Gå til innhold

Bareoppdragelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt måløs etter julaften hos meg.Brorens og svigerrinnes reaksjon. Vi har begge barn på 2 år min er et par. mnd eldre. Vi inviterte til julemiddag hvor det var flere gjester enn dem. Mitt barn tar leker fra hans eller forsøker å slå han,han blir stoppet da jeg eller hans far konstant følger med på hva som skjer. Vi fjerner han fra leken forteller at nei sånt gjør man ikke. Deres reaksjon er å bli sint ta ungen sin og kjefte på min. 

Broren min hadde drukket en del så da jeg kom ut i stua står han og sier vi kan ikke omgås mer og jeg orker ikke å se på dette skje. Så sier jeg hva skal vi gjøre han er 2 år(barnet gjør ikke dette i barnehagen da jeg har spurt flere ganger). Vi bryr oss selvfølgelig,men nei han mente at jeg bare sa Nei og det ikke var nok. Det ender opp at svigerinnen som jeg ellers ikke begistrer blander seg og du hadde reagert slik om det var ditt barn,noe jeg er voksen nok til å ikke gjøre. Jeg ser saken fra flere siden og synes ikke det er noe gøy. Kan nevne at denne svigerinnen er slltid negativ mot mitt barn uansett hva det er så ser hun på han med hat. Komenterer negativt og ellers hele kvelden var hun negativ mot alle gjestene der.

Jeg sier at hun får komme seg ut  av huset mitt og han begynner da å krangle og hele ender opp i en krangel hvor han sier masse dritt til meg. Jeg er 8 mnd på vei og sliter med diverse helseproblemer,men dette stoppet dem ikke i å lage slikt spetakkel.

Jeg er lettet,men samtidig trist at jeg mister min bror,men hans tankegang er helt utrolig for meg st han kan si noe sånt.! Henne ønsker jeg ikke mer i mitt liv det er sikkert og visst. Kan noen fortelle om jeg var urimelig her. Aner ikke hav jeg kunne gjort anderledes.

Anonymkode: be05d...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg.

Anonymkode: 26469...158

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du må være enda mer tydelig på at du tar "slåingen" til barnet ditt på alvor. Mulig din bror tror du ikke tar det på alvor. Det er ikke greit at et barn slår et annet barn. Jeg har merket at det finnes mange foreldre som ikke tar slikt på alvor. En plass har jo barnet lært dette, og da er det sannsynlig at det er en av de viktigste rollemodellene som har smittet over egenskapen på en eller annen måte.

Anonymkode: b43a9...a90

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du må være enda mer tydelig på at du tar "slåingen" til barnet ditt på alvor. Mulig din bror tror du ikke tar det på alvor. Det er ikke greit at et barn slår et annet barn. Jeg har merket at det finnes mange foreldre som ikke tar slikt på alvor. En plass har jo barnet lært dette, og da er det sannsynlig at det er en av de viktigste rollemodellene som har smittet over egenskapen på en eller annen måte.

For noe piss. 

Anonymkode: bd077...687

• Liker 11
Skrevet

Vanskelig å si når man ikke har vært til stede. Tipper bror og svigerinnes fortelling om kvelden hadde vært bie annerledes. 

Jeg kan se begge sider - for den som får barnet sitt slått kan det innimellom fremstå som om foreldre til barnet som slår  ikke tar det alvorlig. For den som har et barn som slår er det også veldig fortvilende, for hva skal man gjøre for å stoppe det, annet enn å fysisk holde barna adskilt?

Men dersom det er sånn at du ikke klarer å stoppe barnet ditt fra å slå, er det kanskje best for fetteren å ikke være sammen med ham for nå. At han ikke slår i barnehagen hjelper jo ikke fetteren som faktisk blir slått.

Anonymkode: e3e13...aa7

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

første del av innlegget ditt er jeg helt med på, men seriøst «et sted har de lært dette?» Nei. Det er helt vanlig i den alderen. Man må jobbe med å få det bort, men det et da virkelig ikke sånn at de har lært det fra en rollemodell 🙄 Ofte frustrasjon over å ikke klare å gjøre seg forstått.

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg leser "forsøker å slå" - altså ble barnet stoppet før han slo.

Jeg forstår veldig godt at det er frustrerende med unger som slåss slik som dette - uansett hvem som er i mottaker enden av slagene.

Det jeg derimot ikke forstår er at man drikker "en del" alkohol når det er små barn til stede og at man lager DRAMA på julaften. Drama står både du og de for ved å jage dem ut av huset. Du kan ikke fordra svigerinnen din (helt åpenbart) og da tar du selvsagt alt som kommer derfra negativt.

Så da spør jeg deg: skal du feire jul med dem i ditt hjem igjen? Bør du vurdere å servere mindre alkohol til en sammenkomst med små barn? Hvis du mener at jeg tar feil vedrørende alkohol spør jeg deg hvorfor du gjorde det til et poeng.

Skrevet

De er to år, jeg antar at barnet ikke går bort med knyttneven og direkte går inn for juling. Det er "slag" og dytting fra små barn. 

Mitt barn biter. Dette er ikke noe han har lært fra oss. (til de lengre opp som måtte mene det) Vi tar han alltid bort fra situasjonen, forteller at dette ikke er greit. Men det er pokker ikke lett. Blir mye hyling og grinning. 

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, kaleidoskop skrev:

De er to år, jeg antar at barnet ikke går bort med knyttneven og direkte går inn for juling. Det er "slag" og dytting fra små barn. 

Mitt barn biter. Dette er ikke noe han har lært fra oss. (til de lengre opp som måtte mene det) Vi tar han alltid bort fra situasjonen, forteller at dette ikke er greit. Men det er pokker ikke lett. Blir mye hyling og grinning. 

Ts her. Han slår han ikke,men som jeg skrev forsøker å slå. Han blir stoppet da vi er obs på dette. Vi er ikke voldelige hverken jeg eller min mann. 

Skrevet
47 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg leser "forsøker å slå" - altså ble barnet stoppet før han slo.

Jeg forstår veldig godt at det er frustrerende med unger som slåss slik som dette - uansett hvem som er i mottaker enden av slagene.

Det jeg derimot ikke forstår er at man drikker "en del" alkohol når det er små barn til stede og at man lager DRAMA på julaften. Drama står både du og de for ved å jage dem ut av huset. Du kan ikke fordra svigerinnen din (helt åpenbart) og da tar du selvsagt alt som kommer derfra negativt.

Så da spør jeg deg: skal du feire jul med dem i ditt hjem igjen? Bør du vurdere å servere mindre alkohol til en sammenkomst med små barn? Hvis du mener at jeg tar feil vedrørende alkohol spør jeg deg hvorfor du gjorde det til et poeng.

Ble ikke servert mye alkohol,men det første han gjorde var å forsyne seg  med alkohol. Svigerinnen er en historie for seg selv og det var ikke kun jeg som bemerket hennes negativitet,men de andre gjestene også som var der. 

Nei som sagt så er det vennskapet over for min del. 

Skrevet

Det kan være veldig utfordrende med barn i den alderen sammen, og man blir gjerne lei seg og sint på barnets vegne når det er ens egen som en den som blir "plaget". Det går bedre når de de blir litt eldre. Slå en strek over det, det er ingen grunn til at dette skal ødelegge forholdet til broren din og svigerinnen.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si når man ikke har vært til stede. Tipper bror og svigerinnes fortelling om kvelden hadde vært bie annerledes. 

Jeg kan se begge sider - for den som får barnet sitt slått kan det innimellom fremstå som om foreldre til barnet som slår  ikke tar det alvorlig. For den som har et barn som slår er det også veldig fortvilende, for hva skal man gjøre for å stoppe det, annet enn å fysisk holde barna adskilt?

Men dersom det er sånn at du ikke klarer å stoppe barnet ditt fra å slå, er det kanskje best for fetteren å ikke være sammen med ham for nå. At han ikke slår i barnehagen hjelper jo ikke fetteren som faktisk blir slått.

