Gå til innhold

Barnehagebarn som klenger på ansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt? Venninnen min forteller om barn som gnir seg mot henne, henger på henne hele dagen, stryker, klyper og klemmer. Hun sier at andre ansatte blir sjalu, og at disse klengebarna blir fjernet fra hennes gruppe på grunn av dette. Er dette normal barnehagehverdag?

Anonymkode: 04dcd...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngste satt mye (alltid) på fang det første året i barnehagen, fra han var 1,5-2,5. Hadde et favorittfang han var mest i.

• Liker 3
Skrevet

Tviler sterkt på at de andre ansatte er sjalu. Virker slitsomt når de henger så mye på dem og de får nok ikke gjort så mye. Er vel også heller derfor hun blir flyttet. Er barna små er det normalt, men om de er store så er det nok ikke like vanlig.

Anonymkode: 21ad5...149

• Liker 6
Skrevet

Høres normalt ut. Min minste er kosete så det holder og jeg ser alltid andre barn på andre gang når jeg henter.

Anonymkode: 6e7a3...4be

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei skikkelig kosejente, hun koser på alle de ansatte OG de andre mammaene som er å henter 😛 Jeg kan bli litt flau over at hun er så åpen for kos hos alle, men det betyr vel bare at hun er trygg og fornøyd håper jeg. Hun får veldig mye kos hjemme, så er vel naturlig for henne å dele kos :)

Anonymkode: 63f4b...9f4

• Liker 1
Skrevet

Hvis et barn klenger veldig mye på en voksen så er det viktig for det barnet å bli like trygg på flere voksne. En dag kan denne voksenpersonen være borte fra jobb. Da er det viktig at barnet er like trygg på andre ansatte. Det kan være grunnen til at andre ansatte tar med seg dette barnet på andre ting. Ikke av sjalusi, men for å bygge trygghet til flere. Altså barnets beste.

Anonymkode: d52fe...633

• Liker 3
Skrevet

Det er normalt at man roterer litt hvis et barn (3+) knytter seg kun til en ansatt og at det går ut over barnets lek og sosiale omgang med andre barn i BHG. 

Anonymkode: 0f7a5...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...