Gå til innhold

Flere som er redde for å bli tjukke i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avstår fra sukker. Har helt noia for å få tilbake kladdmagen. Har nemlig gått ned 14 kilo siden juli , og klarer ikke å nyte mat på samme måte som tidligere. Har helt noia for å få tilbake dundrekroppen med magefett. Veide 75 kilo i juli, er 173 høy. Nå er jeg 61 og fornøyd, men har 4-5 kilo til før jeg sier meg helt fornøyd. Må bare jobbe beinhardt med disiplinen. Ofre for å få noe tilbake. 

Anonymkode: 5df75...08f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, spiser normalt hele dagen helt til julemiddagen. Tar meg noen joggeturer og spiser kun litt ekstra på kvelden juledagene samt nyttår. Legger ikke på meg av det, verre med sommerferien.

Anonymkode: b5f9f...3ce

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst så syns jeg at det er trist at ts snakker så negativt om sin kropp. Deretter sier jeg at nei, jeg er ikke redd for å gå opp noen kilo. Jeg koser meg med det som hører julen til og tenker ikke på kalorier. Jeg spiser til jeg ikke er sulten lengre, altså ikke overmett og dermed blir det ikke for mye. Et par kilo går greit bort igjen med litt innsats i løpet av januar og det er ingen krise. 

Anonymkode: d5db1...e41

• Liker 1
Skrevet

Er jo digg med litt tjukke damer. Bare å hive innpå.

Anonymkode: 56eb6...438

• Liker 1
Skrevet

Akkurat mellom jul og nyttår spiser jeg det jeg har lyst på. Går bare noen lengre turer. Men mellom nyttår og jul, da er jeg nøyere på hva jeg spiser. Så går jeg opp en kilo eller to, så er ikke det noen krise for min del.

Anonymkode: 7f859...897

• Liker 5
Skrevet

Nei, jula er den tiden i året hvor jeg gir blanke f..... i kalorier, dessuten er "skaden" skjedd for lengst. :P 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker over det jeg putter i munnen hele året, også i jula. På julaften og juleselskap spiser jeg lite på formiddagen, og tar kanskje litt mer enn normale porsjoner middag. Og begrenser inntaket av dessert/kaker/snacks. 

Dagene utenom dette er egentlig ikke et problem da vi ikke har noe særlig av julekaker og godteri i hus. Ingen av oss liker julekaker (heldigvis😆) og vi mener alle at det er unødvendig med for mye godis. Litt blir det selvsagt, og så har vi mye klementiner på lur. 

Jeg spiser absolutt mer i jula enn ellers, men ingen krise. 

Anonymkode: ebb52...09c

Skrevet

Nei, jeg er ikke mer sulten i jula enn ellers, så jeg spiser ikke større mengder mat enn vanlig.

Anonymkode: eaabe...964

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg spiser nok litt mer i jula, men det er vel bare julemiddagen som er en stor fett-bombe 😄  Romjuls-middagene her blir lutefisk, helstekt ørret, Taco, rtisotto med sopp, og vegetarlasagne.  Frokostene blir litt større enn de pleier, men det går mye i laks og eggerøre, sursild, og reker.  Lite godteri/ kaker, synes klementinene er så gode nå, så da blir det "hoved-julegodis" :) 

Anonymkode: 01408...00e

Skrevet

Nei, det er jeg ikke redd for. 

Jeg vil gå opp noen hundre gram i vannvekt på grunn av økt salt-, og sukkerinntak, men det forsvinner første uken etter jul.

Normalt sett veier jeg mindre 7.januar enn jeg gjorde 23.desember.

Anonymkode: e0157...b5d

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er jeg overhodet ikke bekymret for.

Gjest Keikolina
Skrevet

Større sjans å bli feit de restrerende mnd i året..

Litt juleflesk er ikke så ille

Skrevet

Nei. Jeg spiser ikke noe mer enn jeg gjør resten av året. Liker ikke så godt sjokolade og godteri heller..

Anonymkode: e44af...5a5

Skrevet

Det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår som skaper problemer.

Det er den mengden du spiser mellom nyttår og jul.

Skrevet

Nei, jeg er allerede litt feit, og trives med det :) 

Anonymkode: 2f0e8...06e

• Liker 2
Skrevet

Nei. Spiser til jeg er mett, så da regulerer det seg selv. Maten er fetere, og det er mer kjøtt, så da spiser jeg automatisk mye mindre. 

Om noe (veier aldri) går jeg nok ned i vekt disse to ukene da man har all verdens tid til en skitur eller joggetur. 

Anonymkode: 82600...d87

• Liker 2
Skrevet

Nei, overhodet ikke. Dette er min først slanke jul på 15 år. Trener jevnlig, har kontroll. Koser meg. Nyter livet. 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Siden jeg har mer fritid i jula beveger jeg meg mye mer enn ellers. Langrenn, slalåm eller en lang gåtur hver dag. Så da tåler jeg litt ekstra julemat og godteri 😉

Anonymkode: bde39...6f1

Skrevet

Jeg har gått ned over 20 kg det siste halvåret og skal ned 14-15 kg til. Jeg er selvfølgelig redd for å legge på meg i jula da jeg har jobbet for å gå ned i vekt. Har derfor vært nokså nøye på å passe på hva som går inn i munnen. Når det er sagt så har målet mitt de siste ukene vært å holde vekten, noe jeg har klart. Har unnet meg litt ekstra de siste ukene. Regner med at jeg går opp litt vannvekt disse dagene, men det gjør ikke noe. Det forsvinner raskt 😊 Ellers er det viktig å fortsette å trimme gjennom jula. Fra januar er det alvor igjen. Da må jeg gå løs på de neste kiloene 🙂 

Anonymkode: d408e...e74

• Liker 1
Skrevet

Spiser nøyaktig like mye i jula som ellers og legger ikke på meg.

Anonymkode: 2b5b0...0df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...