Gå til innhold

Skal gå fra samboer, har baby. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i samme situasjon? Baby er 3 mnd. Vi bor på mitt hjemsted, men han flytter antageligvis hjem til sitt hjemsted (har aldri likt seg her vi bor) to timer unna. Han jobber på havet så han er mye borte. Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan blir det med samvær osv? Jeg tenker at ungen må ha fast bosted hos meg pga hans jobb, og at han da blir helge-, ferie- og friperiodepappa. Vet han kommer til å protestere på det i starten, men det er da ingen andre alternativer.. Hvis han flytter (noe jeg er 98% sikker på at han gjør) så blir det jo trøbbel med 50/50 pga skole og barnehage etter hvert, i tillegg til fars jobb....

Anonymkode: 204db...26e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil dere gå fra hverandre NÅ?  Ungen er bare 3 måneder!!  Dere er i den mest vanskelig småbarnsfasen og det er bare dumt å ikke være voksen nok for å prate og gjør alt du kan for å få det til å fungere.  Stakkars unger i Norge, dere driter fullstendig i familie AS! 

Anonymkode: e5473...ab1

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes virkelig synd på unger som vokser opp med foreldre som ikke evner til å kommunisere eller jobbe sammen om noe er vanskelig. Kanskje du rett og slett ikke skulle ha fått barn før du ble voksen nok? 

Anonymkode: f9f33...6ed

• Liker 5
Skrevet

Hvis dere er voksne så snakker du med han om dette. Ikke kvinneguiden. Her må dere kommunisere bedre. Dette skal ikke komme som en overraskelse på han. Du skylder han at dette er en løsning dere kommer frem til sammen, ikke en du presenterer ferdig for han. Han er far til barnet, han har noe han skulle sagt

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår meg rett og slett  ikke på slike mennesker som faktisk velger å slå seg sammen med noen (og til og med velger å få barn sammen med dem!) bare for å bryte opp igjen så utrolig kort tid etter at baby blir født...       

Anonymkode: 377af...835

Er nå utallige tråder her inne hvor typen plutselig forandret seg etter barn eller ekteskap. Plutselig ble de en baby selv. 

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager vil dere gå fra hverandre NÅ?  Ungen er bare 3 måneder!!  Dere er i den mest vanskelig småbarnsfasen og det er bare dumt å ikke være voksen nok for å prate og gjør alt du kan for å få det til å fungere.  Stakkars unger i Norge, dere driter fullstendig i familie AS! 

Anonymkode: e5473...ab1

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes virkelig synd på unger som vokser opp med foreldre som ikke evner til å kommunisere eller jobbe sammen om noe er vanskelig. Kanskje du rett og slett ikke skulle ha fått barn før du ble voksen nok? 

Anonymkode: f9f33...6ed

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår meg rett og slett  ikke på slike mennesker som faktisk velger å slå seg sammen med noen (og til og med velger å få barn sammen med dem!) bare for å bryte opp igjen så utrolig kort tid etter at baby blir født...       

Anonymkode: 377af...835

Forholdet har skrantet i over ett år - vi var på vei til å gå fra hverandre når jeg ble (uplanlagt) gravid. Han hadde ordnet seg leilighet og alt, men vi bestemte oss for å gi det en sjanse for barnets del. Men det funker overhodet ikke. Slutt å vær så dømmende, dere aner ikke situasjonen eller hva som er prøvd ut og ikke.

• Liker 13
Skrevet

Flotte folk som kritiserer... som takler livets kriser uansett. Vi vet ikke bakgrunnen til bruddet, så hold de negative tonene til dere selv. Noen ganger går ting til helvete, å da er det bedre for barn og voksne å ikke bo i samme hus. Lykke til TS. 

• Liker 4
Skrevet

Hm kan det være en fordel å ta en tur på familievernkontoret å få de til å hjelpe dere med samværskontrakt? Tror det er bedre enn at du presenterer en (jeg kan heller ikke se noen bedre løsning enn den du kommer med siden han har den jobben han har og hvis han kommer til å flytte 2 timer unna). Hvis han vil ha større samværtprosent enn som helgepappa, friperiodepappa så må han være villig til å bli boende der dere er, og han er nødt til å finne seg en annen jobb slik at han er hjemme de ukene barnet kommer til å være hos han. Dette er jo en stund fram i tid siden barnet nå bare er 3 mnd. Problemet med å gå fra hverandre når barnet er så lite er at far og barn har ikke rukket å bygge særlige bånd, og får ikke samme mulighet til å bli kjent når de ikke bor under samme tak. Det er dessverre en mulighet for at far og barn aldri vil knytte særlig bånd om ikke far er villig til å jobbe for det og gi avkall på enkelte ting. Jeg hadde en helgepappa da jeg var liten, jeg følte meg aldri trygg på han eller at jeg kjente han, har ingen kontakt med han i dag. 

Vær forberedt på å bli alenemor med all ansvar, om ikke du finner deg en mann som er villig til å ta på seg oppgaven. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig med deg Ts. Det må bli du som har barnet mest i alle dall til å begynne med, og så kommer han sikkert til å bli vant til situasjonen etterhvert. 

Anonymkode: f35ad...16b

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, ntrane skrev:

Er nå utallige tråder her inne hvor typen plutselig forandret seg etter barn eller ekteskap. Plutselig ble de en baby selv. 

Ja, samboeren ble plutselig en veldig dårlig versjon av seg selv. Så tendensene men de blomstret virkelig opp etter at barnet kom, selv om han bidro minimalt i det daglige. Han ble selv et lite barn i trassalderen. 

Anonymkode: 3bf27...c8f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forholdet har skrantet i over ett år - vi var på vei til å gå fra hverandre når jeg ble (uplanlagt) gravid. Han hadde ordnet seg leilighet og alt, men vi bestemte oss for å gi det en sjanse for barnets del. Men det funker overhodet ikke. Slutt å vær så dømmende, dere aner ikke situasjonen eller hva som er prøvd ut og ikke.

Skjønner deg godt. Når man blir uplanlagt gravid i så dårlige omstendigheter er det bare så synd at det ikke finnes noen måter å avbryte en graviditet på..

Anonymkode: cf3df...7a0

• Liker 8
Skrevet

Hvilke problemer har dere egentlig??? Assa, jobb???? Fyfader vi normenn er fader meg skutt i hue!!!! Vi klarer å få unger og ta på oss en jævlig stort ansvar og ansvaret ligger på OSS voksne...... Ja, voksne folk også er det ALLTID vi voksne som kødder det til. 

Fyfader dere, vi er på så jævlig GOD vei.... Dere... Vi tar en klapp for oss selv..... God jul..... Familie er oppskrytt om dagen og endrer VI VOKSNE ikke på dette nå.... Jaja, da får vi fader ikke grine av det når de grusomme skilsmissen våre barn skal gjennom, stakkars👏👏👏👏👏👏👏

Anonymkode: f9c4a...999

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke problemer har dere egentlig??? Assa, jobb???? Fyfader vi normenn er fader meg skutt i hue!!!! Vi klarer å få unger og ta på oss en jævlig stort ansvar og ansvaret ligger på OSS voksne...... Ja, voksne folk også er det ALLTID vi voksne som kødder det til. 

Fyfader dere, vi er på så jævlig GOD vei.... Dere... Vi tar en klapp for oss selv..... God jul..... Familie er oppskrytt om dagen og endrer VI VOKSNE ikke på dette nå.... Jaja, da får vi fader ikke grine av det når de grusomme skilsmissen våre barn skal gjennom, stakkars👏👏👏👏👏👏👏

Anonymkode: f9c4a...999

Hæ?

Anonymkode: cf3df...7a0

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...