttet hun istedet ofte den stødige tripp-trappstolen foran seg, ellers øvde hun seg mellom oss foreldre før hun plutselig en dag gikk rett over stuegulvet. Anonymkode: 7b238...e87
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #11 Skrevet 26. desember 2019 Mine unger er vokst opp i et land de brukte gå-stoler, og sånne hoppe disser i dørkarmen, satt i vogna gjorde de også, støtte opp med puter, i stoler. Mine gikk rundt med brio vogna 😁 Det har gått fint med de alle, ingen større rygg-problemer her, enn der i voksen alder. Anonymkode: 5c9f0...173
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 Min eldste gikk før briovognen var i hus. Yngste gikk med ikea babystol (den høye med hvitt sete). Så ikke sikkert at vogn blir brukt når de lærer å gå uansett. Anonymkode: 3a524...56e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 Vi har hatt Brio-vogn med fylte brusflasker oppi så den ikke har veltet. Leste på preglife-appen at det var styrkende for muskulaturen å holde babyen i hendene og gå med hen, så skjønner ikke helt at gå-vogn er så ille. Gå-stol er vel det som ikke er anbefalt. Anonymkode: de5f8...f89
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Mine unger er vokst opp i et land de brukte gå-stoler, og sånne hoppe disser i dørkarmen, satt i vogna gjorde de også, støtte opp med puter, i stoler. Mine gikk rundt med brio vogna 😁 Det har gått fint med de alle, ingen større rygg-problemer her, enn der i voksen alder. Anonymkode: 5c9f0...173 Mine oldeforeldre røkte ti om dagen fra de var 6 år til de var 100, det gikk veldig fint med alle, ingen kols og ingen kreft. Anonymkode: cb9a4...03a 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Mine oldeforeldre røkte ti om dagen fra de var 6 år til de var 100, det gikk veldig fint med alle, ingen kols og ingen kreft. Anonymkode: cb9a4...03a Er vel ikke helt det samme... Anonymkode: 5c9f0...173 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Er vel ikke helt det samme... Anonymkode: 5c9f0...173 Nei, det er det jo ikke, ditt eksempel var sikkert sant også. Men det jeg prøvde å poengtere var at det at det har gått bra med dine barn, til tross for at de har vært utsatt for noe som ikke er anbefalt, er ganske uinteressant. Skal ts utsette sitt barn før risiko, fordi det tilfeldigvis gikk bra med dine barn? Nå antar jeg risikoen her er relativt liten, men det er ts som må leve med det om hun påfører sitt barn skader når hun visste at dette ikke var anbefalt. At du ikke visste bedre da dine barn var små, hjelper jo ikke i dag. Anonymkode: cb9a4...03a 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det jo ikke, ditt eksempel var sikkert sant også. Men det jeg prøvde å poengtere var at det at det har gått bra med dine barn, til tross for at de har vært utsatt for noe som ikke er anbefalt, er ganske uinteressant. Skal ts utsette sitt barn før risiko, fordi det tilfeldigvis gikk bra med dine barn? Nå antar jeg risikoen her er relativt liten, men det er ts som må leve med det om hun påfører sitt barn skader når hun visste at dette ikke var anbefalt. At du ikke visste bedre da dine barn var små, hjelper jo ikke i dag. Anonymkode: cb9a4...03a Helt enig med dette. Lillesøsteren min og jeg sov på magen og hadde knapt bilstoler (dette var på 80-tallet), og det har gått fint med oss. Det betyr ikke at man bør la barn sove på magen eller droppe bilstoler i 2019. Anonymkode: 8623e...ddd 7
Gjest 96erjente Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 Vi hadde denne til minste og hun har i alle fall ikke tippet en eneste gang med den. Den er så lett og «glatt» så den ble enkel for henne å snu også. Hun har hatt det mye moro med den😊 https://www.jollyroom.no/leker/babyleker/gavogner/fisher-price-laer-a-ga-vogn-zebra-walker?gclid=CjwKCAiA9JbwBRAAEiwAnWa4QxbpSJhBEaAnSPzKWxRrmcfpmCOkeVy8tX7JJBOf1Mf5A2pKAuFWvBoC3FEQAvD_BwE
Gjest 96erjente Skrevet 27. desember 2019 #19 Skrevet 27. desember 2019 På 26.12.2019 den 19.29, AnonymBruker skrev: Nei, det er faktisk ikke så stor forskjell på det, nei, de nevnes gjerne samtidig som ting barn ikke bør bruke. Jeg ville ikke kjøpt hverken gåstol eller vogn før etter at babyen har lært å gå selv, gåvogn er kun egnet som leke og ikke som hjelpemiddel. https://www.plusstid.no/barn-og-oppvekst/spedbarn/laere-barn-ga Anonymkode: 5bf69...8a5 Eh, aldri hørt om et barn som bare reiser seg opp og går uten å ha vært innom «stadiet» hvor de støtter seg til feks stuebord og går langs det. Er et barn sterkt nok til å reise seg opp og støtte seg til stuebordet og gå rundt det, er det jo det samme om de går rundt bordet eller om de går med en gåvogn.
Rockesau Skrevet 27. desember 2019 #20 Skrevet 27. desember 2019 1 hour ago, 96erjente said: Eh, aldri hørt om et barn som bare reiser seg opp og går uten å ha vært innom «stadiet» hvor de støtter seg til feks stuebord og går langs det. Er et barn sterkt nok til å reise seg opp og støtte seg til stuebordet og gå rundt det, er det jo det samme om de går rundt bordet eller om de går med en gåvogn. Vår gjorde faktisk det. Reiste seg opp midt på golvet og tok sine første skritt. Skal sier at hen var 1,5 år også da.. ikke intrs. I å stå før det. Begynte etterhvert å ta ibruk gåvogna. Jeg tenker og at gåvogn ikke er så problematisk, og tenker samme som deg angående å gå rundt bord. Kanskje hakket mer utfordrende med vogn, da den flytter seg. Verre meg disse stolene man plasserer baby oppi. Det frarådes sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå