AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Min eks (separert) har gått 2 år hos ATV (alternativ til vold) i behandling. Han har gått til psykolog ved siden av også. Like lenge. Jeg kastet ham ut for 2 år siden, det var nok. Vold mot meg og barna. Mest psykisk, men noen få tilfeller fysisk. Vi har gradvis nærmet hverandre noe igjen den siste tiden. Det har blitt mindre vold, men noen episoder innimellom. Så vi ble enige om å feire julaften sammen. Håpte det kunne være ok for barna. Og hele kvelden gikk fint, noe anspent og barna bittelitt stresset for de er usikre på hvor de har pappa fortsatt. Det gikk fint, til det gikk galt. Han ville legge mellomste på 6. Gikk opp med henne, og jeg og resten av familien hørte mye bråk og rabalder. Hun kom løpende ned og jeg hørte hun gråt. Han ropte etter henne og sa "stopp, ikke gå ned, kom tilbake"..og jeg forstår hvorfor. Da hun kom ned så jeg veldig raskt et rødt merke på halsen hennes. Hun ropte at pappa var slem, for hun ville ikke at han skulle pusse hennes tenner, det skulle mamma gjøre...og når hun ikke ville, så hadde han holdt hånden litt hardt på den ene siden av halsen hennes. Jeg ble helt satt ut, merket var veldig synlig. Jeg gikk rasende til han og konfronterte han, med mellomsten på slep...Han bekreftet og sa "hun må jo lystre meg, må jo pusse tenner når jeg sier hun skal det!" Og jeg sa "kunne du ikke bare latt meg gjøre det,det var jo det hun ønsket? Og hva har du gjort med halsen hennes?". "jeg bare holdt henne litt fast" sa han. Jeg dro med meg jenta mi og sa "nå kommer du deg ut!". Og det gjorde han. Han klarte å lire av seg før han gikk "jeg hater når dette skjer, hun kunne jo bare gjort som jeg sa!". Mellomsten ropte "stopp, pappa, stopp!!" Jeg er helt satt ut enda. Tok kontakt med eks når barna sov og ba han forklare seg. Han sa "det var et tilbakefall....Unnskyld, det skal aldri skje igjen". Jeg sa "det skulle aldri ha skjedd i utgangspunktet". Hva gjør jeg nå? Kan jeg tro på at dette var ett tilbakefall...? Hvordan håndtere det? Jeg er så uendelig lei meg. Svinger mellom å anmelde ham og å bare gjøre retrett på samvær. Han mistet i alle fall det han har prøvd å bygge opp igjen med meg. Jeg syns dette "tilbakefallet" var altfor stygt... Anonymkode: 3d142...dd3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #2 Skrevet 25. desember 2019 Du holder ham unna ungene. Anonymkode: c06a3...93c 41
Soulless Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 Du anmelder han og tar fra han samværet. Det er ikke noe å tenke på engang. 32
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 Du ringer barnevernet/politiet/familievernkontoret eller hvem nå enn det er dere har hatt kontakt med før. Han her skal ikke ha kontakt med barna sine igjen. Det spiller ingen rolle at han prøver å forandre seg. Hans ønske om nye sjanser skal ikke trumfe barnas trygghet! Han har ødelagt for seg selv nå, og han bør virkelig ikke få nye sjanser. Creds til deg for å prøve å få det til, men nå har du prøvd nok, barna bør ikke traumatiseres mer enn de allerede er blitt. Anonymkode: ce614...d86 34
Missbehave Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 Jeg ville anmeldt! Barna dine skal ikke være i nærheten av en mann som det der. Du må tenke på barna. At noen kan gjøre noe slikt mot et barn begriper jeg ikke. Jeg har vært rasende på mitt barn, men aldri voldelig. I stedet går jeg vekk fra situasjonen og teller sakte til 10 før jeg tar kampen på nytt! Han sier det aldri vil skje igjen, men det har allerede skjedd igjen. 15
Heisenberg Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 Jeg lurer på hva som driver deg til å ikke anmelde ham? 19
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 Uansett hva han kaller det skal han ALDRI være i nærheten av barna igjen, langt mindre alene. Dette er ikke bare er rødt merke, dette er å ØDELEGGE barna. Det er DITT ansvar som mor å beskytte barna dine fra dette!! Anonymkode: f172d...d99 12
SmithID Skrevet 25. desember 2019 #8 Skrevet 25. desember 2019 Du anmelder og beskytter barna dine. Punktum. 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 Håper du tok bilde av skaden på halsen og burde ringt politiet med en gang. Stakkars barn så sånn skal ikke være. Dette er ditt ansvar og ikke unnskyld eksen din. Politiet er det rett her Anonymkode: 29ca0...fdb 9
Hatsumomo Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 Et tilbakefall? Hvis man ikke klarer å ha såpass kontroll på en koselig kveld alle samlet sammen, så har han ikke NOK kontroll til å ha samvær med barna. Hadde han drukket eller var han helt edru? Det er jo soleklart at han ikke har kontroll på seg selv om det skal kun uenighet om et lite tannpuss som skal til før det "snapper" for han!! Hva med de virkelig store uenighetene!? 9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 Massemordere er egentlig greie gutter, men mange tilbakefall da eller? Han er voldmann ts. Hold han unna barn og deg selv. Anonymkode: 43827...b34 5
Silva Pluvialis Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 Det beste du kan gjøre akkurat nå er å gi datteren din masse trygghet og omsorg resten av jula. Og så tar du kontakt med BV så fort som mulig for å fortelle hva som har skjedd. Mulig du må i rettssak for å stoppe samvær, men du vil få det gjennom om du er ærlig på hva som har skjedd og hvordan det preger barna å være i nærheten av sin far. Barnas beste skal alltid komme først, og samvær kan stoppes om de er uforsvarlige fordi barna er utrygge. I tillegg ville jeg tatt kontakt med legen for å få barna utredet hos BUP. Barn bør alltid få hjelp til å takle traumatiske hendelser så tidlig som mulig. Det kan hindre at de gror fast og ødelegger for dem inn i voksenlivet. En god klem til deg og barna 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min eks (separert) har gått 2 år hos ATV (alternativ til vold) i behandling. Han har gått til psykolog ved siden av også. Like lenge. Jeg kastet ham ut for 2 år siden, det var nok. Vold mot meg og barna. Mest psykisk, men noen få tilfeller fysisk. Vi har gradvis nærmet hverandre noe igjen den siste tiden. Det har blitt mindre vold, men noen episoder innimellom. Så vi ble enige om å feire julaften sammen. Håpte det kunne være ok for barna. Og hele kvelden gikk fint, noe anspent og barna bittelitt stresset for de er usikre på hvor de har pappa fortsatt. Det gikk fint, til det gikk galt. Han ville legge mellomste på 6. Gikk opp med henne, og jeg og resten av familien hørte mye bråk og rabalder. Hun kom løpende ned og jeg hørte hun gråt. Han ropte etter henne og sa "stopp, ikke gå ned, kom tilbake"..og jeg forstår hvorfor. Da hun kom ned så jeg veldig raskt et rødt merke på halsen hennes. Hun ropte at pappa var slem, for hun ville ikke at han skulle pusse hennes tenner, det skulle mamma gjøre...og når hun ikke ville, så hadde han holdt hånden litt hardt på den ene siden av halsen hennes. Jeg ble helt satt ut, merket var veldig synlig. Jeg gikk rasende til han og konfronterte han, med mellomsten på slep...Han bekreftet og sa "hun må jo lystre meg, må jo pusse tenner når jeg sier hun skal det!" Og jeg sa "kunne du ikke bare latt meg gjøre det,det var jo det hun ønsket? Og hva har du gjort med halsen hennes?". "jeg bare holdt henne litt fast" sa han. Jeg dro med meg jenta mi og sa "nå kommer du deg ut!". Og det gjorde han. Han klarte å lire av seg før han gikk "jeg hater når dette skjer, hun kunne jo bare gjort som jeg sa!". Mellomsten ropte "stopp, pappa, stopp!!" Jeg er helt satt ut enda. Tok kontakt med eks når barna sov og ba han forklare seg. Han sa "det var et tilbakefall....Unnskyld, det skal aldri skje igjen". Jeg sa "det skulle aldri ha skjedd i utgangspunktet". Hva gjør jeg nå? Kan jeg tro på at dette var ett tilbakefall...? Hvordan håndtere det? Jeg er så uendelig lei meg. Svinger mellom å anmelde ham og å bare gjøre retrett på samvær. Han mistet i alle fall det han har prøvd å bygge opp igjen med meg. Jeg syns dette "tilbakefallet" var altfor stygt... Anonymkode: 3d142...dd3 Du må jo for fader meg anmelde han! Og du må få stoppa samværet! Fy faen!!! Anonymkode: 6ecc2...a68 4
godfisk Skrevet 25. desember 2019 #14 Skrevet 25. desember 2019 Kommunen din skal ha en barnevernsvakt utenom åpningstidene. Ring dem og spør om råd. 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #15 Skrevet 25. desember 2019 Som alle andre her sier. Hold han unna barna dine! Dette ender ikke bra!! Han kan virkelig skade barna, i verste fall ta livet av dem. Barna trenger en trygg og god oppvekst uten noe form for vold. Han har brukt opp sjansene sine! Anonymkode: f1dde...e72 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #16 Skrevet 25. desember 2019 Er du en god mor så stopper du samvær inntil bv eller den instansen dere har kontakt med kan ha oppsyn under samvær. Å ha kontakt med pappa akkurat nå er IKKE barnas beste. Hold han langt unna dem og oppsøk hjelp slik at barna kan få bearbeidet den psykiske og fysiskevolden de har blitt utsatt for. Anonymkode: bac79...9f2 2
The_Stig Skrevet 25. desember 2019 #17 Skrevet 25. desember 2019 Dere må da ha en kontakt hos BV utifra det du skriver rundt vold mot barna tidligere!? Om det du skriv stemmer så skjønner jeg ikke hvordan du tenker! Du kan da ikke alvorlig tenke på å la dette «gå forbi i stillhet», da er du selv nesten like ille som han som utøvde volden. Barna har bare deg til å stille opp for seg, og det er din fordømte plikt å snakke med BV og/eller politiet om det som har skjedd. Denne personen kan åpenlyst ikke ha samvær med barna uten tilsyn. 1
Silva Pluvialis Skrevet 25. desember 2019 #18 Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, The_Stig skrev: Dere må da ha en kontakt hos BV utifra det du skriver rundt vold mot barna tidligere!? Om det du skriv stemmer så skjønner jeg ikke hvordan du tenker! Du kan da ikke alvorlig tenke på å la dette «gå forbi i stillhet», da er du selv nesten like ille som han som utøvde volden. Barna har bare deg til å stille opp for seg, og det er din fordømte plikt å snakke med BV og/eller politiet om det som har skjedd. Denne personen kan åpenlyst ikke ha samvær med barna uten tilsyn. Barna skal ikke ha samvær med denne mannen uavhengig av om det er med tilsyn eller uten. Bare det å være rundt en person som har utsatt én for traumer kan utløse retraumatisering. Traumatiserte barn skal ikke tvinges til samvær, de skal skjermes totalt og ikke risikere å møte på dette mennesket i oppveksten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #19 Skrevet 25. desember 2019 Du bør anmelde, han burde aldri være alene med barna. Og en ting... hvorfor dro du med deg barnet opp dit og kranglet med han foran barnet? Det er ikke greit i det hele tatt. Barn bør skjermes fra slik oppførsel, både fra deg og han. Anonymkode: bdf01...71e 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #20 Skrevet 26. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør anmelde, han burde aldri være alene med barna. Og en ting... hvorfor dro du med deg barnet opp dit og kranglet med han foran barnet? Det er ikke greit i det hele tatt. Barn bør skjermes fra slik oppførsel, både fra deg og han. Anonymkode: bdf01...71e Jeg er ikke helt enig med deg der. Ja, barn skal ikke utsettes for krangling, men samtidig er det bra for barnet å oppleve at mor tar barnet på alvor og både kjefter på han og kaster han ut. Nei TS, jeg tror ikke dette er et tilbakefall. Hva skjer neste gang barna dine er barn og ikke gjør som han sier? Han skylder oppførselen sin på at barnet ikke gjorde som han sa. Anonymkode: 57345...fc7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå