AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #1 Skrevet 25. desember 2019 Jeg har søsken som er en del år yngre enn meg, så gavegivningen har alltid vært litt skjevfordelt. Det er igrunn helt greit. Men nå føler jeg at det har blitt en greie at jeg gir småsøsknene mine penger hvert år, mens jeg selv ikke får noen gave i retur. Ungdommene er nå over 20 år, så jeg føler at det er rart å gi penger til så og si voksne mennesker som ikke en gang klarer å hoste opp en "takk" når de pakker opp, eller pakke inn så mye som en plate melkesjokolade å gi i retur. Tenker dere det er greit om jeg sier neste år, når det nærmer seg jul, at jeg bare dropper gavene i år? Anonymkode: 8218f...c8c 10
Meadow Skrevet 25. desember 2019 #2 Skrevet 25. desember 2019 Det er så irriterende med folk som ikke klarer å takke for gaven engang! Jeg hadde droppet det, ja. Gi et julekort. 17
Mt3 Skrevet 25. desember 2019 #3 Skrevet 25. desember 2019 Det tenker jeg er helt greit, når de har passert 18år skal de greie å fikse en gave til deg om de ønsker å få gave. Om det så er en sjokolade til 25kr med ett kort der de ønsker deg god jul. 11
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 3 minutter siden, Meadow said: Det er så irriterende med folk som ikke klarer å takke for gaven engang! Jeg hadde droppet det, ja. Gi et julekort. Ja, jeg kjenner at jeg blir oppgitt. Bare øyekontakt og et smil hadde vært fint, men de bare pakker opp gaven, legger den til side, og venter på neste pakke uten en eneste tanke. De er egentlig ikke bortskjemte heller, vi har aldri hatt god råd, men man skulle tro de rett og slett ikke brydde seg. 1 minutt siden, Mt3 said: Det tenker jeg er helt greit, når de har passert 18år skal de greie å fikse en gave til deg om de ønsker å få gave. Om det så er en sjokolade til 25kr med ett kort der de ønsker deg god jul. Takk, godt å høre at jeg ikke er helt på viddene Garantert at det ikke blir 500 kroner hver neste år i alle fall. Siden jeg er glad i pakke inn gaver så kan jeg kanskje kjøpe et par sokker eller noe. Anonymkode: 8218f...c8c 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 Det de så frustrerende når «ungdommen» ikke engang sier takk! Det medførte at jeg nedskalerte ganske kraftig på julegaven til min søstee på 19 i år. Er så lei av at alt skal være en selvfølge. Sendte takk for julegaven-melding til alle i går. Hun giddet ikke engang svare... Anonymkode: 668df...c42 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 Oi. Absolutt greit å slutte å gi da ja. Anonymkode: 3f89e...6ca 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 Jeg sa i dag i fra til mannen at jeg ikke lenger gidder å kjøpe gaver til hans søster, da hun aldri har gitt verken oss eller våre barn noe som helst. Mannen ble sur... 🙄 For «søsteren hadde sagt hun har dårlig råd i år» (som alle andre år, da, regner jeg med? 🙄) Likevel har søsteren råd til å reise på flere ferieturer i året, så en 100-lapp på en eske Lego til guttene våre hadde hun vel hatt råd til dersom hun hadde giddet. 🙄 Selv har vi ikke hatt råd til å reise på ferie siden 2013... Barna er 3 og 5 og har aldri fått noe av henne verken til jul eller bursdag, likevel fortsetter vi å bruke minst 1000 kr. på henne og mannen hennes hver jul, samt tilsvarende sum til bursdagene. Dama er godt over 30. Jeg syntes jeg har et poeng, men nå syntes mannen jeg er urimelig. Vi har heller ikke råd til å fortsette det gavekjøret her. Anonymkode: ff5ac...ec8 16
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #8 Skrevet 25. desember 2019 Kjenner problemet. Har småsøsken hvor eldste er 10 år yngre en meg. Han er 19 og det er så vidt han stille sier «takk» og legger gaven fra seg (gøy å gi til sånne folk). Søster på 16 er derimot mer gira, hun Er også en av dem som kjøper til andre og er alltid takknemlig for det hun får. Er liksom litt vanskelig, skal jeg kutte ut å gi til begge? For jeg føler liksom ikke at det er noe koselig hvis kun søster får, mens bror (eldst) aldri gidder å hverken finne på noe Til andre eller være takknemlig for ting han får. Anonymkode: 03e0c...f1c
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 Jeg forventet faktisk å få en del motbør her, så det var deilig at såpass mange sier seg enig. 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner problemet. Har småsøsken hvor eldste er 10 år yngre en meg. Han er 19 og det er så vidt han stille sier «takk» og legger gaven fra seg (gøy å gi til sånne folk). Søster på 16 er derimot mer gira, hun Er også en av dem som kjøper til andre og er alltid takknemlig for det hun får. Er liksom litt vanskelig, skal jeg kutte ut å gi til begge? For jeg føler liksom ikke at det er noe koselig hvis kun søster får, mens bror (eldst) aldri gidder å hverken finne på noe Til andre eller være takknemlig for ting han får. Anonymkode: 03e0c...f1c Ja, jeg forstår hva du mener. Lillebroren min er verre enn lillesøsteren min på dette, så jeg må bruke tiden frem mot neste jul på å finne ut av hvordan jeg skal gjøre det. Bursdag er jo også noe. Jeg har aldri fått bursdagsgave fra noen av dem, men gir alltid til dem. Hvor lenge skal man gjør det med "voksne" småsøsken? Før eller senere så må jeg bare slutte med det føler jeg, når det bare går én vei. TS Anonymkode: 8218f...