Vel mulig det. Vi er ganske tydelige og sier ifra veldig tydlig. Han slår han heller ikke,men forsøker da han blir stoppet. Dette går i perioder ikke hele tiden.

Broren min sa vi ikkke kunne omgås mer. Jeg mener dette er tragisk av han. Nå er det uansett slik det blir pga alt dramaet som ble til.

Skrevet
2 minutter siden, Svigermor skrev:

Det kan være veldig utfordrende med barn i den alderen sammen, og man blir gjerne lei seg og sint på barnets vegne når det er ens egen som en den som blir "plaget". Det går bedre når de de blir litt eldre. Slå en strek over det, det er ingen grunn til at dette skal ødelegge forholdet til broren din og svigerinnen.

Problemet er at de er så nærtagne og hun snakker stygt om mitt barn at han har gitt hennes sønn traumer,hun er generelt negativ ovenfor mitt barn. Jeg ønsker ikke noe kontakt med henne. Han som bror er det trist jeg mister. Som sagt er jeg gravid i 8 mnd det er grenser på hvor mye man orker av drama.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at de er så nærtagne og hun snakker stygt om mitt barn at han har gitt hennes sønn traumer,hun er generelt negativ ovenfor mitt barn. Jeg ønsker ikke noe kontakt med henne. Han som bror er det trist jeg mister. Som sagt er jeg gravid i 8 mnd det er grenser på hvor mye man orker av drama.

Så trist for barna dine at du skal ta fra dem muligheten til å vokse opp med jevngamle søskenbarn pga dette. Du kan jo prøve å tenke litt lengre enn hva du orker og ikke som høygravid.

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, Svigermor skrev:

Så trist for barna dine at du skal ta fra dem muligheten til å vokse opp med jevngamle søskenbarn pga dette. Du kan jo prøve å tenke litt lengre enn hva du orker og ikke som høygravid.

Det er han som sa han ikke ønsker å omgås oss mer. 

Skrevet

Ta en pause fra dem nå. Ikke ta noe kontakt på en stund. Bare la ting ligge. Så tenker du på deg selv og din familie framover. Når du føler du har lyst, ork og overskudd, så kan du prøve å ta kontakt.

Anonymkode: cb6ae...661

• Liker 3
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en pause fra dem nå. Ikke ta noe kontakt på en stund. Bare la ting ligge. Så tenker du på deg selv og din familie framover. Når du føler du har lyst, ork og overskudd, så kan du prøve å ta kontakt.

Anonymkode: cb6ae...661

Takk for godt råd. Det er det som er best tror jeg.Ts

Skrevet

Jøje meg. Hørest ut som det er flere barn i huset enn bare to åringene, slik som dere kjeftet og kranglet. Det er ikke rart ungene slår når de voksne oppfører seg slik mot hverandre.

Anonymkode: adfd2...f61

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Han slår han ikke,men som jeg skrev forsøker å slå. Han blir stoppet da vi er obs på dette. Vi er ikke voldelige hverken jeg eller min mann. 

De som mener at barn på 2 år lærer å slå, bite, you name it, fra sine foreldre vet absolutt ingenting om barn eller barneoppdragelse, så de kommentarene kan du bare ignorere. 

Anonymkode: 77355...a31

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som mener at barn på 2 år lærer å slå, bite, you name it, fra sine foreldre vet absolutt ingenting om barn eller barneoppdragelse, så de kommentarene kan du bare ignorere. 

Anonymkode: 77355...a31

Jeg ble fakktisk ganske såret av den komentaren da vi virkelig gjør alt for å lære han at det gjør man ikke. Du har rett. Mulig han er sjalu på sin fetter for dette har pågått en stund. Ønsket bare noen innspill da jeg mener at løsningen min bror ønsker er veldig barneslig. Han vil kutte ut kontakten med meg fordi min 2 åring slår(forsøker)hans,noe som hadde gått over med tiden og de kunne blitt gode venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...