AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Er det ikke mer riktig å pusse tennene FØR frokost?? Er jo bare jævlig ekkelt å ikke pusse tennene før man spiser maten smaker jo sikkert dritt. Har møtt på noen som sier at den riktige måten er å pusse tennene etter frokost?? What?? Anonymkode: 1da8f...575 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 25. desember 2019 Det har jeg aldri gjort. Jeg pusser tenner etter maten selvsagt. Mat som smaker tannpasta er ikke godt. Anonymkode: 08cca...6d1 63
Gjest xoshr Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 Jeg klarer aldri å spise frokost om jeg ikke har pusset tennene men maten har aldri smakt tannkrem da🤔 Jeg pusser tennene før frokost, alltid gjort det
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 Enten får man pusse tennene både før og etter frokost eller så er det mest logiske for meg å pusse etter frokost for å fjerne matrester etter frokosten. Har aldri hatt så dårlig ånde at det har ødelagt for frokosten. Anonymkode: a2bf5...183 22
Gjest Lasox Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 (endret) Jeg orker ikke å pusse tennene før etter jeg har spist frokost. Hvor motbydelig blir ikke det å spise frokosten? Alt det man spiser og drikker føler jo ut som om det blir tannpasta... æsj! F. eks: "Brødskive med kaviar på..." blir jo så fryktelig disgusting. Pusser heller etter frokosten takk eller så blir det ikke noe frokost på meg! Endret 25. desember 2019 av Lasox
RedRobin Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 (endret) Pusse tenner gjør man vel først og fremst for å rengjøre tennene etter et måltid eller før man legger seg. Å spise rett etter å ha pusset tennene er ikke særlig fristende. Syrlige ting som appelsinjuice smaker vondt rett etter tannpuss. Å pusse tennene dersom du er fysen på noe er faktisk et slanketips, fordi man sjelden har lyst til å spise noe rett etter en tannpuss. Endret 25. desember 2019 av RedRobin 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #8 Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, Lasox said: Jeg orker ikke å pusse tennene før etter jeg har spist frokost. Hvor motbydelig blir ikke det å spise frokosten? Alt det man spiser og drikker føler jo ut som om det blir tannpasta... æsj! F. eks: "Brødskive med kaviar på..." blir jo så fryktelig disgusting. Pusser heller etter frokosten takk! Smaker jo ikke tannpasta? Du må jo skylle munnen gått og skrape vekk fra tunga! Etter brødskive med kaviar på så får hive på med tyggis eller flour da Anonymkode: 1da8f...575 1
Rytz Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 Jeg pusser etter frokost. Klarer ikke at maten smaker tannkrem. Det er vel like skadelig å drikke juice etter at du har pusset som før?? 2
Gjest Lasox Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Smaker jo ikke tannpasta? Du må jo skylle munnen gått og skrape vekk fra tunga! Etter brødskive med kaviar på så får hive på med tyggis eller flour da Anonymkode: 1da8f...575 Selvfølgelig gjør jeg det, men tenkte på ettersmaken i munnen av tannkremen er jo helt forferdelig. Så pusser tennene etter frokosten.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 Jeg har alltid pusset FØR frokost, og etter at jeg fikk bekreftet at man kan skade tennene med å pusse etter matinntak så kommer jeg aldri til å endre vanen. Joda litt tannkrem/mint smak er igjen i munnen, og påvirker første bit og to av maten, men det er første bit og to, ikke mer. Forstår ikke problemet folk har med det. Anonymkode: 978a7...c85 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 Når man har pusset tennene godt før man legger seg og ikke spiser noe på natten, så er munnen ren og klar til frokost. Anonymkode: 08cca...6d1 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smaker jo ikke tannpasta? Du må jo skylle munnen gått Anonymkode: 1da8f...575 Du skal faktisk ikke skylle bort tannkremen. Anonymkode: 10be6...72a 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #14 Skrevet 25. desember 2019 Jeg pusser tennene etter frokost og skyller vekk tannkremen etterpå. Det kommer jeg ikke til å slutte med. Aldri hatt hull eller noe annet trøbbel med tennene mine. K33 Anonymkode: 753e7...ac5 1
Hoppetaujenta Skrevet 25. desember 2019 #15 Skrevet 25. desember 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal faktisk ikke skylle bort tannkremen. Anonymkode: 10be6...72a Hvordan vil du da skylle med tannskyll uten å skylle bort tannpastaen? Det er tannskyll som ikke skal skylles vekk etter endt skylling. Endret 25. desember 2019 av Hoppetaujenta
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #16 Skrevet 25. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har pusset tennene godt før man legger seg og ikke spiser noe på natten, så er munnen ren og klar til frokost. Anonymkode: 08cca...6d1 På ingen måte. Anonymkode: 485f9...aab 3
solmåneogstjerner Skrevet 25. desember 2019 #17 Skrevet 25. desember 2019 Pusse tennene før frokost gjør jo at maten smaker helt forferdelig. Vanligvis spiser jeg ikke frokost men om jeg skal så pusser jeg selvsagt etter. Tannkrem gjør ikke at maten smaker bedre...
solmåneogstjerner Skrevet 25. desember 2019 #18 Skrevet 25. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid pusset FØR frokost, og etter at jeg fikk bekreftet at man kan skade tennene med å pusse etter matinntak så kommer jeg aldri til å endre vanen. Joda litt tannkrem/mint smak er igjen i munnen, og påvirker første bit og to av maten, men det er første bit og to, ikke mer. Forstår ikke problemet folk har med det. Anonymkode: 978a7...c85 At du ikke skal pusse etter matinntak er noe du har misforstått. Du skal ikke pusse rett etter du har inntatt noe surt, f eks juice. Om du nøytraliserer med vann eller melk er det helt ok. 2
Gjest Forumhei Skrevet 25. desember 2019 #19 Skrevet 25. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke mer riktig å pusse tennene FØR frokost?? Er jo bare jævlig ekkelt å ikke pusse tennene før man spiser maten smaker jo sikkert dritt. Har møtt på noen som sier at den riktige måten er å pusse tennene etter frokost?? What?? Anonymkode: 1da8f...575 Lever vi på samme planet? mat først, tannpuss etterpå.
solmåneogstjerner Skrevet 25. desember 2019 #20 Skrevet 25. desember 2019 5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Hvordan vil du da skylle med tannskyll uten å skylle bort tannpastaen? Det er tannskyll som ikke skal skylles vekk etter endt skylling. Man blr helst ikke skylle rett etter tannpuss heller. Bra om det ligger igjen litt rester av tannkremen. 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå