MrsRobot Skrevet 24. desember 2019 #1 Skrevet 24. desember 2019 (endret) Er det mulig å få AAP mens man jobber? Liksom at man får alle pengene fra AAP samtidig som man får betalt fra jobben sin? Endret 24. desember 2019 av MrsRobot Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Skrevet 24. desember 2019 2 minutter siden, MrsRobot skrev: Er det mulig å få AAP mens man jobber? Liksom at man får alle pengene fra AAP samtidig som man får betalt fra jobben sin? Nei, det ville jo vært en rar løsning. Men du kan jobbe inntil x prosent (husker ikke nøyaktig hva det var da jeg gikk på AAP for et par år siden), og få redusert AAP utbetaling naturligvis. Siden du også får lønn. Anonymkode: 857c1...50b 1
MrsRobot Skrevet 24. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 24. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det ville jo vært en rar løsning. Men du kan jobbe inntil x prosent (husker ikke nøyaktig hva det var da jeg gikk på AAP for et par år siden), og få redusert AAP utbetaling naturligvis. Siden du også får lønn. Anonymkode: 857c1...50b Åja. Har jeg muligheten til å tjene mer enn jeg gjør nå bare av å gå på AAP da?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #4 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, MrsRobot skrev: Åja. Har jeg muligheten til å tjene mer enn jeg gjør nå bare av å gå på AAP da? Skjønner ikke hva du mener? AAP er jo 66 % av tidligere lønn. Anonymkode: 857c1...50b 1
MrsRobot Skrevet 24. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva du mener? AAP er jo 66 % av tidligere lønn. Anonymkode: 857c1...50b Jeg bor alene og jeg får 14 440,- i AAP hver måned etter skatt. Jeg vil kanskje starte å jobbe vedsiden av for å tjene mer penger fordi det jeg får er ikke nok til å leve med.
Gjest Keikolina Skrevet 24. desember 2019 #6 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, MrsRobot skrev: Jeg bor alene og jeg får 14 440,- i AAP hver måned etter skatt. Jeg vil kanskje starte å jobbe vedsiden av for å tjene mer penger fordi det jeg får er ikke nok til å leve med. 😂😂😂😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #7 Skrevet 24. desember 2019 Akkurat nå, MrsRobot skrev: Jeg bor alene og jeg får 14 440,- i AAP hver måned etter skatt. Jeg vil kanskje starte å jobbe vedsiden av for å tjene mer penger fordi det jeg får er ikke nok til å leve med. Ja det kommer jo an på hva du tjener i jobben du har siden du får trukket AAP når du jobber selvfølelig. AAP er jo ment som en stønad en får for å blant annet finne ut hvor mye arbeidsevne man har. Så selvfølgelig skal du jobbe om du har muligheten til det! Alt annet er jo bare snylting. Anonymkode: 857c1...50b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Skrevet 24. desember 2019 2 timer siden, MrsRobot skrev: Jeg bor alene og jeg får 14 440,- i AAP hver måned etter skatt. Jeg vil kanskje starte å jobbe vedsiden av for å tjene mer penger fordi det jeg får er ikke nok til å leve med. Ehm, ok... det er jo liksom meningen at arbeidsevnen din skal avklares... og du har jo tydeligvis noe arbeidsevne... Dette står forklart her: https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap Hvis du jobber inntil 60% får du redusert AAP tilsvarende, jobber du mer enn 60% faller AAP helt bort. Anonymkode: 72004...893
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 På 24.12.2019 den 18.40, Keikolina skrev: 😂😂😂😂😂😂 Ja, det er kanskje morsomt, men det nettopp for å også øke motivasjonen for arbeid at inntekten reduseres. Er jo supert at ts vil prøve å komme i gang med jobb for å tjene mer og forhåpentligvis komme seg tilbake i jobb. Til ts. Du trekker time for time av aap frem til 60% hvor aap bortfaller. For hver krone du tjener sitter du igjen med mer enn du ville gjort uten å jobbe. Det er bare veldig viktig å føre inn på meldekortet hvor mange timer du her jobbet slik at du ikke får urettmessig utbetaling fra nav. Timelønnen din spiller ingen rolle. Du kan tjene 200 kroner timen eller 500 kroner timen. Det er bare antallet timer som er viktig. Anonymkode: f8125...9da 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 Det er smør på flesk og slik jobber ikke NAV. Nå må du slutt å tull. Anonymkode: 79fdd...999
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 On 12/24/2019 at 6:27 PM, MrsRobot said: Er det mulig å få AAP mens man jobber? Liksom at man får alle pengene fra AAP samtidig som man får betalt fra jobben sin? Nei! De dagene du jobber får du lønn fra jobben, de andre dagene du ikke jobber får du aap, om du jobber over 50 prosent ila to uker ala meldekort, mister du all aap og må klare deg på det du tjener i vanlig jobb, forøvrig må alt av arbeid avtales og avklares med nav på forhånd.. Anonymkode: 25ce1...c38
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #12 Skrevet 26. desember 2019 Jeg går på AAP og fått utdanning via nav nå. Så jeg tar dem vaktene jeg får og tester. Ser hvordan jeg klarer meg i arbeid. Fører inn timene jeg jobber på meldekort, om jeg ikke har jobbet mer enn 60% får jeg resterende av dager som jeg ikke har jobbet fra nav vedsiden av det jeg får i lønn fra jobben. Anonymkode: 6541f...7fb
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #13 Skrevet 26. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! De dagene du jobber får du lønn fra jobben, de andre dagene du ikke jobber får du aap, om du jobber over 50 prosent ila to uker ala meldekort, mister du all aap og må klare deg på det du tjener i vanlig jobb, forøvrig må alt av arbeid avtales og avklares med nav på forhånd.. Anonymkode: 25ce1...c38 Mister du all AAP som i "for alltid". Altså, avsluttes AAP da? Hvorfor venter man ikke til man har kontrakt på fast arbeid? Anonymkode: 16f1c...191
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #14 Skrevet 26. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! De dagene du jobber får du lønn fra jobben, de andre dagene du ikke jobber får du aap, om du jobber over 50 prosent ila to uker ala meldekort, mister du all aap og må klare deg på det du tjener i vanlig jobb, forøvrig må alt av arbeid avtales og avklares med nav på forhånd.. Anonymkode: 25ce1...c38 Dette er feil. Man kan jobbe inntil 60% og mot slutten opptil 80%. Det aller viktigste er å kommunisere arbeid gjennom å fylle ut meldekortet. Meldekortet er mottaker din måte å holde nav oppdatert om situasjonen sin på. Jeg avtalte ikke all jobb med nav for forhånd, men meldte selvsagt inn de timene jeg jobbet. Anonymkode: f8125...9da
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #15 Skrevet 26. desember 2019 Du kan f.eks jobbe 40-50%, også få "resten" på aap. Men grunnen til at man går AAP er jo fordi man i utgangspunktet er ufør i arbeidssammenheng. Noen er ufør 100%, mens andre klarer å jobbe noe. Det er også krav til aktivitet i regi av NAV. Og btw, om du ikke skriver opp alle timene du jobber på meldekortet ditt, og nav finner ut av dette, så er du skyldig penger til nav for AAP du har fått for mye. Så viktig å passe på.. du får ikke AAP oppå lønna di, men i stedet for lønna di. Anonymkode: 44e53...5dd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #16 Skrevet 26. desember 2019 På 24.12.2019 den 18.39, MrsRobot skrev: Jeg bor alene og jeg får 14 440,- i AAP hver måned etter skatt. Jeg vil kanskje starte å jobbe vedsiden av for å tjene mer penger fordi det jeg får er ikke nok til å leve med. Dette er jo stjerneeksempel på at regjeringen gjør noe rett. 🙌🏻 Anonymkode: 486bf...e88
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #17 Skrevet 26. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo stjerneeksempel på at regjeringen gjør noe rett. 🙌🏻 Anonymkode: 486bf...e88 Eller at vedkommende er en juksemaker og ikke egentlig er syk. Jeg ønsker meg jo også mer penger, men siden jeg er syk så kan jeg ikke bare jobbe for å tjene mer. 🙄 Regjeringens tiltak og innstramminger fungerer mot de som snylter, det er ikke attraktivt. Også rammer det også de som ikke snylter og faktisk ikke kan jobbe. Anonymkode: 5d4e2...9f4 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #18 Skrevet 26. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller at vedkommende er en juksemaker og ikke egentlig er syk. Jeg ønsker meg jo også mer penger, men siden jeg er syk så kan jeg ikke bare jobbe for å tjene mer. 🙄 Regjeringens tiltak og innstramminger fungerer mot de som snylter, det er ikke attraktivt. Også rammer det også de som ikke snylter og faktisk ikke kan jobbe. Anonymkode: 5d4e2...9f4 Ja. Det er synd at slike som dette skal gjøre ting så mye vanskeligere for oss som er syke. Det er vel ikke enkelt å løse dette på andre måter enn å skjære alle over samme kam. Innstramminger må til, hittil har det vært for lett å få stønader uten nødvendigvis reell grunn og uten hensiktsmessig aktivitet i flere år. Anonymkode: 486bf...e88
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #19 Skrevet 27. desember 2019 Hvorfor ender slike tråder "alltid" med en konkurranse om å være sykest? Det er en lege som har vurdert personen som "syk nok" og en (eller flere) i nav som også har vurdert situasjonen. Dessuten er det meningen at mange som får aap skal tilbake i jobb. Det er jo en avklaring. Jeg syns det er svært positivt at de med aap ser etter jobb. Da kommer de straks tilbake i fullt arbeid og ut av nav-systemet. Anonymkode: 16f1c...191 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #20 Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ender slike tråder "alltid" med en konkurranse om å være sykest? Det er en lege som har vurdert personen som "syk nok" og en (eller flere) i nav som også har vurdert situasjonen. Dessuten er det meningen at mange som får aap skal tilbake i jobb. Det er jo en avklaring. Jeg syns det er svært positivt at de med aap ser etter jobb. Da kommer de straks tilbake i fullt arbeid og ut av nav-systemet. Anonymkode: 16f1c...191 Klart det er positivt. Problemet er at de fleste vil ha begge deler fordi aap alene er ikke nok. Som ts. Eller jobber kun akkurat innen grensen for begge deler. Anonymkode: 486bf...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå