Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2002 #1 Del Skrevet 6. september 2002 Har hørt at det er et p-pillemerke som skal være bra for uren hud,men husker ikke hvilket.Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eminel Skrevet 6. september 2002 #2 Del Skrevet 6. september 2002 Har aldri hørt om noen som hjelper for uren hud, men legen min anbefalte meg Yasmin blant annet fordi den ga mindre bivirkninger enn andre piller, f.eks får mindre kviser, legger ikke så mye på seg osv. Men p-piller gir for det meste mer kviser, så... Har selv aldri vært særlig plaget med uren hud, merket ikke så mye til det når jeg brukte p-piller heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2002 #3 Del Skrevet 6. september 2002 Joda, dette har jeg hørt om. Mener Diane har vært mye nevnt i den forbindelse. Men jeg kan tenke meg at problemet da må være ganske prekært. (og hormonelt betinget?) Hvis du søker på www.doktoronline.no , så står det sikkert noe om det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 7. september 2002 #4 Del Skrevet 7. september 2002 Kanskje et teit spørsmål:men hvorfor p-pille mot uren hud, når det finnes så mye bra preparater på markedet. Gå til hudlege å snakke med han om problemet. Dalcansid er et kjempebra produkt som hjelper på uren hud. Samt MD Formulation som du kan få handlet hos hudpleier... :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. september 2002 #5 Del Skrevet 7. september 2002 (Det var jeg som var gjest nr.2...) Det som virker for en trenger ikke å virke for en annen, vet du... Dersom man har et hudproblem som er hormonelt betinget kan man smøre på hva det skulle være, hormonene er like mye i ulage. Man kan f.eks ha overproduksjon av testosteron av ulike årsaker, som bl.a. kan gi mye kviser. Det er ikke dermed sagt at p-pillen kan hjelpe alle med kviser, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2002 #6 Del Skrevet 7. september 2002 Diane hjelper mot uren hud. Dianes er imidlertid ikke i utgangspunktet en p-pille, men et hormonpreparat som "brukes mot hormonforstyrrelser forårsaket av overvekt eller overfølsomhet for mannlige kjønnshormoner hos kvinner", som det heter i bruksanvisningen som følger med pakken. En "bivirkning" av dette er at pillen også fungerer som prevensjon. Dersom du ikke har bruk for et hormonpreparat, vil nok legen foreskrive en annen p-pille til deg. Diane er for øvrig ganske dyr, sammenliknet med en del vanlige p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. september 2002 #7 Del Skrevet 7. september 2002 Hvor dyr er den...? Og hvor dyrt er "vanlige" p-piller..? (har aldri gått på pillen...) Det er mulig jeg skal begynne på en p-pille for å få en normal syklus. (greit å gå lenge uten mensen, skummelt å aldri vite når den kommer... :o ) Også har jeg fått mistenkelig mye hår her og der den siste tiden.... :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå