Gå til innhold

Jeg har lyst på sex med terapeuten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame som den siste tiden gått i en form for terapi hos en godt voksen mann (han er ca 25 år eldre enn meg)

Gjennom denne terapien så har det oppstått seksuelle fantasier hos meg, og nå klarer jeg ikke å få han ut av hodet.

Jeg tror også at det er gjensidig fra hans side, vil det være helt forkastelig å leve ut dette videre hvis begge vil?

Anonymkode: b4be0...875

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det snåsamannen?

• Liker 6
Skrevet

Det er mitt verste mareritt. Tør ikke møte psykologen min fordi jeg er så redd for at han skal prøve seg på meg... dette hjalp ikke akkurat. 

Anonymkode: 666ea...6b4

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror også at det er gjensidig fra hans side,

Hva gjør at du tror det og hva slags terapeut er han?

Anonymkode: 40124...46b

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen dame som den siste tiden gått i en form for terapi hos en godt voksen mann (han er ca 25 år eldre enn meg)

Gjennom denne terapien så har det oppstått seksuelle fantasier hos meg, og nå klarer jeg ikke å få han ut av hodet.

Jeg tror også at det er gjensidig fra hans side, vil det være helt forkastelig å leve ut dette videre hvis begge vil?

Er dette noe en pervers terapeut/psykolog har skrevet selv? I så fall passer det inn i all snikreklamen for denne yrkesgruppen som er på Kvinneguiden.

Anonymkode: 14534...ad2

Skrevet

Han mister jobben hvis dette kommer ut.

• Liker 2
Skrevet

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør at du tror det og hva slags terapeut er han?

Anonymkode: 40124...46b

Kjemien og noen forsiktige hentydninger, det er litt "elektrisitet" i luften om du forstår. 

Skrevet
4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Han mister jobben hvis dette kommer ut.

Nei, for det har ikke skjedd noe 🙂

Skrevet

Overføring. Mange forelsker seg i terapeuten sin. Mange får slike fantasier. Det betyr ikke at du eller andre skal virkeliggjøre dem. Dere skal selvfølgelig ikke ha sex med hverandre.

Anonymkode: 619b7...843

• Liker 7
Skrevet

Alt som skjer på fritiden er jo lov å spørre om, enten han er terapeuten eller en politimann? Ser ikke det store problemet i det...

• Liker 1
Skrevet

Han mister lisens om forholdet utvikler seg til noe seksuelt, dette er fordi dere har en usymmetrisk maktrelasjon. Kanskje det kan være gunstig å finne en annen terapeut?

• Liker 4
Skrevet

Haha!

Anonymkode: d6f13...a76

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, forkastelig, siden du er der pga din helse. Prioriter at du skal bli frisk, og gå videre i livet etter behandlingen din. Helst flytt på deg. 

Anonymkode: 6c64f...57a

Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er ikke bra fra han sin side, ettersom han er din terapaut og det vil bli ansett som manipulering/maktmisbruk.

Du derimot har forsåvidt ikke noe å tape. Go with the flow, se hva som skjer.

Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil råde deg til å ha en åpen og ærlig samtale med psykologen din om dette temaet. Ikke vær redd fordi det er helt naturlig at erotiske følelser kan oppstå i en såpass nær relasjon man tross alt kan få til en behandler. Du får kanskje en opplevelse av at vedkommende forstår deg på et mye dypere plan enn det andre i ditt liv gjør. Du har ikke fortalt noe om bakgrunnen for at du går i terapi. Bruk tiden til å tenke over om det er terapeuten du har disse følelsene for eller om det er noe som har ligget brakk en god stund, og som nå er blitt aktivert. Hvilket forhold har du hatt til seksualitet fra før? Har du negative erfaringer? Bruk tiden på dette og jeg tror at du vil finne svaret etter hvert. Det er også godt mulig at terapeutens seksualliv ikke funker for tiden og at han overfører dette til deg. I så fall er det sannsynligvis ubevisste prosesser som er i spill. Siden han er terapeuten så bør han ta det opp i sin veiledning. Du på din side har lov til å være pasient, men du kan likevel tenke gjennom tingene. Lykke til!

Endret av 007_008_007
Skrevet

Ja, det er riktig som noen andre sier over her, det heter overføring. Det er en falsk følelse av intimitet som kan oppstå mellom pasient og terapeut fordi man deler mange private ting man ikke deler med andre. Terapeuten har lært om dette under sin utdannelse og bør ta grep for å hindre dette fra å utarte. Han har neppe noe ønske om å risikere jobben pga. dette. Hvis han er 25 år eldre enn deg så er det neppe første gang han er borti denne problemstillingen.

Anonymkode: c35b9...a91

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for mange konstruktive  tilbakemeldinger fra dere 🙂 Nå er jeg helt ny her inne på KG og kjenner ikke til historikken her inne, men jeg ønsket bare å lufte litt tanker anonymt. Han er ikke psykolog, og han har ikke sagt noe galt eller gjort noe galt. Men noen ganger så merker man at det er noe mer, uten at det sies direkte 🙂

Gjest Paramount
Skrevet

Ingen ting er mer typisk, og patetisk, enn kvinner som forelsker seg i møte med en person med høyere autoritet. Husk at autoriteten forsvinner når terapien er over. Bør gjøre det i hvert fall, senest.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke psykolog

Så hva er han?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...