Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et innfall om å dra på en liten ferie til Svalbard i juli. Noen som kan si noe om det? Er det noe særlig vits? Vi har lyst til å dra på hundesledetur og scootersafari, men er det nok snø til å gjøre det om sommeren?

Alle tips mottas med takk.

Catzy

Skrevet

Tror ikke du får gjort det i juli. Men man kan få sett mye med båt, hvilket man ikke kan om vinteren. Da kommer man til avsidesliggende steder og får ofte sett dyr.

jeg var der i slutten av april en gang, og da begynte snøen å bli råtten, så for å gjøre slikt (ihvertfall med Longyearbyen som base) tror ejg man bør dra om vinteren).

Spitsbergen travel har mye bra info på nett.

Skrevet

Jeg ville dratt rundt 24. juni, da har de julebord på hotellet! Spesiell opplevelse med julemat i juni, de feirer halvt år til jul...

Jeg synes Svalbard er finest om sommeren. Om vinteren er det jo så kaldt der!

Vi kjørte båt til Barentsburg, og det var litt av en opplevelse å gå i land der! Akkurat som å være i Russland. Men båt må man kjøre om sommeren.

Ta deg en titt rundt på nett!

Skrevet

Jeg synes Svalbard er finest om vinteren! Bare kle på seg nok, så går det bra. Du kan ikke kjøre snøscooter eller hundeslede i juli, heller.

Skrevet

Oh, well, da får vi ta det om vinteren i stedet. :) Det var egentlig mest et innfall etter å ha lest annonser i avisen.

Catzy

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Minerva_*
Skrevet

Heisann!! Kan gi deg litt svar fra en resepsjonist på svalbard!!

Vinteren her er jo desidert finest, men uansett så er det sant det at du lettere kommer deg rundt på øya på sommeren da det går utrolig mye guidede båtturer. F eks til Barentsburg og Pyramiden.

Hundesledetur er jo ikke så aktuelt i den perioden du tenker på å opp hit men de arrangerer hundesledeturer på hjul blandt annet.

Noe annet er jo fotturer, ishavsgrilling og div andre aktiviteter man kan være med på.

Se på www.spitsbergentravel.no eller www.svalbard.net så finner du mye informasjon om turer der:)

Håper du tar deg en tur opp da:)

Skrevet

Takk for svar! Det er jo en stund siden jeg skrev, men Svalbard går da ingen steder. :) Mulig det hadde vært fint å dra dit i påskeferien?

Catzy

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar! Det er jo en stund siden jeg skrev, men Svalbard går da ingen steder. :) Mulig det hadde vært fint å dra dit i påskeferien?

Catzy

JA!!!!

Jeg var i påsken, og det var nydelig. Lyst og fint (snart midnattssol), og masse snø.

Skrevet

Hei igjen:)

Ja påsken er absolutt en fin tid her oppe....

Midnattsola kommer litt an på når påsken er fra år til år da....

men nå 8.mars.....om 6 dager...SER VI SOLA FOR FØRSTE GANG på ca 4 måneder,...gleder meg. Da er det feiring med solfestuke:)med masse konserter, ta sjangsen, scooterdrag og masse moro innslag!!!

Og ca 14 april er vel da midnattsola kommer for godt....

men husk at det er mye turister her i påska, så det lønner seg å bestille rom og aktiviteter i god tid i forveien, da det blir fort fullt!!!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Litt off topic her, men jeg skal kanskje en tur til svalbard i juni. Og er litt på utkikk etter veldig billig overnatting. Har hørt om noen studenthybler? Noen som vet noe om disse, og hvor jeg evnt. finner info og priser?

Vi er to stk. og ønsker enten dobbelt rom eller enkle rom. Vil ikke dele rom med andre, (ser det finnes en del økonomi rom med flere senger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...