Gå til innhold

Til dere som ikke pusser tennene om morgenen før frokost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke mer riktig å pusse tennene FØR frokost?? Er jo bare jævlig ekkelt å ikke pusse tennene før man spiser maten smaker jo sikkert dritt. Har møtt på noen som sier at den riktige måten er å pusse tennene etter frokost?? What??

Anonymkode: 1da8f...575

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer aldri å spise frokost om jeg ikke har pusset tennene men maten har aldri smakt tannkrem da🤔 Jeg pusser tennene før frokost, alltid gjort det

Skrevet

Enten får man pusse tennene både før og etter frokost eller så er det mest logiske for meg å pusse etter frokost for å fjerne matrester etter frokosten. Har aldri hatt så dårlig ånde at det har ødelagt for frokosten. 

Anonymkode: a2bf5...183

• Liker 22
Skrevet

80A6CE02-77C2-409E-9452-3E7B7C550F30.jpeg

• Liker 15
Skrevet (endret)

Jeg orker ikke å pusse tennene før etter jeg har spist frokost. Hvor motbydelig blir ikke det å spise frokosten? Alt det man spiser og drikker føler jo ut som om det blir tannpasta... æsj!

F. eks: "Brødskive med kaviar på..." blir jo så fryktelig disgusting. Pusser heller etter frokosten takk eller så blir det ikke noe frokost på meg!

Endret av Lasox
Skrevet (endret)

Pusse tenner gjør man vel først og fremst for å rengjøre tennene etter et måltid eller før man legger seg.

Å spise rett etter å ha pusset tennene er ikke særlig fristende. Syrlige ting som appelsinjuice smaker vondt rett etter tannpuss. 

Å pusse tennene dersom du er fysen på noe er faktisk et slanketips, fordi man sjelden har lyst til å spise noe rett etter en tannpuss.

Endret av RedRobin
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Lasox said:

Jeg orker ikke å pusse tennene før etter jeg har spist frokost. Hvor motbydelig blir ikke det å spise frokosten? Alt det man spiser og drikker føler jo ut som om det blir tannpasta... æsj!

F. eks: "Brødskive med kaviar på..." blir jo så fryktelig disgusting. Pusser heller etter frokosten takk!

Smaker jo ikke tannpasta? Du må jo skylle munnen gått og skrape vekk fra tunga!

Etter brødskive med kaviar på så får hive på med tyggis eller flour da

• Liker 1
Skrevet

Jeg pusser etter frokost. Klarer ikke at maten smaker tannkrem. Det er vel like skadelig å drikke juice etter at du har pusset som før?? 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Smaker jo ikke tannpasta? Du må jo skylle munnen gått og skrape vekk fra tunga!

Etter brødskive med kaviar på så får hive på med tyggis eller flour da

Selvfølgelig gjør jeg det, men tenkte på ettersmaken i munnen av tannkremen er jo helt forferdelig.

Så pusser tennene etter frokosten.

Skrevet

Jeg har alltid pusset FØR frokost, og etter at jeg fikk bekreftet at man kan skade tennene med å pusse etter matinntak så kommer jeg aldri til å endre vanen.

Joda litt tannkrem/mint smak er igjen i munnen, og påvirker første bit og to av maten, men det er første bit og to, ikke mer. Forstår ikke problemet folk har med det.

Anonymkode: 978a7...c85

• Liker 6
Skrevet

Når man har pusset tennene godt før man legger seg og ikke spiser noe på natten, så er munnen ren og klar til frokost. 

Anonymkode: 08cca...6d1

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smaker jo ikke tannpasta? Du må jo skylle munnen gått 

Du skal faktisk ikke skylle bort tannkremen.

Anonymkode: 10be6...72a

• Liker 3
Skrevet

Jeg pusser tennene etter frokost og skyller vekk tannkremen etterpå. Det kommer jeg ikke til å slutte med. Aldri hatt hull eller noe annet trøbbel med tennene mine. K33

Anonymkode: 753e7...ac5

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal faktisk ikke skylle bort tannkremen. Anonymkode: 10be6...72a

Hvordan vil du da skylle med tannskyll uten å skylle bort tannpastaen?  :laugh:
Det er tannskyll som ikke skal skylles vekk etter endt skylling. 

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har pusset tennene godt før man legger seg og ikke spiser noe på natten, så er munnen ren og klar til frokost. 

Anonymkode: 08cca...6d1

På ingen måte.

Anonymkode: 485f9...aab

• Liker 3
Skrevet

Pusse tennene før frokost gjør jo at maten smaker helt forferdelig. Vanligvis spiser jeg ikke frokost men om jeg skal så pusser jeg selvsagt etter. Tannkrem gjør ikke at maten smaker bedre...   

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid pusset FØR frokost, og etter at jeg fikk bekreftet at man kan skade tennene med å pusse etter matinntak så kommer jeg aldri til å endre vanen.

Joda litt tannkrem/mint smak er igjen i munnen, og påvirker første bit og to av maten, men det er første bit og to, ikke mer. Forstår ikke problemet folk har med det.

Anonymkode: 978a7...c85

At du ikke skal pusse etter matinntak er noe du har misforstått. Du skal ikke pusse rett etter du har inntatt noe surt, f eks juice. Om du nøytraliserer med vann eller melk er det helt ok.  

• Liker 2
Gjest Forumhei
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke mer riktig å pusse tennene FØR frokost?? Er jo bare jævlig ekkelt å ikke pusse tennene før man spiser maten smaker jo sikkert dritt. Har møtt på noen som sier at den riktige måten er å pusse tennene etter frokost?? What??

Lever vi på samme planet?

mat først, tannpuss etterpå.

Skrevet
5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hvordan vil du da skylle med tannskyll uten å skylle bort tannpastaen?  :laugh:
Det er tannskyll som ikke skal skylles vekk etter endt skylling. 

Man blr helst ikke skylle rett etter tannpuss heller. Bra om det ligger igjen litt rester av tannkremen. 😊 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...