Gå til innhold

Bestilt noe for snart ti dager siden, de sendte det aldri. Kan jeg avbestille nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

For det første vil jeg bare si at jeg skjønner det er juletider, rød-dager og det har nok vært masse å gjøre overalt. 

Jeg bestilte en viktig del til kameraet mitt før jul, der de sa at dersom man bestiller varer innen en spesifikk dato, skulle den komme fram før jul. Det sto også at de er raske å sende ut, så mellom 1-2 dager etter kjøp. Det gikk flere dager uten at det ble sendt, og allerede da så det mørkt ut, da reisetiden tar minst en dag eller to. Jeg ringte de, de beklaget seg og lovet de skulle sende den med en gang etter helga. De sa jeg var nr 1 på prioriteringslista. Vel, det er enda ikke blitt sendt, etter enda flere dager. Det kommer nok ikke før etter nyttår hvis de selvfølgelig sender det. Har sjekket posten i tilfelle de bare ikke har sendt mail, men ingenting er på vei til meg enda. Det er en trygg butikk med gode omtalelser forresten.

Greia er at jeg klarte å finne den samme delen på en butikk hvor jeg bor nå (som jeg ikke visste om). Siden de enda ikke har sendt den, og det er en del dager siden den skulle vært sendt første gang, kan jeg be om pengene tilbake eller virker det bare dumt? Hehe... Altså, jeg prøver å ikke stresse, men jeg skulle hatt den delen for å bruke kameraet til jobb, men nå får jeg ikke brukt den og jeg KAN gå å plukke det opp på en butikk hvis jeg bare får pengene tilbake fra de andre.

Har man rettigheter å få tilbake pengene siden det ikke er sendt, altså avbestille, mtp at det har gått så mange dager siden kjøp?

Anonymkode: 50a34...722

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dato fra du mottar en vare som gjelder, så du kan prøve å avbestille (med mindre den er sendt) eller sende den i retur når den kommer. 

Anonymkode: 6c605...79d

Skrevet

Ring dem i morgen og si du ønsker pengene tilbake og avbestille, pga de har gått over den lovede fristen. Skulle ikke være noe hokus-pokus ved det, det har du lov til, når de ikke har levert som lovet.

• Liker 3
Skrevet
On 12/26/2019 at 5:27 PM, Million said:

Ring dem i morgen og si du ønsker pengene tilbake og avbestille, pga de har gått over den lovede fristen. Skulle ikke være noe hokus-pokus ved det, det har du lov til, når de ikke har levert som lovet.

Supert! Ser at de enda ikke har sendt, og nå blir det helg igjen... Prøver meg på det.

Ts

Anonymkode: 50a34...722

Skrevet

Ja, det kan du. Du har 14 dagers angrerett etter å ha mottatt varen.

Anonymkode: be6bb...9c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...