Gå til innhold

Hvem er/hva gjør den verste hundeeieren du vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror dominans og respekt handler om å slå hunden, kanskje? Kanskje du skal lese deg opp, og da ikke ensporet på positiv oppdragelse? Ser du hundene belønne hverandre på den måten? Aldri? What? Når det i følge noen hundeeiere er verdens beste hundespråk? 

Anonymkode: a1e80...6b1

Vi mennesker kan ikke oppdra hunder slik de oppdrar hverandre, vi er ikke hunder!! 

Selvfølgelig skal man oppdra hunden på en positiv måte! Positiv oppdragelse er ikke ensbetydende med fri oppdragelse. 

Tror du bør lese deg opp. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som ikke respekterer båndtvang og lar hunden fly fritt hele tiden fordi "fido er jo bare søt og snill". 

De som aldri plukker opp avføringen til hunden. 

De som egentlig aldri burde hatt hund, men som gav etter for maset til ungene og ungenes lovnader om at hunden skal få turer 8 ganger daglig.. Når hunden er 7mnd og stor så står hunden i langt løpebånd ute fordi ingen gidder å gå tur med den. 

• Liker 1
Skrevet

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror dominans og respekt handler om å slå hunden, kanskje? Kanskje du skal lese deg opp, og da ikke ensporet på positiv oppdragelse? Ser du hundene belønne hverandre på den måten? Aldri? What? Når det i følge noen hundeeiere er verdens beste hundespråk? 

Anonymkode: a1e80...6b1

Åh tro meg, jeg har lest meg opp. MYE på hva moderne forskning sier om hundespråk og hundeatferd. Det høres mer ut som at du ikke er særlig oppdatert om hund. 

Mennesker snakker ikke hundespråk, så så klart må vi kompensere med belønning for ønsket atferd, hvordan ellers skal hunden forstå oss? Jeg vet ikke med deg, men jeg får ikke noe respons dersom jeg bjeffer og knurrer mot hunden min.

Anonymkode: 2d810...59b

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh tro meg, jeg har lest meg opp. MYE på hva moderne forskning sier om hundespråk og hundeatferd. Det høres mer ut som at du ikke er særlig oppdatert om hund. 

Mennesker snakker ikke hundespråk, så så klart må vi kompensere med belønning for ønsket atferd, hvordan ellers skal hunden forstå oss? Jeg vet ikke med deg, men jeg får ikke noe respons dersom jeg bjeffer og knurrer mot hunden min.

Anonymkode: 2d810...59b

Jeg er ikke den du siterer.

Vi fikk hund for noen år siden og oppdretteren ga alle en bok om positiv hverdagslydighet. Og alle fulgte den (ikke vi), og resultatet var folk som omtrent ikke klarte å håndtere hundene, måtte binde dem fast inne når de fikk besøk og flere av de hadde fått ødelagt møbler (og da snakker jeg ødelagt, og ikke noen bitemerker i bena). Og på hvert møte vi i det kullet hadde så måtte man stålsette seg fordi man fikk gjerne flere hunder som hoppet på seg, selv om eierene hadde de i bånd, rett og slett fordi de ikke klarte å holde hunden.

I positiv hverdagslydighet boka vi fikk så står det at hvis hunden feks biter på møbler så skal man finne en leke og avlede den med. Men det fører jo ikke til at hunden stopper, tvert imot. Jeg prøvde...

De aller fleste belønner positiv atferd, men man må også lære hunden nei. Og vi har da aldri brukt/slag/knurr/bjeff/slag eller annen skremmende oppførsel mot hunden av den grunn. 

Anonymkode: 1c9a1...651

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterer.

Vi fikk hund for noen år siden og oppdretteren ga alle en bok om positiv hverdagslydighet. Og alle fulgte den (ikke vi), og resultatet var folk som omtrent ikke klarte å håndtere hundene, måtte binde dem fast inne når de fikk besøk og flere av de hadde fått ødelagt møbler (og da snakker jeg ødelagt, og ikke noen bitemerker i bena). Og på hvert møte vi i det kullet hadde så måtte man stålsette seg fordi man fikk gjerne flere hunder som hoppet på seg, selv om eierene hadde de i bånd, rett og slett fordi de ikke klarte å holde hunden.

I positiv hverdagslydighet boka vi fikk så står det at hvis hunden feks biter på møbler så skal man finne en leke og avlede den med. Men det fører jo ikke til at hunden stopper, tvert imot. Jeg prøvde...

De aller fleste belønner positiv atferd, men man må også lære hunden nei. Og vi har da aldri brukt/slag/knurr/bjeff/slag eller annen skremmende oppførsel mot hunden av den grunn. 

Anonymkode: 1c9a1...651

Veldig enig i at en hund må lære seg hva nei betyr. Kan den nei, så holder det ofte å si "nei" rolig én gang. Det er ikke slemt å si nei til hunden sin. Det er fint mulig å vise hvor skapet skal stå uten å banke hunden. ;)

Er oppvokst med store hunder (og da mener jeg store - største veide 85 kg), og da kan man ikke kjøre på med "kan du ikke muligens være så snill og kanskje ikke gjøre sånn?" når man kjører inn regler som å ikke hoppe på folk. Tro meg - besøket ditt er garantert en tur på legevakta om en lykkelig pelsdott på 80 kg tar rennafart og hopper på dem når de kommer inn døra. 

Anonymkode: 65900...a18

• Liker 1
Skrevet

De som lar hunden sin gå løs, om det er på tur i skogen, eller løs i hagen i et nabolag. Ikke så gøy å komme der med en hannhund som ikke liker andre hannhunder, og en løs, fremmed hannhund løper bort til min for å yppe til bråk. Plutselig står jeg der med to hannhunder som slåss. Lite jeg får gjort selv om jeg har min hund i bånd. Han er stor og sterk, ja, men jeg har kontroll på han så lenge han er i bånd. Men når fremmede hannhunder løper bort til oss, kan ikke du, tankeløse hundeeier, gi meg skylda for at bikkja di blir jult opp av min. 

Anonymkode: a56c4...c9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg over de som ikke plukker opp bæsjen slik at min hun tråkker i det! 😡 

Anonymkode: 3df5f...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...