Englejenta Skrevet 24. desember 2019 #1 Del Skrevet 24. desember 2019 En god venn av meg er i London, mobilen funker fint for alt av samtaler , sms og MMS. Men han får ikke koblet seg på internett, dette er veldig viktig da han må ha dette til en sammenkomst senere i dag. Mobiloperatøren hans er stengt og det er min også, så derfor spør jeg her. Hva kan han gjøre / trykke på som kan løse dette problemet. Han har en Nokia 6 fra i fjor, om det har noen betydning for innstillinger. Tusen takk for svar. Riktig god jul 💝🎅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Del Skrevet 24. desember 2019 Roaming er sikkert slått av. Aktiver dette på nettverksinnstillinger Anonymkode: 720b3...4d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #3 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 24.12.2019 den 12.54): Roaming er sikkert slått av. Aktiver dette på nettverksinnstillinger Anonymkode: 720b3...4d4 Hvis man aktiverer roaming, får man ekstra kostnader Anonymkode: b52c9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #4 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis man aktiverer roaming, får man ekstra kostnader Anonymkode: b52c9...ad1 For fire år siden, ja, slik sett er svaret ditt relevant om du hadde svart den gang. I disse dager er det inkludert i abonnement opp til en ganske grei mengde, også i England. Anonymkode: 699be...84d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #5 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): For fire år siden, ja, slik sett er svaret ditt relevant om du hadde svart den gang. I disse dager er det inkludert i abonnement opp til en ganske grei mengde, også i England. Anonymkode: 699be...84d Så hvorfor, da jeg var i England for 2 uker siden, forsvant mobildata plutselig og krevde at jeg måtte skru på roaming ? Anonymkode: b52c9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #6 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Så hvorfor, da jeg var i England for 2 uker siden, forsvant mobildata plutselig og krevde at jeg måtte skru på roaming ? Anonymkode: b52c9...ad1 Og relevansen av at du er teknisk inkompetent i en fire år gammel tråd er? Anonymkode: 699be...84d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. juni 2024 #7 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man aktiverer roaming, får man ekstra kostnader Anonymkode: b52c9...ad1 Aldri fått ekstra kostnader ved å slå på roaming innen Europa, men roaming måtte jeg slå på. Tidligere var det vanvittig dyrt å bruke Internett utover i Norge, men nå har vel de fleste fri bruk i Europa inkludert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #8 Del Skrevet 11. juni 2024 Trolltunge skrev (21 minutter siden): Aldri fått ekstra kostnader ved å slå på roaming innen Europa, men roaming måtte jeg slå på. Tidligere var det vanvittig dyrt å bruke Internett utover i Norge, men nå har vel de fleste fri bruk i Europa inkludert. Synes bare det var rart at mobildata plutselig forsvant og ikke ønsket å funke uten roaming. Begynte å google roaming for Telenor og der sto det at "roaming fører til ekstrakostnader". Anonymkode: b52c9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #9 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Og relevansen av at du er teknisk inkompetent i en fire år gammel tråd er? Anonymkode: 699be...84d Og du hjelper hvordan? Anonymkode: b52c9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. juni 2024 #10 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Synes bare det var rart at mobildata plutselig forsvant og ikke ønsket å funke uten roaming. Begynte å google roaming for Telenor og der sto det at "roaming fører til ekstrakostnader". Anonymkode: b52c9...ad1 Roaming kan føre til ekstra kostnader pleier det vel å stå, hvilket også er sant. Reiser du til Afrika vil det påføre deg store ekstra kostnader. De fleste (alle?) har nå Europa inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #11 Del Skrevet 11. juni 2024 Trolltunge skrev (12 minutter siden): Roaming kan føre til ekstra kostnader pleier det vel å stå, hvilket også er sant. Reiser du til Afrika vil det påføre deg store ekstra kostnader. De fleste (alle?) har nå Europa inkludert. Så hvis man bruker roaming i UK, trenger man ikke å bekymre seg? Anonymkode: b52c9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. juni 2024 #12 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hvis man bruker roaming i UK, trenger man ikke å bekymre seg? Anonymkode: b52c9...ad1 Nei. Jeg var der nylig. Ingen ekstra kostnader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #13 Del Skrevet 11. juni 2024 Trolltunge skrev (11 minutter siden): Roaming kan føre til ekstra kostnader pleier det vel å stå, hvilket også er sant. Reiser du til Afrika vil det påføre deg store ekstra kostnader. De fleste (alle?) har nå Europa inkludert. Jeg tror ikke det er noen norske mobilselskaper hvor du får abonnement med hele Europa inkludert. Fri bruk i EU/EØS, ja, men det er ganske mange land i Europa som ikke inngår. Anonymkode: b5416...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke det er noen norske mobilselskaper hvor du får abonnement med hele Europa inkludert. Fri bruk i EU/EØS, ja, men det er ganske mange land i Europa som ikke inngår. Anonymkode: b5416...c11 Ganske mange? Noen enkelte land i Europa er ikke inkludert, det stemmer. Ganske rart egentlig. Anonymkode: b52c9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. juni 2024 #15 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke det er noen norske mobilselskaper hvor du får abonnement med hele Europa inkludert. Fri bruk i EU/EØS, ja, men det er ganske mange land i Europa som ikke inngår. Anonymkode: b5416...c11 Da får du lese ditt selskaps sine betingelser, og eventuelt bytte. Jeg hadde gratis bruk i England, etter brexit. I mars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 11. juni 2024 #16 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så hvis man bruker roaming i UK, trenger man ikke å bekymre seg? Anonymkode: b52c9...ad1 Du må sjekke hvilke land som gjelder for din mobiloperatør. Roaming må stå på i utlandet slik at mobilen kan koble til andre nettverk enn din egen operatør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Del Skrevet 11. juni 2024 Hensatt skrev (10 minutter siden): Du må sjekke hvilke land som gjelder for din mobiloperatør. Roaming må stå på i utlandet slik at mobilen kan koble til andre nettverk enn din egen operatør. Jeg var koblet til et nettverk som Telenor "kjenner". Jeg bruker som regel ikke roaming i utlandet og mobildata funker. Denne gangen spurte de plutselig om å skru den på. Anonymkode: b52c9...ad1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #18 Del Skrevet 11. juni 2024 Trolltunge skrev (11 minutter siden): Da får du lese ditt selskaps sine betingelser, og eventuelt bytte. Jeg hadde gratis bruk i England, etter brexit. I mars. Jeg presiserte det så ikke noen leste her og trodde de kunne surfe fritt på Tyrkiaferien sin i sommer. Jeg har full kontroll på hva som er inkludert i mitt abonnement. UK har det vel vært unntak for etter Brexit. Hvilket abonnement du har du som du mener dekker hele Europa? Anonymkode: b5416...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #19 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ganske mange? Noen enkelte land i Europa er ikke inkludert, det stemmer. Ganske rart egentlig. Anonymkode: b52c9...ad1 Noen enkelte? Det er vel ca 1/3 av landene som ikke er med. De aller fleste i Øst-Europa. Anonymkode: b5416...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. juni 2024 #20 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg presiserte det så ikke noen leste her og trodde de kunne surfe fritt på Tyrkiaferien sin i sommer. Jeg har full kontroll på hva som er inkludert i mitt abonnement. UK har det vel vært unntak for etter Brexit. Hvilket abonnement du har du som du mener dekker hele Europa? Anonymkode: b5416...c11 Ok bra. Jeg har ikke vært i land i Europa som ikke var inkludert, så har ikke sjekket om absolutt alle land i Europa er inkludert. Det sjekker jeg for der jeg reiser. Når jeg er utenfor Europa vet jeg at det ikke er dekket, og takker ja til simkort der man får tilbud om det på flyplassen, eller kjøper ett. Så fyller jeg data for tiden jeg skal være der, og skrur av det norske simkortet. (Har plass til to i min mobil. Mannen må ta sitt Norske ut for å bruke et utenlandsk midlertidig. ) Veldig enkelt egentlig, uansett om inkludert eller ikke. Nå når man kan ringe over nettet og de fleste tjenester fungerer bare man har Internett, så er dette veldig enkelt. Både om inkludert og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå