Gå til innhold

Fedre som ikke tar ansvar for sine barn?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som bare stikker av så fort kvinnen har blitt gravid, lar henne føde alene, og vil ha null kontakt med mor og barn for fremtiden?!?

Hva feiler det disse mennene, som svikter sine barn så totalt og som ødelegger sine egne barns liv og fremtidsmuligheter?!?!

Hvordan er det mulig å være så jævlig som menneske egentlig?!

Vil gjerne ha svar fra menn her..

Anonymkode: 69233...c58

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og i alle media, Facebook grupper osv skrives det SÅ mye om kvinner som nekter far omsorg, at kvinner alltid får hovedomsorgen, og frarøver han omsorgen, for å få mest mulig penger selv osv..

Som om alle kvinner er gribber og kun opptatt av penger, og som om det er mulig å bli RIK med å være aleneforsørger..🤮🤮🙄

Hvor ille det går med barn som kun er vokst opp med mor og mangler far, men ikke et jævla ord om alle disse mennene som aldri stiller opp i sine barns liv, det er KUN mor som alltid skal klandres ja?!?

Hvorfor?!? Skulle gjerne også sett statistikk på hvor mange menn det er som aldri påtar seg foreldreansvaret,ala tøm og røm....

• Liker 8
Skrevet

Hvem er disse mennene, som svikter sine barn så totalt, lurer jeg på?!

Hvordan kan man egentlig leve med å svikte sine egne barn totalt?!

Ts

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke disse mennene er på kvinneguiden, så du får nok ikke svar her

Anonymkode: e6f75...f5c

• Liker 1
Skrevet

Av de jeg kjenner som er sånn, inkludert min egen far, så er de generelt emosjonelt fraværende, tenker kun på seg selv og skylder på alle andre enn seg selv at situasjonen er som den er. 

Min mor syns det var viktig at jeg skulle få et godt forhold med faren min og gjorde alt hun kunne for å få det til. Hun foreslo 50/50 fordeling, men det mente han ville bli dyrt for han og han ville miste altfor mye fritid. Hun foreslo at jeg skulle være hos han annenhver helg, men det passet ikke med jobben og fritiden hans, så foreslo hun at han kunne bestemme hvilke helger som passet å ha meg, men det var for vanskelig for han å planlegge. Det ble rett og slett for mye press på han stakkars. Allikevel mener han at hun gjorde ting vanskelig :klaske:  De gangene jeg var hos han, jeg kjeda livet av meg og følte meg uønsket fordi han ikke hadde gjort noe for at jeg skulle trives. Ingen leker, ikke eget rom (sov på sofaen i stua), og hver gang jeg trengte oppmerksomhet eller hjelp med lekser (som barn trenger) var det fryktelig mye arbeid for han som han klaget over. Han måtte visstnok leve redusert fordi han måtte ha meg der, for ellers måtte han betale mye mer i barnebidrag :riste: Resultatet ble at jeg til slutt nektet å dra til han og da ble han visstnok frustrert. Ikke fordi jeg ikke ville til han, men fordi han da måtte betale mer i barnebidrag. Vi har ingen kontakt idag.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Doge said:

Av de jeg kjenner som er sånn, inkludert min egen far, så er de generelt emosjonelt fraværende, tenker kun på seg selv og skylder på alle andre enn seg selv at situasjonen er som den er. 

Min mor syns det var viktig at jeg skulle få et godt forhold med faren min og gjorde alt hun kunne for å få det til. Hun foreslo 50/50 fordeling, men det mente han ville bli dyrt for han og han ville miste altfor mye fritid. Hun foreslo at jeg skulle være hos han annenhver helg, men det passet ikke med jobben og fritiden hans, så foreslo hun at han kunne bestemme hvilke helger som passet å ha meg, men det var for vanskelig for han å planlegge. Det ble rett og slett for mye press på han stakkars. Allikevel mener han at hun gjorde ting vanskelig :klaske:  De gangene jeg var hos han, jeg kjeda livet av meg og følte meg uønsket fordi han ikke hadde gjort noe for at jeg skulle trives. Ingen leker, ikke eget rom (sov på sofaen i stua), og hver gang jeg trengte oppmerksomhet eller hjelp med lekser (som barn trenger) var det fryktelig mye arbeid for han som han klaget over. Han måtte visstnok leve redusert fordi han måtte ha meg der, for ellers måtte han betale mye mer i barnebidrag :riste: Resultatet ble at jeg til slutt nektet å dra til han og da ble han visstnok frustrert. Ikke fordi jeg ikke ville til han, men fordi han da måtte betale mer i barnebidrag. Vi har ingen kontakt idag.

Ja har prøvd alt jeg selv også, for å få han til å ta ansvar! Mitt barn ble tre år før han ville treffe hen, de har sett hverandre tre ganger på 6.5 år, far sender gaver to ganger i året, til jul og bursdag..

Føler så med deg, og alle andre barn som fedrene svikter så totalt, er helt forferdelig, også som mor at sitt barn blir så sviktet! 😔

• Liker 3
Skrevet

Så lenge det blir avkom av det så er hans jobb gjort. Resten er hennes jobb.

Anonymkode: 08084...6e3

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det blir avkom av det så er hans jobb gjort. Resten er hennes jobb.

Anonymkode: 08084...6e3

:balltre:

• Liker 3
Skrevet

Kjente en som var sånn. Barna var ikke planlagt, han ville ikke ha dem, men hun insisterte. Klart, han burde jo bare tatt seg sammen og tatt ansvar for barnas skyld, men samtidig...hva forventet hun egentlig? Vil du ha en bra far til barna dine, ikke få barn med en notorisk slask som attpåtil ikke vil ha dem engang.

Anonymkode: 2b6af...5a3

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja har prøvd alt jeg selv også, for å få han til å ta ansvar! Mitt barn ble tre år før han ville treffe hen, de har sett hverandre tre ganger på 6.5 år, far sender gaver to ganger i året, til jul og bursdag..

Føler så med deg, og alle andre barn som fedrene svikter så totalt, er helt forferdelig, også som mor at sitt barn blir så sviktet! 😔

Hva er hans unnskyldning da? Hva er poenget med å sende to gaver i året om han ikke bryr seg ellers? 

Føler med deg og barnet ditt :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Mann uten barn her. Kanskje fordi de ikke ville ha barn i utgangspunktet? Aner ikke hvordan jeg hadde reagert om noen hadde presset på meg en unge, men at jeg hadde snudd om og plutselig begynt å digge det er vel heller tvilsomt.

Skrevet

Sånne menn er vel helst personer som ville fått sparket en soiopat-diagnose etter seg om de hadde satt sine bein på et psykolog-kontor og nettopp derfor holder seg lagt unna og lever i en villfarelse om at de er noen skikkelige mannemenn som "damer ikke får bestemme over" og gir fullstendig faen i deres egen unge lider under dritten deres.

Anonymkode: 8e2a0...62e

• Liker 2
Skrevet

Her er det mor. Det er ikke bare far som kan bli distansert fra sitt barn. Men det er nok vanligere. 

Anonymkode: 94722...b9c

Skrevet
9 minutter siden, Rævtekt skrev:

Mann uten barn her. Kanskje fordi de ikke ville ha barn i utgangspunktet? Aner ikke hvordan jeg hadde reagert om noen hadde presset på meg en unge, men at jeg hadde snudd om og plutselig begynt å digge det er vel heller tvilsomt.

Ingen kan presse på deg en unge.. 

Anonymkode: 01e19...8c7

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Her er det mor. Det er ikke bare far som kan bli distansert fra sitt barn. Men det er nok vanligere. 

Anonymkode: 94722...b9c

Mor tar vel som regel abort om hun ikke vil ha barn. Far har ikke den muligheten, så da blir det vel flere uinteresserte fedre enn mødre.

Jeg hadde forresten en gutt i klassen min som barn, som hadde en sånn mor. Altså, de bodde jo sammen, så hun hadde ikke forlatt ham helt heller, men han var en "ulykke" fra da hun var tenåring og på reise rundt i verden. Faren har aldri vært i bildet. Hun neglisjerte ham fullstendig, bortsett fra at han fikk det nødvendigste. Hun var aldri på foreldremøter, snakket aldri med lærere eller andre foreldre, eller kameratene hans. Virket enten likegyldig eller direkte fiendtlig. Hun hadde en samboer nå, som hun hadde et ønsket barn med, og forskjellsbehandlet sønnen og dattera noe helt ekstremt.

Anonymkode: 2b6af...5a3

Skrevet
17 minutter siden, Rævtekt skrev:

Meh. Min stakk da minste var 4. Altså vi har to barn, eller jeg da nå, og han fant plutselig ut at han ikke ville mer. To barn han med viten og vilje var med å planlegge og lage.
Sånne finnes det ingen unnskyldninger for. Og uansett er ingen unnskyldninger gode nok.

Anonymkode: 088ad...4ab

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og i alle media, Facebook grupper osv skrives det SÅ mye om kvinner som nekter far omsorg, at kvinner alltid får hovedomsorgen, og frarøver han omsorgen, for å få mest mulig penger selv osv..

Som om alle kvinner er gribber og kun opptatt av penger, og som om det er mulig å bli RIK med å være aleneforsørger..🤮🤮🙄

Hvor ille det går med barn som kun er vokst opp med mor og mangler far, men ikke et jævla ord om alle disse mennene som aldri stiller opp i sine barns liv, det er KUN mor som alltid skal klandres ja?!?

Hvorfor?!? Skulle gjerne også sett statistikk på hvor mange menn det er som aldri påtar seg foreldreansvaret,ala tøm og røm....

Det er to helt ulike situasjoner.

Har du i det heletatt peiling på hvor smertefullt det er å ikke få se barna sine pga en hevnrerrig mor/far som ikke evner å sette barna sine først? 

Anonymkode: bec93...3c7

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjente en som var sånn. Barna var ikke planlagt, han ville ikke ha dem, men hun insisterte. Klart, han burde jo bare tatt seg sammen og tatt ansvar for barnas skyld, men samtidig...hva forventet hun egentlig? Vil du ha en bra far til barna dine, ikke få barn med en notorisk slask som attpåtil ikke vil ha dem engang.

Men den slasken som tømte seg i kvinnen da! Hva i alle dager var det han tenkte på akkurat da? Hadde han ikke en forståelse for at slikt kan føre til at barn blir unnfanget? Det er jo bare tull alt sammen. Han må ta ansvaret for sin del av dette, men gjør det ikke fordi han er en feig kujon. Dama burde forstått bedre, men det bortforklarer ikke hans idiotiske ansvarforeskrivelse. Hadde jeg fått vite at jeg skulle bli far om det ikke var planlagt! Hadde tatt ansvaret og gjort det jeg kunne for å holde kontakt og samvær med barnet.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Barnet ditt får ihvertfall gaver til jul og bursdag 😩 barnefaren her har blokkert oss fra alle måter å kontakte han på slik at han ikke skal få vite noen verdens ting om barnet. Barnet er såvidt over 1 år💔

Anonymkode: b670e...b24

• Liker 3
Skrevet

Mitt barn har en slik slaskefar, som aldri har stilt opp. Hans tap! Han seiler avgårde i sin egen sjø, og etter hva jeg har forstått har han ikke klart seg spesielt bra. 

Anonymkode: d1ddd...0b7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...