Gå til innhold

Har du sen søster som irriterer deg i jula....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg. Øver meg på å ikke bry meg...hun er en bedreviter og alt skal liksom være idyll,selv om jeg veit at fasaden har sprekker. Hvorfor gidder jeg å bry meg egentlig? Fordi hum liksom eier sannheten om hva som er rett og galt,hva man skal mene om ditt og datt...og hvis noen mener noe annet da er man såååå spesiell...puh

Anonymkode: 65ad9...0ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg. Øver meg på å ikke bry meg...hun er en bedreviter og alt skal liksom være idyll,selv om jeg veit at fasaden har sprekker. Hvorfor gidder jeg å bry meg egentlig? Fordi hum liksom eier sannheten om hva som er rett og galt,hva man skal mene om ditt og datt...og hvis noen mener noe annet da er man såååå spesiell...puh

Anonymkode: 65ad9...0ac

Nei, men jeg har en søster som slenger dritt om meg og baksnakker meg. Det er veldig irriterende.

Anonymkode: 890ba...1a7

• Liker 1
Skrevet

Forsentkomming irriterer meg uansett person.

Anonymkode: c0cc9...c7a

• Liker 1
Skrevet

Orker ikke feire med mine søsken, så står over hele greia.

Anonymkode: 24996...40a

Skrevet

Ja, har en søster med ekstremt kontrollbehov, samtidig som hun har dårlig helse, så hun orker ikke stå på så mye selv. Dvs, hun står ofte på og klager på at nå kommer migrenen, og må presiserer alt hun har gjort først skriftlig og så på melding på gruppechatten - før hun legger seg og overlater alt til oss andre... kan hun ikke bare ta det rolig istedet da, så ikke migrenen kommer.. 

Hvis jeg har ansvar for en matrett og spør feks pappa «kan du smake på sausen!» iler søster til og smaker hun også, og blander seg borti alt selvom det var pappa jeg spurte. Og hvis jeg sier «mangler salt», svarer hun «ja, mangler salt for bla bla bla» en lang tirade om at det mangler salt, jeg blir helt koko over hvor mye man klarer å skravle om at det da mangler salt og hvor mye hun skal fortelle meg at at det mangler salt når JEG fant ut at det manglet salt...! 

Jeg skulle lage litt ulike sauser - på gøy og på eget initativ - og stoppet på tre, da ble hun stresset på mine vegne fordi jeg hadde nevnt enda en type saus, så da måtte hun lage den, enda jeg sa «det holder, vi har overflod av saus!» Hadde hun laget sausen fordi hun synes det var gøy hadde det vært greit, men hun lager den fordi hun MÅ, fordi jeg hadde nevnt den typen saus i en bisetning, men ombestemte meg da jeg hadde laget tre og så hvor mye saus det ble.  Ved hver saus jeg laget var det tusen spørsmål fra henne: «hva gjør du nå?» «Å men jeg trodde du skulle lage saus» «er det til sausen ja, saften av appelsin i saus, er du helt sikker??»

Mamma og søster egger hverandre opp og løper rundt som hodeløse høns ifm jul og andre høytider. Mens jeg og pappa pluss andre søsken er mer avslappet og tar ting som det kommer. Så ja, irriterer meg litt over henne, men er også veldig glad i henne, så tåler henne fint. Men skjønner ikke at hun ikke ser hvor mye hun stresser opp alle andre hele tiden. Gjelder jo uansett hva man gjør.

Pusle 1000 brikker: «å, verdens verste puslespill, går jo ikke an når det er såå mye mønster, det andre puslespillet er mye bedre bla bla bla» (ender med at hun pusler hele, så tydelig var det gøy)

gå på ski: «åå, verdens verste bakglatte ski, bare stress og mas bla bla bla» (ender med å gå en skitur og tar fine bilder til Instagram) 

Riskrem: mamma sier hun skal lage den

søster: «ååå, men jeg har aldri laget riskrem før, så jeg vet ikke hvor mye krem bla bla bla»

jeg: «mamma tar den»
søs: «ja, men ååååå jeg aner jo ikke mengdeforhold»

jeg «mamma tar den!!»  

«men er det en liten eller stor kremfløte da tro..?» 

«mamma har sagt hun tar den!!»

«men jeg orker ikke at mamma skal gjøre noe som helst, så ååå, om jeg bare hadde lagd det før, så hadde jeg vært trygg på hvordan det skal gjøres bla bla bla»   

..!!! Altså 🙈🙈🙈 jeg blir smårar. 

Anonymkode: 0998e...0cf

• Liker 5
Skrevet
På 25.12.2019 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Samme her! 

Mine søsken okkuperer nesten hele stua, og klager over at alle andre også sitter der. Forsøker noen å for eksempel holde en normal samtale med hverandre, så begynner de umiddelbart å sutre over at alle andre viss nok "bråker" så mye. Eller dersom noen har lyst til å se ett eller annet som går på TV, så klager de selvfølgelig rævva av seg da også. De kunne jo egentlig valgt å bare pelle seg til Helvete vekk fra hele stua (og heller sitte inne på deres eget rom, eller noe) isteden for å holde på sånn som de gjør nå. Man blir jo nærmest "landsforvist" fra en stor del av huset, bare fordi de krever å oppholde seg der - samtidig som de viser med all tydelighet at de ikke liker å ha noen andre der.     

Anonymkode: 2e24f...fb1

Jeg håper dette er tenåringer og ikke voksne mennesker...

Anonymkode: d20ab...03a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...