Gå til innhold

Pruter du på (brukt-?) bil og er du komfortabel med det?

Pruter du på bilkjøpet ditt?  

12 stemmer

1. 1.

• Ja, alltid
      11
    • Ja, av og til
      0
    • Ja, kun nybil
      0
    • Ja, kun bruktbil
      1
    • Nei
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi oss dine beste prutehistorier!

Anonymkode: 357be...afb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at selger har plusset litt på prisen. 

Skrevet

Ja, selvsagt. De aller fleste bruktbilselgere tar høyde for at pruting vil forekomme.

Nybil er nok ikke så enkelt å få redusert pris på, her bør man satse på å få mer utstyr inkludert.

Skrevet

Klart man må prute. Nordmenn er eksperter på å tro at ting holder seg i verdi i evigheter. Har solgt endel på finn.no og får stadig meldinger om folk som takker meg for at jeg er den eneste fornuftige som vet hvordan man skal prise produktene. Men det er veldig enkelt. Hvis man finner tilsvarende produkt som nytt og produktet har blitt billigere, så må man minst kutte prisen i 50%. Ofte siden varen er slitt, så kutter man mer. Og når det gjelder biler så taper de seg veldig raskt de første årene. Ta feks min bil, som jeg kjøpte for 90000kr i 2015, den er nå i 2019 bare verdt knappe 30000kr. Altså har prisen falt med 66% på 4 år. Jeg ser folk som prøver å selge samme bil som meg, samme årsmodell for 50-70000kr 😄 Må jo nesten le litt da, men folk har neppe peiling.

Anonymkode: 09cf7...a07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prutet da jeg kjøpte bilen min for noen år siden (brukt hos forhandler), men jeg liker det dårlig, og skjønner ikke hvorfor bilbransjen skal drive med dette når pruting egentlig er ukultur i Norge. Jeg spurte rett ut hvor mye han kunne slå av, og fikk av noen tusen, men en dyktig pruter kunne nok fått mye mer rabatt enn jeg fikk på den måten.

Anonymkode: 94ea6...c9a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...