Gå til innhold

Hvor lenge varer økedøgn? Jeg klikker snart....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er inne i et økedøgn tror jeg, lille har ligget på puppen siden kl 14 i dag. Vi sliter med ammingen, jeg er fryktelig sår og øm (ja sugetak er sjekket) og den eneste stillingen vi mestrer er modifisert vuggestilling hvor jeg sitter fullstendig oppreist og rak i ryggen med baby på Cozyfix. Altså ikke veldig avslappende. Har ikke fått hvilt/sovet/slappet av i hele dag, og det ser ikke ut til at natta blir bedre... Ser i lignende tråder at folk bare skriver «slapp av og kos deg», men amming er overhodet ikke hverken avslappende eller koselig ennå 😛 Er mer som et mareritt jeg bare må igjennom 😅 Har sååå uendelig lyst å gi han en flaske og to med MME så både jeg og brystvortene får en etterlengtet pause, men da vil jeg vel ødelegge prosjektet hans mtp. Økning? Får ikke til å pumpe, har prøvd mange typer pumper..  

så da blir spørsmålet: hvor lenge varer det?

Anonymkode: 46cec...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er inne i et økedøgn tror jeg, lille har ligget på puppen siden kl 14 i dag. Vi sliter med ammingen, jeg er fryktelig sår og øm (ja sugetak er sjekket) og den eneste stillingen vi mestrer er modifisert vuggestilling hvor jeg sitter fullstendig oppreist og rak i ryggen med baby på Cozyfix. Altså ikke veldig avslappende. Har ikke fått hvilt/sovet/slappet av i hele dag, og det ser ikke ut til at natta blir bedre... Ser i lignende tråder at folk bare skriver «slapp av og kos deg», men amming er overhodet ikke hverken avslappende eller koselig ennå 😛 Er mer som et mareritt jeg bare må igjennom 😅 Har sååå uendelig lyst å gi han en flaske og to med MME så både jeg og brystvortene får en etterlengtet pause, men da vil jeg vel ødelegge prosjektet hans mtp. Økning? Får ikke til å pumpe, har prøvd mange typer pumper..  

så da blir spørsmålet: hvor lenge varer det?

Hvor gammel er han? 

Anonymkode: 5f4fa...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han? 

Anonymkode: 5f4fa...589

6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen opplevde jeg økedøgn som et faktisk døgn, kanskje 2. Men etterhvert kunne det går en uke med øking.

Forhåpentligvis er det bedre i morgen :)

Anonymkode: 35946...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra et døgn til en uke :) er sugetak et sjekket av noen dom virkelig kan det? Etter 6 uker er det ikke vanlig å være sår enda. :)

Anonymkode: eed4f...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan baby ha kort tungebånd? Det var årsaken til så lenge sårhet ved amming hos noen jeg kjenner. De måtte kjempe litt med første for å få det fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I den alderen opplevde jeg økedøgn som et faktisk døgn, kanskje 2. Men etterhvert kunne det går en uke med øking.

Forhåpentligvis er det bedre i morgen :)

Ja det virker som det har roet seg nå, heldigvis! Var en slitsom natt 😅

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt fra et døgn til en uke :) er sugetak et sjekket av noen dom virkelig kan det? Etter 6 uker er det ikke vanlig å være sår enda. :)

Anonymkode: eed4f...e78

Ja, har fått hjelp av ammehjelpen - men det tok lang tid fordi jeg slo meg til ro med at jordmødre og HS sa at sugetaket var bra.. Han sugde altså helt feil i flere uker (jeg stolte på at «alle er sår i starten») før vi fikk korrigert det av ammehjelper :) Er på bedringens vei!

Kan baby ha kort tungebånd? Det var årsaken til så lenge sårhet ved amming hos noen jeg kjenner. De måtte kjempe litt med første for å få det fikset.

Ja, det er klippet, men tok som sagt lang tid før vi fikk skikkelig hjelp. 

Ville bare gått over til mme, ikke slit deg ut. 

Anonymkode: a5b98...2a4

Er inne på tanken hver eneste ammestund, men jeg tenker også at jeg har lidd meg gjennom ukesvis med grusom amming - da vil jeg ikke gi meg nå som det faktisk begynner å bli bedre 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min erfaring, så er det ingen spesiell nedtur eller katastrofe å gi MME, i en sånn situasjon. Og ikke sikkert det hjelper heller. Men da føler du ihvertfall at du har prøvd det. Også føler du deg bedre.

Bakgrunnsinfo: Ammet to barn til 1,5 år hver, hadde ikke mangel på melk, heller overproduksjon. Hadde allikevel økedøgn. Jeg prøvde MME i svake øyeblikk med min første, men hen sov ikke lengre, og var ikke lengre vekke fra puppen, eneste forskjell ar bæsjen luktet litt dårligere. 😉

Anonymkode: f094d...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/24/2019 at 10:42 AM, AnonymBruker said:

Ville bare gått over til mme, ikke slit deg ut. 

Dette er lite hjelp for folk som virkelig vil amme og ikke noe folk burde tenke som første løsning 🙄

Anonymkode: 3066d...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er lite hjelp for folk som virkelig vil amme og ikke noe folk burde tenke som første løsning 🙄

Altfor mange sliter seg ut både fysisk og psykisk fordi de tror at de må amme. Greit å vite at det er helt ok å gå over til mme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altfor mange sliter seg ut både fysisk og psykisk fordi de tror at de må amme. Greit å vite at det er helt ok å gå over til mme. 

Helt enig i dette. Amming er bra. Men ikke verdt å slite seg ut på.. jeg ammet til datteren min var 6 måneder, det var ett slit hele veien. Men jeg var så utrolig sta og ville gi henne den beste starten på livet. Fikk dessverre fødselsdepresjon pga. det. Med en eventuell nestemann kommer jeg til å gi meg mye tidligere hvis ammingen er like slit da. Og da gir jeg meg med god samvittighet.

Anonymkode: bcbb0...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er mange som VIL amme og VIL gjør det som trenges for å få det til. Hun har ikke spurt om råd for å slutte å amme (som jeg synes er opp til hver enkelt å velge selvfølgelig) og da er disse "bare bytte til mme" kommentarer totalt unødvendig og av lite hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig i dette. Amming er bra. Men ikke verdt å slite seg ut på.. jeg ammet til datteren min var 6 måneder, det var ett slit hele veien. Men jeg var så utrolig sta og ville gi henne den beste starten på livet. Fikk dessverre fødselsdepresjon pga. det. Med en eventuell nestemann kommer jeg til å gi meg mye tidligere hvis ammingen er like slit da. Og da gir jeg meg med god samvittighet.

Anonymkode: bcbb0...9b5

Og det er greit når DERE bestemmer dere for å slutte.  Det er ikke temaet i tråden.  Jeg også sleit ved å amme med begge barn men trengte ikke folk å fortelle meg hvor dum det var å slitte meg ut for å holde på med ammingen når jeg kunne like byttet over til mme.  De fleste mødre i 2019 vet at MME finnes og er et fint alternativ til amming om de velger å slutte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...