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forventet faktisk å få en del motbør her, så det var deilig at såpass mange sier seg enig. Ja, jeg forstår hva du mener. Lillebroren min er verre enn lillesøsteren min på dette, så jeg må bruke tiden frem mot neste jul på å finne ut av hvordan jeg skal gjøre det. Bursdag er jo også noe. Jeg har aldri fått bursdagsgave fra noen av dem, men gir alltid til dem. Hvor lenge skal man gjør det med "voksne" småsøsken? Før eller senere så må jeg bare slutte med det føler jeg, når det bare går én vei. TS Anonymkode: 8218f...c8c Bursdagsgave er det lenge siden jeg har gitt. Mulig moren vår fikser noe, men det ene året jeg ga han en fin gave hørte jeg ingenting. Skikkelig trivelig Anonymkode: 03e0c...f1c
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 Jeg har en søster som er «attpåklatt», hun er 12 år gammel og kjøper alltid gave til meg, til og med for sine egne penger eller om hun har laget det på skolen. Hun er også alltid så oppspilt på gavene hun selv gir at det alltid er koselig. Så jeg vil nesten si at alder ikke har noe å si der nesten en gang. Når de er over 20 skal de i hvert fall klare det Anonymkode: 3dacd...bee 5
exictence Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 Slutt med en gang. Jeg gir ikke til noen over 15 år. Verken familie, kjæreste, venner. Ønsker alle god jul, sender noen få julekort til dem jeg ser sjelden og bor langt vekke. 4
exictence Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa i dag i fra til mannen at jeg ikke lenger gidder å kjøpe gaver til hans søster, da hun aldri har gitt verken oss eller våre barn noe som helst. Mannen ble sur... 🙄 Anonymkode: ff5ac...ec8 Jeg forstår deg godt. Og så forstår jeg at mannen din ble litt lei seg, som han utgir seg i surhet. Du kunne sagt det på en grei måte. .......Kjære/navn..., jeg føler ikke for å gi gaver til din søster lenger. Kanskje hun egentlig ikke vi det selv heller? Hun gir aldri noe til oss eller til våre barn. Hva med å bare sende et kort med god jul. Hva tenker du om det? Hvis du hadde sagt det sånn, ville han trolig ikke reagert negativt på det.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #14 Skrevet 25. desember 2019 Hvis det er sånn at du er så fryktelig glad i å pakke inn gaver som er problemet, har jeg en løsning: Bare å komme hit og pakke inn mine! Jeg hater gaveinnpakning. Ellers er det bare å slutte å gi de gaver. Anonymkode: 81611...7a7 3
Gjest Lama_Drama Skrevet 25. desember 2019 #15 Skrevet 25. desember 2019 Gi gaver etter takknemlighet. Sokker til bror som ikke bryr seg, noe litt mer kulere til søster som bryr seg. Penger trenger man da ikke gi.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #16 Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det er sånn at du er så fryktelig glad i å pakke inn gaver som er problemet, har jeg en løsning: Bare å komme hit og pakke inn mine! Jeg hater gaveinnpakning. Ellers er det bare å slutte å gi de gaver. Anonymkode: 81611...7a7 Haha, jeg elsker faktisk å pakke inn gaver ja. Neste år tenker jeg at jeg bruker summen jeg skulle bruke på familiegaver på en eller annen frivillig organisasjon, gjerne en der jeg kan kjøpe gavene og pakke de inn før jeg leverer dem, så får jeg brukt pakketrangen min til noe fornuftig TS Anonymkode: 8218f...c8c 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #17 Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, Lama_Drama skrev: Gi gaver etter takknemlighet. Sokker til bror som ikke bryr seg, noe litt mer kulere til søster som bryr seg. Penger trenger man da ikke gi. Jeg vurderer seriøst å kjøpe sokker til den utakknemlige broren min. Dette er liksom siste året hvor jeg gidder å legge mer innsats i en gave til han. Anonymkode: 03e0c...f1c
Gjest O.G. Skrevet 25. desember 2019 #18 Skrevet 25. desember 2019 Er lov å gi blanke i gi gave tl folk som ikke en gang takker.
Ginger66 Skrevet 25. desember 2019 #19 Skrevet 25. desember 2019 Utrolig irriterende med folksom ikke takker for gaver, jeg kutter de ut tvert. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #20 Skrevet 25. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, jeg elsker faktisk å pakke inn gaver ja. Neste år tenker jeg at jeg bruker summen jeg skulle bruke på familiegaver på en eller annen frivillig organisasjon, gjerne en der jeg kan kjøpe gavene og pakke de inn før jeg leverer dem, så får jeg brukt pakketrangen min til noe fornuftig TS Anonymkode: 8218f...c8c Du kan faktisk gi de et kort fra redd barna eller unicef. Du betaler,s ummen går til organisasjon og så gir du kortet til noen i julegave. Jeg gjør det til alle over 18 år hver år. De eldste blir faktisk veldig glad for at pengene går til noe som betyr noe og ikke enda en flaske vin/sjokolade eller dyre ting de ikke har bruk for. Anonymkode: bf56b...ad1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå