Gå til innhold

Sølvguttene, skal du se og ville du merket om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om de hadde sendt fjorårets sending i reprise og latt som om det var fra i år? Eller ville du nikket og smilt og ikke lagt merke til noe?

Synes du ellers de burde gjøre det kjønnsnøytralt og la jenter få være med? Sølvbarna eller sølvungene? Er det ikke litt teit at vi er kommet til 2019 og fremdeles ikke lov for jenter å være med i koret som har klippekort på å synge julen inn?

Anonymkode: 3b9a1...b2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, jeg syns ikke at det er teit. Det er et guttekor. Det er meningen at det skal være et kor med guttestemmer. :) 
Det finnes blandet kor og det finnes jentekor. Alle har sine spesielle særpreg og det er ikke forskjellsbehandling, det har med tradisjon å gjøre. Det kunne godt lages nye tradisjoner og så byttet de på annet hvert år; guttekor, jentekor, blandet kor. Helt i orden for meg, så lenge sangene beholdes og kvaliteten på koret er godt.
Det hadde ikke gjort meg noe med en reprise, for opplevelsen er fin uansett,  men det er nok nytt hvert år.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 4
Skrevet

Men om det finnes jentekor så får de jo ikke samme oppmerksomhet? Urettferdig uansett!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke se på nei, det skal stå på i bakgrunnen når vi setter oss ved bordet for å spise middag. Så jeg ville absolutt ikke merket om de sendte reprise hvert år. ;)

Anonymkode: e8eb9...48b

• Liker 1
Skrevet

Dette er tradisjon. En liten halvtime med et guttekor hvert år får vi tåle.

Anonymkode: 1419f...0b1

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke se på nei, det skal stå på i bakgrunnen når vi setter oss ved bordet for å spise middag. Så jeg ville absolutt ikke merket om de sendte reprise hvert år. ;)

Anonymkode: e8eb9...48b

Samme her. Har aldri sett på det, det bare står på i bakgrunnen - så hadde ikke merket det nei 😅

• Liker 1
Skrevet

Eg ser ikkje, og har heller aldri sett på sølvguttene. Det interesserer meg rett og slett ikkje i det heile tatt.

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om det finnes jentekor så får de jo ikke samme oppmerksomhet? Urettferdig uansett!

Noen ganger er det gutter som får mest oppmerksomhet, andre ganger er det jenter. 

• Liker 1
Skrevet

Det står på som bakgrunnsmusikk når vi setter oss til middagsbordet, så jeg ville ikke merket om de hadde sendt samme sending flere år på rad.

At det er et guttekor er ikke noe problem. Det finnes guttekor, det finnes jentekor og det finnes blandede kor. At disse guttene en eneste dag i året har et drøy halvtimes tv-program kan umulig være noen krise. 

• Liker 1
Skrevet

På tide med en mannlig Sonja på jakt etter julestjernen, slutte med Ronja og Pippi i julen og fokusere mer på Emil. Og en mannlig askepott hadde gjort seg, så kan nissemor kjøre ut gavene. 

Og så kan vi flytte jula til når enn søstera til Jesus hadde bursdag. Feiret en gutt så lenge, seriøst

Vi må dele på. 

Anonymkode: 3f948...3b9

• Liker 2
Skrevet

Det har aldri interessert meg, men det plager meg heller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide med en mannlig Sonja på jakt etter julestjernen, slutte med Ronja og Pippi i julen og fokusere mer på Emil. Og en mannlig askepott hadde gjort seg, så kan nissemor kjøre ut gavene. 

Og så kan vi flytte jula til når enn søstera til Jesus hadde bursdag. Feiret en gutt så lenge, seriøst

Vi må dele på. 

Anonymkode: 3f948...3b9

I en barnehage her var det en gutt som var Lucia i år, faktisk. Helt høl i hue!

Anonymkode: 02f5d...506

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...