Gå til innhold

Utenfor i familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg utenfor i familien og gleder meg til julen er over og jeg kan dra hjem til meg selv. Jeg har to søstre hvor jeg er minstemann. Hun ene er ekstremt ekstrovert og oppmerksomhetssøkende. Hun er morsom og pen og alle, spesielt mine foreldre, vil bare omgås henne. Begge mine søstre er gift med barn og alle er samlet hos mine foreldre i julen. Jeg har et vaklende forhold og føler meg alltid like mislykket sammenlignet med mine søstre i familiesammenkomster. Jeg er vanligvis en utadvendt person med mange gode venner, men i familien blir jeg stum og som regel ganske ignorert av de andre. De siste årene har jeg alltid følt det slik i julen og jeg gruer meg til jul hvert år. 

Noen som har noen råd?

Anonymkode: 35742...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terapi.

Anonymkode: 1353b...a7f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg utenfor i familien og gleder meg til julen er over og jeg kan dra hjem til meg selv. Jeg har to søstre hvor jeg er minstemann. Hun ene er ekstremt ekstrovert og oppmerksomhetssøkende. Hun er morsom og pen og alle, spesielt mine foreldre, vil bare omgås henne. Begge mine søstre er gift med barn og alle er samlet hos mine foreldre i julen. Jeg har et vaklende forhold og føler meg alltid like mislykket sammenlignet med mine søstre i familiesammenkomster. Jeg er vanligvis en utadvendt person med mange gode venner, men i familien blir jeg stum og som regel ganske ignorert av de andre. De siste årene har jeg alltid følt det slik i julen og jeg gruer meg til jul hvert år. 

Noen som har noen råd?

Man faller naturlig tilbake i sin satte rolle i familien- uansett hvor gammel man blir. Det kan være litt uvant og ubehagelig å kjenne på siden det er lenge siden man levde konstant i den rollen. Jeg tror ganske mange føler det sånn og du bør bare akseptere at det er er vanskelig akkurat der og da.

Selvom foreldrende dine har en annen væremåte mot søstrene dine (forskjellige mennesker får fram forskjellige sider i én), er jeg helt sikker på at de er like glad i deg som de er i dem.

Skrevet

Rart ingen reagerer på at dine søstre er gift med barn 😱

Anonymkode: 7dc10...ae4

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke jeg orker feire jul med familien neste år. Det er ikke verdt å føle seg så kjip og mindreverdig 😐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...