Gå til innhold

Fått gave, men vil ikke hente den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er irritert. Sa klart ifra at jeg ikke kom hjem til jul. Nå føler jeg meg tvunget til å hente den, for at de ikke skal komme med den senere. Vil nemlig ikke ha foreldrene mine på besøk. Vil ha ryggen fri, og slippe at de stikker innom når det ikke passer.

Har egentlig bare lyst til å be dem kaste gaven, eller gi den til noen andre. Har ikke lyst til å bruke hverken penger eller tid på å hente den. Reisen er såpass dyr, at jeg like gjerne kan kjøpe månedskort. Hadde ikke lyst til å bruke penger på dette. Ikke tåler jeg å reise langt på samme måte som før heller. Problemet er at den var fra søsteren min, så det kan jeg ikke gjøre.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 42d84...368

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var litt usikker på hvor jeg skulle legge denne.

Skrevet

Be dem sende den i posten? I værste fall legg ut for frakten 

Anonymkode: 6cc7d...a50

• Liker 12
Skrevet

Sikkert slemt, men du kan få dem til å levere den til deg og så er du ikke hjemme når dem kommer, så de må legge gaven utenfor døra di eller levere den hos en nabo så lenge. 

Eller så biter du tenna sammen og får de til å komme med den, tar de i mot og gir de en kopp kaffe og sender dem hjem fordi du bare MÅ dra et annet sted. 

Anonymkode: df513...164

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Be dem sende den i posten? I værste fall legg ut for frakten 

Anonymkode: 6cc7d...a50

Har prøvd det

Skrevet

Egentlig er jeg bare sjokkert over å lage sånn styr og vise så mye utakknemlighet for en gave. 

Du får bare være så frekk da, og si at du ikke kommer til dem og du ikke vil ha besøk av dem. Men jeg håper du har en skikkelig god grunn til å være sånn mot dine foreldre.

Anonymkode: 43f49...600

• Liker 15
Gjest YtreYtterst
Skrevet

Hvis du har et såpass dårlig forhold til foreldrene dine som det høres ut som her, burde det være en smal sak å si at du ikker er interessert i verken dem eller gaven. 

Skrevet
24 minutter siden, YtreYtterst skrev:

Hvis du har et såpass dårlig forhold til foreldrene dine som det høres ut som her, burde det være en smal sak å si at du ikker er interessert i verken dem eller gaven. 

Hvis du leser innlegget igjen, så var gaven fra søsteren. 

Anonymkode: 663c4...812

Gjest YtreYtterst
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du leser innlegget igjen, så var gaven fra søsteren. 

Anonymkode: 663c4...812

Jeg leste hvem gaven var fra, og svaret mitt er det samme. Hvis du leser innlegget igjen, så ser du kanskje at TS skriver at hun ikke har lyst på gaven. 

Skrevet

Om du har greit forhold til søster så kan du jo be henne be dem sende den. Argument : du har så mye å gjøre nå og finner ei ledig tid for henting eller besøk, men vil gjerne ha gaven

Anonymkode: 192e6...cd8

• Liker 1
Skrevet

Her må du nok bare kommunisere bedre med feks søsteren din. Hjelper lite å klage hvis man ikke legger til rett for en ordning. Hvis man ikke kan snakke med noen i familien og de ikke ønsker å forstå dine ønsker, så er det vel like greit å ikke åpne døra om de kommer på besøk.

Anonymkode: cc5cd...eae

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er irritert. Sa klart ifra at jeg ikke kom hjem til jul. Nå føler jeg meg tvunget til å hente den, for at de ikke skal komme med den senere. Vil nemlig ikke ha foreldrene mine på besøk. Vil ha ryggen fri, og slippe at de stikker innom når det ikke passer.

Har egentlig bare lyst til å be dem kaste gaven, eller gi den til noen andre. Har ikke lyst til å bruke hverken penger eller tid på å hente den. Reisen er såpass dyr, at jeg like gjerne kan kjøpe månedskort. Hadde ikke lyst til å bruke penger på dette. Ikke tåler jeg å reise langt på samme måte som før heller. Problemet er at den var fra søsteren min, så det kan jeg ikke gjøre.

Hva ville dere gjort?

Såå....søsteren din levert din gave til foreldrene dine så blir du sur på de?  

Betal for norgespakke. Merkelig hvor bortskjemt noen av dere er.  Ville ha skammet meg om jeg noen ganger hadde hørt mine barn si at "vil ikke ha foreldrene mine på besøk".  

Anonymkode: 9a299...0a3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Her får man virkelig innsyn i de merkeligste avkroker i menneskesinnet.

Endret av Svigermor
  • Liker 3
Skrevet

Ts her.

liten oppdatering. Det ble ikke så ille som jeg så for meg. Bestemte meg for å ta turen. Ble noen dager lenger enn jeg hadde tenkt, men trengte å komme meg. Har vært dårlig, og det har vært mye. Fikk forståelse for de tingene som var vanskelig, og fikk tilrettelagt turen, så jeg kunne orke det. Angrer egentlig litt på hovedinnlegget, da mye kom ut pga stress og frustrasjon. Har heldigvis noen dager å hvile på nå, til normal hverdag igjen. Er glad jeg ikke sa de tingene jeg skrev her, for da hadde de nok blitt såret. Ser nemlig at jeg overtenkte noen ting, og var urettferdig rett og slett. Takk for innspill.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...