AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #1 Skrevet 24. desember 2019 Jeg vil bare sove over hele denne dagen, jeg har ingen venner, ikke familie og ingen jeg ellers kjenner. Har ingen jeg kan dra til og ingen som kommer til meg, jeg sitter mutters alene i min stol og steker grandiosa på julaften mens jeg ser alle familier har det hyggelig med sine og her sitter jeg. Ikke meningen å skulle sutre og klage her men må bare få det ut litt, klarer ikke å bare holde det hos meg, jeg vil bare få sakt det det eneste jeg ønsker er å en dag få meg en venninne som jeg kan være med, jeg forlanger ikke noe mer enn det, en eneste person holder i massevis for meg, men det er nok en drøm som aldri går i oppfyllelse 😭 Anonymkode: b25c6...2b5 13
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Skrevet 24. desember 2019 Sender deg en klem ❤️ Hvor i landet bor du sånn ca og hvor gammel er du? Anonymkode: 88f86...917 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #3 Skrevet 24. desember 2019 Hmm...Jeg er skiftarbeider selv....Hvor er du fra?....Har du ingen å spille på...?... Anonymkode: 1d6bd...133 1
Gjest supernova_87 Skrevet 24. desember 2019 #4 Skrevet 24. desember 2019 Liker du Grandiosa spesielt godt? For hvis ikke så kan du jo lage noe bedre. Skjønner at det er en kjip situasjon du er i. Og at det kanskje gjør at du tenker "fuck ut, det får bli en grandis", men hvorfor skal andre gidde å gjøre stas på deg om ikke du unner deg selv det. Unn deg selv det! Om ikke du har noen å dele måltidet med så fortjener du en god middag og noe snacks til kvelden. Vet ikke om kirken er for deg, men i ensomme stunder har det å bare delta på en julegudstjeneste gjort at jeg har følt at jeg har deltatt på noe i fellesskap med andre den dagen. Selv om det ikke nødvendigvis er min greie. Jeg irriterer meg over bråkete barn, men det gjør også at jeg kan verdsette stillheten mer etterpå. Jeg ønsker deg en god jul! Håper du orker å gjøre noe så det blir koseligere for deg selv.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #5 Skrevet 24. desember 2019 3 minutter siden, Rainstorm said: Liker du Grandiosa spesielt godt? For hvis ikke så kan du jo lage noe bedre. Skjønner at det er en kjip situasjon du er i. Og at det kanskje gjør at du tenker "fuck ut, det får bli en grandis", men hvorfor skal andre gidde å gjøre stas på deg om ikke du unner deg selv det. Unn deg selv det! Om ikke du har noen å dele måltidet med så fortjener du en god middag og noe snacks til kvelden. Vet ikke om kirken er for deg, men i ensomme stunder har det å bare delta på en julegudstjeneste gjort at jeg har følt at jeg har deltatt på noe i fellesskap med andre den dagen. Selv om det ikke nødvendigvis er min greie. Jeg irriterer meg over bråkete barn, men det gjør også at jeg kan verdsette stillheten mer etterpå. Jeg ønsker deg en god jul! Håper du orker å gjøre noe så det blir koseligere for deg selv. Fine Rainstorm ❤️ Skriver under på dette. God jul, TS! Anonymkode: ae3e8...d22 10
Cinnamondiva Skrevet 24. desember 2019 #6 Skrevet 24. desember 2019 Uff, skjønner at det er trist. Er også alene i julen. Sender deg en stor klem❤️❤️ Send gjerne pm søker også noen nye venninner 7
Knirke Skrevet 24. desember 2019 #7 Skrevet 24. desember 2019 Er det noen arrangementer for ensomme på julaften i nærheten? Her jeg bor er det flere som har åpent hus, gratis kaffe, buffet o.l. Det er for alle som ønsker å komme. Synes også kirken er en god idé, der er det mange mennesker som er opptatt av å ta vare på medmennesker, og man trenger ikke å være kristen. Selv har jeg ingen problemer med å være alene i julen, og har spist frossenpizza eller Fjordland mange ganger (ikke Grandiosa). Det er tross alt bare en dato. 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Skrevet 24. desember 2019 Der jeg ikke skjønner er hvorfor du MÅ spise grandiosa. Om jeg skulle feiret alene hadde jeg alikevel laget pinnekjøtt og prøvd å gjøre det koselig hjemme. Lag mat, se en koselig julefilm og ta deg et par øl, så blir det minst like koselig alene. Anonymkode: ce938...efc 17
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #9 Skrevet 24. desember 2019 9 minutter siden, Knirke skrev: Er det noen arrangementer for ensomme på julaften i nærheten? Her jeg bor er det flere som har åpent hus, gratis kaffe, buffet o.l. Det er for alle som ønsker å komme. Synes også kirken er en god idé, der er det mange mennesker som er opptatt av å ta vare på medmennesker, og man trenger ikke å være kristen. Selv har jeg ingen problemer med å være alene i julen, og har spist frossenpizza eller Fjordland mange ganger (ikke Grandiosa). Det er tross alt bare en dato. Her jeg bor sluttet kollektivtransport å gå rundt kl 14-15. Uten bil kommer man seg ingen steder. Anonymkode: e997a...657 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #10 Skrevet 24. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Der jeg ikke skjønner er hvorfor du MÅ spise grandiosa. Om jeg skulle feiret alene hadde jeg alikevel laget pinnekjøtt og prøvd å gjøre det koselig hjemme. Lag mat, se en koselig julefilm og ta deg et par øl, så blir det minst like koselig alene. Anonymkode: ce938...efc Så utrolig hyggelig og støttende ord.. Ts kan du svare på hvor i Norge du bor? Kanskje folk kan hjelpe deg ved å finne et alternativ... Ta den hånden og den hjelpen folk prøver å gi! prøv å kos deg med ekstra god mat og drikke, du får ha en riktig god jul, Anonymkode: f407b...9e3 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #11 Skrevet 24. desember 2019 Hvor i landet bor du? Anonymkode: 455e4...587
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #12 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig hyggelig og støttende ord.. Ts kan du svare på hvor i Norge du bor? Kanskje folk kan hjelpe deg ved å finne et alternativ... Ta den hånden og den hjelpen folk prøver å gi! prøv å kos deg med ekstra god mat og drikke, du får ha en riktig god jul, Anonymkode: f407b...9e3 Jeg var jo ikke uhyggelig heller. Prøver jo bare å fortelle at man kan få det minst like koselig alene. Om man bestemmer seg for at det skal være forferdelig trist å feire jul alene så blir det jo sånn. Anonymkode: ce938...efc 14
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #13 Skrevet 24. desember 2019 Klem til deg, Ts! ❤️ Anonymkode: 87a0b...558 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #14 Skrevet 24. desember 2019 Vet ikke hvor du bor, ts, men hvis en vet i god tid at en kommer til å være alene på julaften og at en syns at det er kjipt, så finnes det i de fleste byer steder og mennesker som lager middag og samvær for folk som er alene. Det går an å gjøre undersøkelser og evt. melde seg på der i god tid. Hvis du ikke bor et slikt sted, så er det mulig å tenke igjennom saken, bli enig med seg selv om at det er som det er og så ser en på alt en faktisk har og gleder seg over det, istedenfor å se negativt på alt en ikke har. Omgivelsene og verden er full av folk som sitter alene og det må en bare finne seg i, med mindre en gjør noe aktivt med det. Hvis det er trist, blir det ikke noe bedre av å spise en vond grandiosa i alle fall. Anonymkode: 5ded8...30f
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #15 Skrevet 24. desember 2019 Du kan jo gjøre mye mer ut av dette enn du gjør selv da. Det hjelper ikke å synes synd på seg selv, å grave seg ned slik du gjør. Lag deg ordentlig mat, det klarer du. Man har faktisk et ansvar for seg selv i livet, å få det så bra som mulig. Skal du sitte å syte og klage over dette hvert år så kan du ha det så godt. Er mange steder man kan gå på felles julefeiring i Norge, må man faktisk vise litt interesse selv. Ikke bare sitte på rumpa å klage, du kan spørre en nabo eller menneske rundt deg. På lokalbutikken kan du henge opp lapp med ditt tlfnr om noen vil feire jul sammen eller ta deg imot som gjest. Du har faktisk utrolig mange muligheter, blir så lei av slike som klager om ting som ikke er et problem. Anonymkode: 047f4...d8e 7
Dalmatian Skrevet 24. desember 2019 #16 Skrevet 24. desember 2019 12 timer siden, Rainstorm skrev: Og at det kanskje gjør at du tenker "fuck ut, det får bli en grandis", men hvorfor skal andre gidde å gjøre stas på deg om ikke du unner deg selv det. Unn deg selv det! Om ikke du har noen å dele måltidet med så Law of attraction er tull. Noen gir og gir til ingen nytte. 2
K.B. Skrevet 24. desember 2019 #17 Skrevet 24. desember 2019 (endret) Been there, done that. Gjør noe nyttig. Jeg hjalp til med å lage julemiddag for frelsesarmeen et par år, det var veldig meningsfylt, selv om jeg ikke nødvendigvis deler deres synspunkter når det kommer til religion. Endret 24. desember 2019 av K.B. 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #18 Skrevet 24. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo gjøre mye mer ut av dette enn du gjør selv da. Det hjelper ikke å synes synd på seg selv, å grave seg ned slik du gjør. Lag deg ordentlig mat, det klarer du. Man har faktisk et ansvar for seg selv i livet, å få det så bra som mulig. Skal du sitte å syte og klage over dette hvert år så kan du ha det så godt. Er mange steder man kan gå på felles julefeiring i Norge, må man faktisk vise litt interesse selv. Ikke bare sitte på rumpa å klage, du kan spørre en nabo eller menneske rundt deg. På lokalbutikken kan du henge opp lapp med ditt tlfnr om noen vil feire jul sammen eller ta deg imot som gjest. Du har faktisk utrolig mange muligheter, blir så lei av slike som klager om ting som ikke er et problem. Anonymkode: 047f4...d8e SIGNERER DENNE!!! Anonymkode: 79c83...d39 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #19 Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo gjøre mye mer ut av dette enn du gjør selv da. Det hjelper ikke å synes synd på seg selv, å grave seg ned slik du gjør. Lag deg ordentlig mat, det klarer du. Man har faktisk et ansvar for seg selv i livet, å få det så bra som mulig. Skal du sitte å syte og klage over dette hvert år så kan du ha det så godt. Er mange steder man kan gå på felles julefeiring i Norge, må man faktisk vise litt interesse selv. Ikke bare sitte på rumpa å klage, du kan spørre en nabo eller menneske rundt deg. På lokalbutikken kan du henge opp lapp med ditt tlfnr om noen vil feire jul sammen eller ta deg imot som gjest. Du har faktisk utrolig mange muligheter, blir så lei av slike som klager om ting som ikke er et problem. Anonymkode: 047f4...d8e Må si meg litt enig med deg. Det er kanskje hardt å høre det, men man må ta litt tak selv. Kan ikke forvente at det kommer noen på døra, man må oppsøke folk selv. Nå får du mange gode tips her, så kan du allerede nå begynne å tenke på neste års jul. Har du ingen familie, venner eller kollegaer? Vet folk at du sitter alene på julaften? Eller hva med å åpne døra di for andre ensomme? Legg ut en annonse på finn.no. Hvem vet, kanskje vil du treffe nye venner. Ønsker deg ei riktig god jul. Ta lærdom av denne jula og gjør en innsats til neste år. Lykke til Anonymkode: 22316...b97 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #20 Skrevet 24. desember 2019 Vil man ha en fin jul så må man gjøre en innsats selv, uansett hvordan man feirer den. Spiser man grandis pp juleaften og ni-tenker på hvor fint andre har det og hvor trist en selv har det, så legger man all innsats i å ha det kjipt. Da får man det kjipt. Anonymkode: 2664b...58f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå