AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #1 Skrevet 24. desember 2019 Hei! Jeg og samboeren har prøvd å bli gravide i 2 år på en naturlig måte. Vi søkte etter hjelp i etter tid, det viste seg at samboeren min er steril. Jeg har undersøk meg og skal være frisk som bare det. Har tenkt mye på å ta donorer, men samboeren vil ikke ha et annens barn. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre Jeg vil ikke gjøre det slutt på grunn av det men allikevel vil jeg ikke leve uten barn klokken tikker! Hvordan skal jeg få samboeren til å ombestemme seg.? Anonymkode: e3ab3...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Skrevet 24. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og samboeren har prøvd å bli gravide i 2 år på en naturlig måte. Vi søkte etter hjelp i etter tid, det viste seg at samboeren min er steril. Jeg har undersøk meg og skal være frisk som bare det. Har tenkt mye på å ta donorer, men samboeren vil ikke ha et annens barn. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre Jeg vil ikke gjøre det slutt på grunn av det men allikevel vil jeg ikke leve uten barn klokken tikker! Hvordan skal jeg få samboeren til å ombestemme seg.? Anonymkode: e3ab3...9f1 Du mener vel, hvordan skal jeg få overtalt han? Du gjør som alle andre kvinner i samme situasjon, du gråter, du forteller hvor viktig dette er for DEG, dette,repereteres uendelig mange ganger, kombinert med sexnekt - for hvem kan vel ha sex når man er lei seg.. så,repeteres det ytterligere , helt til han sier 1. Jeg går fra deg 2. Vi adopterer 3. Donerbarn. Vik aldri fra hvor viktig det er for deg, det handler om deg og dine følelser, ditt ønske om barn som du har hatt i flere år. Og du, dette klarer du helt fint. Anonymkode: 765d1...0de 7
Missbehave Skrevet 24. desember 2019 #3 Skrevet 24. desember 2019 Ikke spill på følelser som overnevnte. Jeg tenker du virkelig må fortelle ham hvor viktig barn er for deg, prøve å finne en løsning som passer begge. Har du vurdert adopsjon? Eller er det bare at du virkelig vil ha biologiske barn? 11
Kjæregutt Skrevet 24. desember 2019 #4 Skrevet 24. desember 2019 (endret) Adopsjon er det beste alternativet. Jeg vet at du vil ha et biologisk barn, å ha graviditet i ni måneder osv., men du kan elske et barn som også fortjener et hjem og venter på en familie😊 Endret 24. desember 2019 av Kjæregutt 2
Gjest Blondie65 Skrevet 24. desember 2019 #5 Skrevet 24. desember 2019 Jeg synes faktisk at hvis du selv ikke ser for deg adopsjon, så bør du heller ikke tvinge et donor barn på din samboer. Det er nemlig samme sak!
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #6 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, Blondie65 said: Jeg synes faktisk at hvis du selv ikke ser for deg adopsjon, så bør du heller ikke tvinge et donor barn på din samboer. Det er nemlig samme sak! Enig.. Anonymkode: a387e...f71
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #7 Skrevet 24. desember 2019 Vi følte begge at det ville være feil med donor, både den som hadde utfordringer, og den som ikke har. Vi ønsket heller ikke adopsjon. Også dette var det konsensus om. Så vi velger livet sammen uten barn. Hadde barn vært viktigere enn partneren hadde vi selvfølgelig gått. Anonymkode: de5d4...0a1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Skrevet 24. desember 2019 Snuser eller røyker han? Det går i så fall an å forsøke å kutte ut nikotinen da dette reduserer sædmotiliteten en god del. Har lest opp til 50% reduksjon av fruktbarhet grunnet snus alene. Anonymkode: cb657...977 3
ikkevoksen Skrevet 24. desember 2019 #9 Skrevet 24. desember 2019 Gjør som Nanna i «Mellom oss» 😅 (tv2sumo) 3
Patriotpaula Skrevet 24. desember 2019 #10 Skrevet 24. desember 2019 Er det absolutt null sædceller? Ikke en eneste en?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #11 Skrevet 24. desember 2019 Har han vært videre utredet? Min mann ble utredet hos doktor Purvis, og her var det noen svært få levende, så vi kunne på ICSI. Men vi var enige om at hvis ikke vi fikk det til på 3 forsøk, så skulle vi søke om å adoptere. Anonymkode: d7387...f61 1
Gjest Albbas Skrevet 24. desember 2019 #12 Skrevet 24. desember 2019 Er det ikke håp med TESA heller?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #13 Skrevet 24. desember 2019 Jeg hadde gått for donor og fortalt han at enten fikk han akseptere det eller forlate oss. Anonymkode: 32755...922 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #14 Skrevet 24. desember 2019 De er kanskje litt voldsomt, men du må nesten revurdere forholdet. Har du veldig lyst på barn, og han stopper deg, kommer du til å bli en bitter, og muligens singel, 40 åring, og alltid tenke på hva som kunne vert. Han må overtales, ellers må du gå, for begges skyld. han skal ikke gå hele livet å være den som "ødela" ditt liv. Anonymkode: 03bdb...2f0 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #15 Skrevet 24. desember 2019 8 timer siden, Blondie65 skrev: Jeg synes faktisk at hvis du selv ikke ser for deg adopsjon, så bør du heller ikke tvinge et donor barn på din samboer. Det er nemlig samme sak! Sagt som en ekte pickemeisha! Anonymkode: 32755...922
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #16 Skrevet 25. desember 2019 Er dette noe du egentlig vil overtale han til når han føler det slikt? Skal barnet vokse opp med en far som føler at barnet er «en annens barn»? Hvis dere adopterer stiller dere i hvert fall likt i situasjonen. (Men hvis han/du føler det slik om adopsjon burde dere ikke adoptere heller.) Jeg tror du må tenke gjennom og diskutere åpent med han om barn er viktigere for deg enn forholdet, og hva slags alternativer dere har. Anonymkode: 25520...682 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #17 Skrevet 25. desember 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Snuser eller røyker han? Det går i så fall an å forsøke å kutte ut nikotinen da dette reduserer sædmotiliteten en god del. Har lest opp til 50% reduksjon av fruktbarhet grunnet snus alene. Anonymkode: cb657...977 For en idiotisk kommentar. De har funnet at han er steril, noe som tilsier at prøverør ikke er aktuelt engang, og du spekulerer i om han nyter tobakk og at tobakkskutt vik endre på alt? At det er mulig. Anonymkode: 280d7...214 8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #18 Skrevet 25. desember 2019 På 24.12.2019 den 14.15, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og samboeren har prøvd å bli gravide i 2 år på en naturlig måte. Vi søkte etter hjelp i etter tid, det viste seg at samboeren min er steril. Jeg har undersøk meg og skal være frisk som bare det. Har tenkt mye på å ta donorer, men samboeren vil ikke ha et annens barn. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre Jeg vil ikke gjøre det slutt på grunn av det men allikevel vil jeg ikke leve uten barn klokken tikker! Hvordan skal jeg få samboeren til å ombestemme seg.? Anonymkode: e3ab3...9f1 Hvis du er bestemt på at du vil ha barn, og han ikke er interessert i at dere skal bruke donor, så foreslår jeg at du går fra han. Vi er selv i samme "gruppa", mannen min fant ut at han er steril etter vi hadde prøvd i noen år. Men for oss var barneønske så høyt a donor ble fort bestemt for vår del. Mannen min er veldig taknemmlig for at deg fortsatt finnes mulighet for oss å få ett barn sammen og selvfølgelig er det stårt at han ikke får biologiske barn, men han ville heller ha ett barn med bruk av donor enn å ikke få barn i det hele tatt Du kommer til å ha ett barneønske selvom han ikke har det, og du vil klandre han for at du ikke får barn hvis du fortsatt blir hos han. Anonymkode: eaaa0...de0 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #19 Skrevet 25. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Snuser eller røyker han? Det går i så fall an å forsøke å kutte ut nikotinen da dette reduserer sædmotiliteten en god del. Har lest opp til 50% reduksjon av fruktbarhet grunnet snus alene. Anonymkode: cb657...977 Mange menn er født sterile, da er det ingenting som kan gjøres for å "bedre " kvaliteten. Jeg snakker av erfaring. Mannen min er født steril og hos han vil han aldri kunne produsere sædceller da han har mangel på ett kromoson Anonymkode: eaaa0...de0 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #20 Skrevet 25. desember 2019 På 24.12.2019 den 14.36, Blondie65 skrev: Jeg synes faktisk at hvis du selv ikke ser for deg adopsjon, så bør du heller ikke tvinge et donor barn på din samboer. Det er nemlig samme sak! Samme sak?!? Ved donorbarn følger man hele svangerskapet, det er kvinnen man elsker som går gravid, barnet har hennes DNA. Det er hun som føder, og man får delta på lik linje som om man var biologisk far. Ved adopsjon er barnet ikke biologisk tilknyttet noen av dem, ei heller får man delta noe gjennom svangerskap, fødsel og nyfødttid. De to tingene kan ikke likestilles overhode! Anonymkode: a718a...0e6 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå