AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #1 Skrevet 24. desember 2019 Om barnet er typ 4,5 år, blir det ubdersøkelsessak da? Anonymkode: 38a9c...4b0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Skrevet 24. desember 2019 Hvorfor det? Det er mange grunner for å ikke bli ferdig med bleie i den alderen. Jeg ville ikke bekymret meg om barnevernet, men heller utrede barnet for å se om det er noe som kan gjøres rent medisinsk. Eventuelt om barnet har en medfødt tilstand som forsinker bleieslutt eller om det er bare foreldrene som ikke har gjort innsats. Anonymkode: c8a58...ffd 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #3 Skrevet 24. desember 2019 Mitt barn er 6.5 år gammel, sluttet med bleie på dagen når hen var 2.5 år, har store problemer med å slutte med bleie på natta når hen er 6.5 år, da han sover utrolig tungt og jeg ikke makter å stå opp og vekke han 3-4 ganger per natt pga egen helsetilstand, så vi lyger bare om beleieslutt på natta til helsestasjon osv så vi slipper å bli meldt til Barnevernet osv.. Så ordner det seg av seg selv, uten tilleggs problemer, anklager om omsorgssvikt osv. Anonymkode: f38d6...79b 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #4 Skrevet 24. desember 2019 Kommer an på hva slags andre opplysninger som er med i bekymringen. Hvis det er den eneste bekymringen så blir det ingen undersøkelse, men det hadde jo vært rart. Melder må jo ha en grunn til å mene at det er en barnevernsak. Anonymkode: edc34...691 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #5 Skrevet 24. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt barn er 6.5 år gammel, sluttet med bleie på dagen når hen var 2.5 år, har store problemer med å slutte med bleie på natta når hen er 6.5 år, da han sover utrolig tungt og jeg ikke makter å stå opp og vekke han 3-4 ganger per natt pga egen helsetilstand, så vi lyger bare om beleieslutt på natta til helsestasjon osv så vi slipper å bli meldt til Barnevernet osv.. Så ordner det seg av seg selv, uten tilleggs problemer, anklager om omsorgssvikt osv. Anonymkode: f38d6...79b Problemstillingen er bleiebruk på både dag og natt og foreldre som har prøvd alt (og da mener jeg alt) for å få barnet tørr. Anonymkode: 38a9c...4b0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #6 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mitt barn er 6.5 år gammel, sluttet med bleie på dagen når hen var 2.5 år, har store problemer med å slutte med bleie på natta når hen er 6.5 år, da han sover utrolig tungt og jeg ikke makter å stå opp og vekke han 3-4 ganger per natt pga egen helsetilstand, så vi lyger bare om beleieslutt på natta til helsestasjon osv så vi slipper å bli meldt til Barnevernet osv.. Så ordner det seg av seg selv, uten tilleggs problemer, anklager om omsorgssvikt osv. Anonymkode: f38d6...79b Men er bleier om natta ved 6,5-alderen urovekkende?? Uansett, TS: hvis du skulle bli meldt til barnevernet pga sen bleieslutt ta imot veileding, vær lyttende og ta imot råd, selvom du syns rådgiverne er superduste. Samtidig må du ta det til deg at sen bleieslutt kan tyde på stressa foreldre, som ikke helt evner å skape ro rundt ungen. Kan også være andre årsaker. Anonymkode: 4c7b5...f22 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #7 Skrevet 24. desember 2019 Pluss at foreldrene har jobbet for å få barnet dotrent i er helt år, men uten resultat. Anonymkode: 38a9c...4b0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Skrevet 24. desember 2019 Ser ingen til at barnevernet skal bli innblandet. Helsestasjon og fastlege muligens, men bv? Anonymkode: 5be30...476 14
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #9 Skrevet 24. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Pluss at foreldrene har jobbet for å få barnet dotrent i er helt år, men uten resultat. Anonymkode: 38a9c...4b0 Vurderer du å melde noen til barnevernet pga sen bleieslutt? Anonymkode: 4c7b5...f22 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #10 Skrevet 24. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn er 6.5 år gammel, sluttet med bleie på dagen når hen var 2.5 år, har store problemer med å slutte med bleie på natta når hen er 6.5 år, da han sover utrolig tungt og jeg ikke makter å stå opp og vekke han 3-4 ganger per natt pga egen helsetilstand, så vi lyger bare om beleieslutt på natta til helsestasjon osv så vi slipper å bli meldt til Barnevernet osv.. Så ordner det seg av seg selv, uten tilleggs problemer, anklager om omsorgssvikt osv. Anonymkode: f38d6...79b Men i alle dager...man blir jo ikke meldt til barnevernet fordi man ikke får barnet tørt på natta. Mange barn sliter jo med nattvæting til langt oppover barneskolen. Anonymkode: 6a1f0...989 31
I Grosny Skrevet 24. desember 2019 #11 Skrevet 24. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om barnet er typ 4,5 år, blir det ubdersøkelsessak da? Anonymkode: 38a9c...4b0 4-5 år er seint, men ikke ekstremt seint.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #12 Skrevet 24. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer du å melde noen til barnevernet pga sen bleieslutt? Anonymkode: 4c7b5...f22 Ja, dersom de kan bidra til at barnet får gjort fra seg på do. Det å bli tørr er jo et viktig steg i normal utvikling hos barn. En av instansene må kunne hjelpe. Anonymkode: 38a9c...4b0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #13 Skrevet 24. desember 2019 Det er ingen sak for barnevernet Anonymkode: 3758a...419 11
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #14 Skrevet 24. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Men i alle dager...man blir jo ikke meldt til barnevernet fordi man ikke får barnet tørt på natta. Mange barn sliter jo med nattvæting til langt oppover barneskolen. Anonymkode: 6a1f0...989 Ja gjorde det selv til jeg var 11 år, men i disse dager vet man aldri hva man kan bli meldt til barnevernet og fratatt omsorgen for! Så bedre å holde det innefor husets 4 vegger til problemet løser seg selv... Anonymkode: f38d6...79b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #15 Skrevet 24. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dersom de kan bidra til at barnet får gjort fra seg på do. Det å bli tørr er jo et viktig steg i normal utvikling hos barn. En av instansene må kunne hjelpe. Anonymkode: 38a9c...4b0 Du har ingenting med det, når en annen sitt barn slutter med bleier har ikke du noe med Anonymkode: 3758a...419 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #16 Skrevet 24. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja gjorde det selv til jeg var 11 år, men i disse dager vet man aldri hva man kan bli meldt til barnevernet og fratatt omsorgen for! Så bedre å holde det innefor husets 4 vegger til problemet løser seg selv... Anonymkode: f38d6...79b Og hva om problemet aldri løser seg? Leste om en 10-åring som aldri ble tørr. Helt sprøtt, men han brukte bleier på dagen også. Anonymkode: 38a9c...4b0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #17 Skrevet 24. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dersom de kan bidra til at barnet får gjort fra seg på do. Det å bli tørr er jo et viktig steg i normal utvikling hos barn. En av instansene må kunne hjelpe. Anonymkode: 38a9c...4b0 Barnevernet er jo ikke plassen dersom foreldrene virkelig har prøvd. bekymringsmelding til fastlege eller helsestasjon er da en bedre løsning, men dersom foreldrene har søkt råd så vet de allerede om problemet. Bleieslutt på natt er ofte det strekker i tid, men en 4,5 åring med bleier på dagtid kan tyde på medisinsk problematikk. Ingenting bv kommer til å ta tak i så lenge dette ikke handler om foreldre som ikke yter omsorg. Anonymkode: f4cd6...3b4 2
Whistler Skrevet 24. desember 2019 #18 Skrevet 24. desember 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om barnet er typ 4,5 år, blir det ubdersøkelsessak da? Anonymkode: 38a9c...4b0 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn er 6.5 år gammel, sluttet med bleie på dagen når hen var 2.5 år, har store problemer med å slutte med bleie på natta når hen er 6.5 år, da han sover utrolig tungt og jeg ikke makter å stå opp og vekke han 3-4 ganger per natt pga egen helsetilstand, så vi lyger bare om beleieslutt på natta til helsestasjon osv så vi slipper å bli meldt til Barnevernet osv.. Så ordner det seg av seg selv, uten tilleggs problemer, anklager om omsorgssvikt osv. Anonymkode: f38d6...79b 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er bleier om natta ved 6,5-alderen urovekkende?? .................. Anonymkode: 4c7b5...f22 Det er mye man skal være bekymret for. Mitt barn nummer tre brukte nattbleier til langt etter 6 og et halvt. Jeg kunne ikke ha drømt om at barnevernet skulle komme på banen på grunn av det. Vi fikk hjelp av fastlege med medikamentbehandling for å senke urinproduksjon på natta, og blå resept på nattbleier. Det gikk over etter hvert. Om BV kom og tok alle som tisset i senga innimellom hadde det ikke vært mange barn som bodde hos sine foreldre. 20
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #19 Skrevet 24. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Og hva om problemet aldri løser seg? Leste om en 10-åring som aldri ble tørr. Helt sprøtt, men han brukte bleier på dagen også. Anonymkode: 38a9c...4b0 Som sagt, jeg var 11 år før jeg klarte å holde meg på natta.. Har du hørt om 20-30 åringer som ikke har klart å holde seg på natta? Anonymkode: f38d6...79b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #20 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, Whistler said: Det er mye man skal være bekymret for. Mitt barn nummer tre brukte nattbleier til langt etter 6 og et halvt. Jeg kunne ikke ha drømt om at barnevernet skulle komme på banen på grunn av det. Vi fikk hjelp av fastlege med medikamentbehandling for å senke urinproduksjon på natta, og blå resept på nattbleier. Det gikk over etter hvert. Om BV kom og tok alle som tisset i senga innimellom hadde det ikke vært mange barn som bodde hos sine foreldre. Men i disse dager har du fort manglene foreldre evner diagnostisert fra BV, og får fratatt ditt barn fordi hen tisser seg ut på natta.. Anonymkode: f38d6...79b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå