AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Hei! Leier kårboligen til foreldrene mine og de bor 100 meter unna meg. Etter faren min ble pensjonist så er han ufattelig nysgjerrig. Han vil sikkert bare det beste men han han kan stå i kjøkkenet plutselig uten å ringe eller banke på. Vet jeg må begynne å låse døra tydeligvis. Eller han kan kommet hit og bytte lyspærer men så liker jeg hvitt lys og han skrur opp det han han mener er best. Dette kan skje mens jeg er på jobb. Han har nøkkel hit fordi han bruker lufte hunden min når jeg er på jobb men ærlig talt så er det slitsomt med at han skal blande seg inn i alt her og vurderer å ta fra han nøkkelen. Men da må hunden min være alene 8 timer og det er litt synd men han klarer det fint likevel. Igår skulle jeg kaste søppel og da dukker han opp og står med nesa nedi boksen for å se om jeg kaster riktig (kildesortering). Jeg sier at jeg ordner dette selv, men da tar han opp lokker og hjelper enda mer til. Spør om det er jeg eller han som skal gjøre dette og da sier han «neinei, bare du å ordne» men står der likevel og kommenterer det jeg kaster. Han har svake sosiale antenner tror jeg. Hvordan kan jeg begrense dette? Får besøk i helgen av en date og vet fra før at faren min kan dukke opp og snakke med vedkommende i timevis hvis man er uheldig. Nå er dette en ny date og vil naturligvis ikke introdusere han for foreldrene mine enda. Vet faren min sikkert vil meg alt godt men han kommer og går som han vil og blander seg i absolutt alt. Men siden jeg leier huset hos han og ikke eier det selv, så har jeg litt mindre jeg skulle sagt. Vurderer nesten å flytte men planen er å overta hus og eiendom her med tiden hvis jeg holder ut naboskapet. Hvordan har andre løst lignende situasjoner? Anonymkode: d8df6...0af
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 Du må gjøre det som kan bli ubehagelig og sette grensene der du vil ha dem og tviholde på dem selv om han blir sur. Anonymkode: 1f480...283 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #3 Skrevet 26. desember 2019 Set deg ned med faren din og ta en prat. Si som du skriver her, at du skjønner at han vil deg alt godt og ikke mener noe vondt med dette, men at du opplever det som slitsomt. Så tar dere en prat om hvor grensene skal gå. Hvis han i ettertid av en sånn prat fortsetter å krysse dine grenser kan du bli litt sint, og også fortelle han at dersom han ikke slutter, så kommer du til å se deg nødt til å finne deg et annet sted å bo. Anonymkode: 00208...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #4 Skrevet 26. desember 2019 Takk for konkrete tips! Anonymkode: d8df6...0af
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 Du må ha klare grenser for hva du ønsker å han må respektere det, blir han sur får han bare bli det Anonymkode: fe371...a9c
Gjest Huttetuen Skrevet 26. desember 2019 #6 Skrevet 26. desember 2019 Nei fy faen, det er IKKE greit ! Hva i alle dager ønsker han å oppnå med det ? Jeg har kommet til å flytte hvis det ikke blir bedre, DU er voksen og ikke et barn.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #7 Skrevet 26. desember 2019 Det er nok mye fordi han kjeder seg og ikke har så mye å gjøre. Kan du ikke foreslå noe han kan gjøre? En sånn vaktmesterjobb på deltid som mange pensjonister har, en hobby eller noe? Anonymkode: 8a70e...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå