AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Våknet i natt og trodde jeg tisset på meg. Da var det kommet brunt grumsete utflod, og det kom litt mer da jeg gikk på do og tørket meg. Tok på meg bind. Ikke kommet noe mer, men så antydning da jeg tørket meg på do i sted. Er nå livredd for å miste. Har vært på tidlig ultralyd i uke 8 og var til jordmor rett før jul hvor jeg fikk høre hjerteslag. Dette er barn nummer to, og jeg blødde aldri i første svangerskap til tross for foranliggende morkake den gang. Vet ikke hvordan den ligger nå. Neste kontroll er ikke før ordinær ultralyd i slutten av januar, men hva gjør jeg???? Venter og ser hva som skjer? Anonymkode: e75d7...895
Wilma84 Skrevet 25. desember 2019 #2 Skrevet 25. desember 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Våknet i natt og trodde jeg tisset på meg. Da var det kommet brunt grumsete utflod, og det kom litt mer da jeg gikk på do og tørket meg. Tok på meg bind. Ikke kommet noe mer, men så antydning da jeg tørket meg på do i sted. Er nå livredd for å miste. Har vært på tidlig ultralyd i uke 8 og var til jordmor rett før jul hvor jeg fikk høre hjerteslag. Dette er barn nummer to, og jeg blødde aldri i første svangerskap til tross for foranliggende morkake den gang. Vet ikke hvordan den ligger nå. Neste kontroll er ikke før ordinær ultralyd i slutten av januar, men hva gjør jeg???? Venter og ser hva som skjer? Anonymkode: e75d7...895 Endret 25. desember 2019 av Wilma84
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 TS her: Ingen som har opplevd det samme etter å ha bikket 12 uker? Føler jeg trenger noen historier hvor det har endt godt. Er jo røddager både i dag og i morgen, så får jo ikke kontaktet noen heller😔 Anonymkode: e75d7...895
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 Hadde ringt legevakten. Anonymkode: 426a7...588 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 Jeg ville ring legevakten og be om å få en sjekk 😊 lykke til ❤️ Anonymkode: 4bc8c...516 1
Wilma89 Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 Jeg blødde/hadde brunt utflod fra uke 16 og ut gjennom graviditeten. Jeg var også livredd, men kom av at livmorhalsen min var skjør. Så det var ingenting som påvirket den lille i magen. Det står lite på nett, men å blø i graviditeten er visst vanligere enn man tror, og er ikke alltid forenlig med at man mister. Jeg ville tatt en telefon til legevakten hvis du er urolig. Lykke til❤️
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 Jeg hadde og småblødninger, det var i 2 tri. Uke 13, også en annen gang i uke 16 tror jeg det var. Litt rosa i utfloden, en annen gang brunt også litt friskt. Baby lever enda ☺️ Jeg tror du kan slappe av, småblødninger som går over med en gang du har tørket deg hvis jeg kan forklare det slik er som regel ikke farlig, det er hvis du får økende smerter og det fortsetter å blø og ofte mer med tiden at du skal være litt på vakt. En liten småblødning er normalt i starten, men er du bekymret så kan du ringe. Skjønner at det ikke er noe trøstende, men du blir ikke prioritert om du har spontanabort eller ei siden det kan det ikke gjøres noe med så tidlig. Du kan sikkert få en hastetime hos evnt jordmor / lege, men du får ikke akutt veiledning / undersøkelse utenom vanlige tider. Anonymkode: eeb96...7c8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #8 Skrevet 1. januar 2020 TS her: Jeg ringte jordmor, men hun mente det ikke var noen grunn til å komme inn for ekstra sjekk. Det var såpass vanlig med slike blødninger i svangerskapene, og det at det var brunt var et godt tegn. Nå etter en uke har denne grumsete brune utfloden gitt seg (bank i bordet). Ingen smerter eller noe som skulle tilsi at noe var annerledes nå enn før denne brune utfloden startet. Det som var litt rart var at det var mest på morgen, så roet det seg og forsvant nesten helt i løpet av dagen, før det begynte på igjen neste morgen. Jeg sover vanligvis på magen, og har slitt med å finne en god sovestilling uten å rulle halvveis over på magen. Våknet øm og stiv i mage og kropp hver morgen. For to netter siden tok jeg i bruk en gravid/ammepute jeg har kjøpt, og vips så var det ingen blødning på morgenen. Kan det være sånn at jeg har ligget og presset på noe på natten, som jeg nå slipper siden denne puten gjør at jeg får avlastet magen i større grad. Vet jo fortsatt ikke om knøttet inni magen lever🙄. Men krysser fingrene for at det har gått bra. Anonymkode: e75d7...895
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #9 Skrevet 1. januar 2020 Jeg hadde bestilt time til en privat ultralyd. Anonymkode: da0d3...11e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå