AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Feirer jul hos svigerfamilien for første gang i år, og jeg er litt ovverrasket over forskjellene fra det jeg er vandt med. De har ikke kjøpt noe godteri, og da mener jeg ikke noe- ikke en liten sjokolade eller twist en gang. Men alkohol har de kjøpt MYE av, enda min mann er tørrlagt alkoholiker. Vi får ikke lov til å se på TV uansett lydnivå fordi de synes det er slitsomt med lyd. Så barna får ikke sett på noen hyggelige ting på TV som de har så lyst til. Så folk sitter enten stille og ser på telefonen sin, eller ser ut i lufta. Prøvde å sette i gang litt hyggelige aktiviteter som brettspill for barna sin skyld, men ingen ville. Blir oppgitt. Vi spurte om vi skulle ta med noe, og fikk nei til svar. Hadde vi visst dette, hadde jeg tatt med julegodt i det minste til barna. Hadde andre også reagert på dette? Anonymkode: f4c26...867 15
Populært innlegg Blingblingtahei Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 25. desember 2019 Eh ja. Dette høres ikke ut som en barnevennlig jul, hadde nesten vært fristet til å finne på en unnskyldning å dra hjem. Høres dritt kjipt ut.. 69
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 Ja, det hadde jeg reagert på. Var det ikke slik da din mann bodde hjemme? Anonymkode: 96257...836 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 Hadde reist, og aldri kommet tilbake til jul. Anonymkode: 888c6...ced 22
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 Hva med å fake oppkast på mini, også dra hjem til dere asap? Anonymkode: 50a47...d7a 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 Drit i de da. Du og mannen kan vel spille brettspill med ungene? Anonymkode: 7ee29...6b4 21
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 Mannen din burde jo ha visst om dette, og fortalt det til deg. Eller har de blitt sære den siste tiden? Har dere aldri feiret jul hos dem eller sammen med dem? Eller besøk i det hele tatt, i og med at du tydeligvis ikke visste om tv-en? Og hvorfor sier ikke mannen din i fra til dem, også kan dere eventuelt dra om det ikke blir bedring? Anonymkode: 33a9c...099 14
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #8 Skrevet 25. desember 2019 Hva med å stikke å handle godteri da? Anonymkode: d90ca...bd6 16
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 Mannen min har ikke feiret med sin familie på mange år, han liker veldig godt å feire med mine og ønsker alltid å være med min familie til jul. Men i år følte vi at vi måtte feire med hans familie da vi ble invitert. Han har ikke sagt noe om at de er sånn og han er oppgitt selv. Men han sier ikke noe til dem. Skulle gjerne dratt å handlet godteri, men vi valgte kollektiv hit og nærmeste bensinstasjon er veldig langt unna. Vi skal hjem imorgen ettermiddag heldigvis. Det gleder vi oss alle til. Anonymkode: f4c26...867 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feirer jul hos svigerfamilien for første gang i år, og jeg er litt ovverrasket over forskjellene fra det jeg er vandt med. De har ikke kjøpt noe godteri, og da mener jeg ikke noe- ikke en liten sjokolade eller twist en gang. Men alkohol har de kjøpt MYE av, enda min mann er tørrlagt alkoholiker. Vi får ikke lov til å se på TV uansett lydnivå fordi de synes det er slitsomt med lyd. Så barna får ikke sett på noen hyggelige ting på TV som de har så lyst til. Så folk sitter enten stille og ser på telefonen sin, eller ser ut i lufta. Prøvde å sette i gang litt hyggelige aktiviteter som brettspill for barna sin skyld, men ingen ville. Blir oppgitt. Vi spurte om vi skulle ta med noe, og fikk nei til svar. Hadde vi visst dette, hadde jeg tatt med julegodt i det minste til barna. Hadde andre også reagert på dette? Anonymkode: f4c26...867 Visste ikke dere eller mannen din hvordan de var på forhånd? Bare ikke feire der mer da.. Anonymkode: 22abb...899 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 Fint for ungene å oppleve at ting ikke er lagt opp etter dem absolutt hele tiden også og lære å ta hensyn til andre. Anonymkode: 83467...fae 6
sstinemor Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint for ungene å oppleve at ting ikke er lagt opp etter dem absolutt hele tiden også og lære å ta hensyn til andre. Anonymkode: 83467...fae Det første du sier er jeg enig i, men å lære å ta hensyn til andre? Hensyn til at besteforeldrene drikker seg drita og de skal lære seg til å sitte å se på? Er det det du mener? Litt godteri og juleTV hører jula til, det syns jeg svigers kan ta hensyn til. Endret 25. desember 2019 av sstinemor 37
Hulderen Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 Må dere ha godteri da? Vi har heller ikke godteri i jula, så du ville nok ikke trives her heller. Derimot så har vi bakt 7 sorter julekaker, som hele tiden står fremme. Det er jo det som er julekosen, ikke godteri! Jeg ser ikke hvorfor det er et problem at dere unge spiller brettspill, uten vertskapet. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #14 Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, sstinemor skrev: Det første du sier er jeg enig i, men å lære å ta hensyn til andre? Hensyn til at besteforeldrene drikker seg drita og de skal lære seg til å sitte å se på? Er det det du mener? Litt godteri og juleTV hører jula til, det syns jeg svigers kan ta hensyn til. Hvor står det at noen har vært drita? Anonymkode: 83467...fae 5
sstinemor Skrevet 25. desember 2019 #15 Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det at noen har vært drita? Anonymkode: 83467...fae Så at det stod MYE alkohol, og tolket det i verste mening. 2
Hulderen Skrevet 25. desember 2019 #16 Skrevet 25. desember 2019 8 minutter siden, sstinemor skrev: Så at det stod MYE alkohol, og tolket det i verste mening. Det står bare at det er kjøpt inn mye alkohol, ikke at det er drukket. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #17 Skrevet 25. desember 2019 Hadde ikke reagert i det hele tatt. Her i huset slås TV av etter Grevinnen og hovmesteren lille julaften og er av til 3. juledag. Hvis det er barn på besøk får de se barneprogrammene om formiddagen på julaften, men etter Donald Duck er det slutt. Vi kjøper heller ikke inn godteri, men har julekaker og hjemmelaget godteri og konfekt. Og så har vi som tradisjon å kjøpe et nytt brettspill hver jul, og det skal være et spill som passer for hele familien. I år fikk jeg tak i et spill jeg elsket som barn, men aldri fikk (min venninne hadde det). Vi har også en regel om at vi skal ut en tur hver dag, og da skal absolutt alle være med, inkludert tverre tenåringer og svigermor som prøver å skylde på oppvasken... Anonymkode: 10b81...fea 3
Zienna Skrevet 25. desember 2019 #18 Skrevet 25. desember 2019 Tradisjonene er forskjellige fra familie til familie. I min familie er ikke godteri og tørre, søte julekaker viktig. For oss er hjemmelaget sylterull, kjøttrull og lammelår det viktigste. Vi liker ribbe, pinnekjøtt og lutefisk, men dessert er ikke viktig Da mannen min og jeg giftet oss kom vi til et kompromiss om hva som skulle bli nettopp våre juletradisjoner. Det ble litt hans og litt mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #19 Skrevet 25. desember 2019 1 hour ago, Hulderen said: Må dere ha godteri da? Vi har heller ikke godteri i jula, så du ville nok ikke trives her heller. Derimot så har vi bakt 7 sorter julekaker, som hele tiden står fremme. Det er jo det som er julekosen, ikke godteri! Jeg ser ikke hvorfor det er et problem at dere unge spiller brettspill, uten vertskapet. Hvor gammel er du? Julekaker er som regel tørre og litt sørgelige egentlig. Har bare antatt at de stammer fra tider med trange kår, før godteri ble vanlig, og av en eller annen grunn henger tradisjonen igjen. Er det barn til stede i jula hos deg? I så fall vil jeg anbefale litt godteri. En pose twist er ikke så vanskelig å fremskaffe. Anonymkode: 68a51...6c3 19
Hulderen Skrevet 25. desember 2019 #20 Skrevet 25. desember 2019 (endret) 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er du? Julekaker er som regel tørre og litt sørgelige egentlig. Har bare antatt at de stammer fra tider med trange kår, før godteri ble vanlig, og av en eller annen grunn henger tradisjonen igjen. Er det barn til stede i jula hos deg? I så fall vil jeg anbefale litt godteri. En pose twist er ikke så vanskelig å fremskaffe. Anonymkode: 68a51...6c3 Hvor gammel er du selv? Har du aldri prøvd å bake julekaker? Hjemmebakte julekaker er ikke tørre, de er veldig gode og et av høydepunktene i jula. Godteri kan man hale frem resten av året, i jula er det julebaksten som gjelder. Min alder er ikke hemmelig. Klikk deg inn på profilen min og se fødselsåret mitt, så kan du regne det ut selv. Endret 25. desember 2019 av Hulderen 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå