AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #1 Del Skrevet 24. desember 2019 Hei, jeg er en mann på 24 år fra oslo. måtte rett og slett lage en konto her da jeg ikke vet hvem jeg skal snakke med. beklager denne blir litt lang, håper noen virkelig gidder å lese Jeg leier en leilighet i oslo til 12 000 kr pr måned. leiligheten har 2 soverom og jeg fikk lov å leie ut det andre rommet. Da jeg leide ut var det mange som kontaktet meg på finn, men det var en annen mann som jeg likte best da han hadde samme interesser og var like gammel som meg. han kom helt fra stavanger for å se på leiligheten og flyttet inn noen uker senere etter å ha fikset seg jobb i oslo sentrum. et par dager etter han hadde bodd der sa han at han var alkoholiker. jeg lo litt, syns det var morsomt, men han mente det seriøst. men han drakk bare noen øl når han kom hjem fra jobb thats it tiden gikk og jeg merket ikke noe spesielt ved han, men han var mye ute, mye sosial. 3 måneder senere mistet han jobben. han hadde drukket hver helg og litt i ukedagene og den ene helgen var litt tøff, hørte han hadde vært på badet og spydd hele natten, så fikk han sparket samme dag. han gikk fra god inntekt til ingen inntekt, da han ikke hadde krav på dagpenger. han hadde derimot endel penger som han hadde spart opp så han betalte husleien og strøm npr han skulle. i tilegg var han mye ute så jeg fikk ofte være alene hjemme iblandt som var deilig men her kommer problemene. ikke bare var han alkoholiker, han var også rusmisbruker. han var mye ute fordi han røykte hasj og solgte ecstasy. jeg brydde meg ikke om han var kriminell, det er ikke det jeg vil frem til her så drit å å diskuter det lovlige aspektet. men ting begynte å gå ut over meg. etterhvert merket jeg at han var ruset når han kom hjem. han kom hjem midt på natten når jeg legger meg kl 23 hver dag. han ringte meg ruset mens jeg sov i hverdagen og han var ruset hjemme og hadde hasj med inn i huset. jeg ga han klar beskjed at hasj skal ikke inn her, jeg hadde betalt 24 000 i depositum så ingen lukt skal være i veggene her. de neste mnd hadde han ikke penger til husleie så jeg måtte ta fra depositumet hans. så nå har han null depositum. han har betalt etter dette. men de siste 3 mnd har både husleien og strømmen fra han vært fra 3-7 dager forsinket og jeg må legge ut. men her kommer det så gjør at ting blir værre jeg skulle rydde og vaske hele leiligheten og finner en åpen pose med hasj på kjøkkenet, samtidig med en hasjpipe, ecstasy og noe annet greier som luktet noe jevlig. det klikket vinkel for meg. jeg hadde 24 000 i depositum og om huset begynner å lukte hasj kan jeg miste både depositum og leiligheten. jeg viste ikke om han hadde røykt inne men jeg var rasende. jeg stomet inn døren hans da han lå å sov og banket han noe ordentlig, til han begynte å grine. etter det har vi ikke snakket sammen mye. jeg sa til han 1 gang til og du er UTE. han skjerpet seg en god del, har vært på avrusning, men har falt tilbake. men har aldri sett verken hasj eller piller her lengre. nå er han aldri hjemme. sikekrt fordi han er ute og ruser seg. han er kanskje hjemme 2 dager i uken resten sover han andre steder. jeg tror det er fordi han vil unngå meg så mye som mulig. redd jeg skal bli sint igjen. i tilegg har jeg vært i dårlig humør pga han betaler strømmen alt for seint og jeg må legge ut, så vi krangler litt når han er her. så han har nesten ikke vært her nå nylig spurte jeg om pengene til strømmen og han sa at jeg skulle betale det siden han nesten aldri var hjemme. men det det er jo ikke mitt problem, han leier akkurat som meg og vi har kontrakt. at han velger å være ute og røyke seg fjern i hodet eller ta ecstasy er hans problem hva synest dere ? er jeg urimelig ? jeg har vært mye sur i det siste og skjønner at han ikke tørr eller har lyst å være her når jeg er i dårlig humør, men jeg er jo det pga han betaler forseint hver jevla mnd, både strøm og husleie. han har en kjæreste som er her sammen med han fredag og lørdag fordi jeg er mye med min kjæreste utenfor oslo. men han sa til meg at kjæresten hans ikke vil være der lengre pga jeg er så sur når jeg kommer hjem.....men jeg er jo irritert fordi han ikke holder avtaler og fordi hans problemer går ut over meg og før dere griller meg og sier at jeg burde kastet han ut for lengst, ja jeg vet det, men jeg syns synd i han og han er ganske grei ellers. han bare holder ikke avtaler og er helt ute når han har perioder med rus. j jeg skrev dette egentlig for å spørre om jeg må skjerpe meg også ? skal jeg betale strømmen for begge ? kjæresten hans ringte meg og slengte meg full i dritt og sa at han var nesten aldri her så jeg skulle betale den. men det er da ikke mitt problem? fra neste år av skal jeg være mindre sur, men det avhenger mye av hva han holder på med. han har skapt mange andre problemer for meg som jeg ikke har skrevet her. kan jeg få noen seriøse innspill? Anonymkode: 687af...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #2 Del Skrevet 24. desember 2019 Du må få han ut av leiligheten før dette eskalerer Anonymkode: 17568...68e 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. desember 2019 #3 Del Skrevet 24. desember 2019 Du må si opp leiekontrakten med ham. Med mindre du ønsker å fortsette å bo med en kriminell rusmisbruker, da?Du vet dette selv. Det triste er at du også er kriminell som oppbevarer narkotika i eget hjem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #4 Del Skrevet 24. desember 2019 Du banket han fordi han kanskje muligens hadde røkt inne? Du er ikke helt god, og burde ikke bo sammen med noen. Tobakk lukt fester seg i vegger og tak over tid, hasj har ikke slik effekt. Anonymkode: babdf...d6b 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #5 Del Skrevet 24. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du banket han fordi han kanskje muligens hadde røkt inne? Du er ikke helt god, og burde ikke bo sammen med noen. Tobakk lukt fester seg i vegger og tak over tid, hasj har ikke slik effekt. Anonymkode: babdf...d6b ja jeg var rasende. Fikk adrenalin kick og klarte ikke kontrollere meg. Jeg har ordnet en kjempegod leilighet og har veldig mye i depositum. tanken på å miste både leilighet og 24 000 kroner pga han alene gjordet at det raknet for meg. han røyker tobakk også. snuser. alt han får i seg av rus....hasj fester seg i veggene over lengre tid. har tidligere bodd med hasjrøykere i større kollektiv. ikke bare luktet det på rommet hans men lukte spredde seg ut over huset Anonymkode: 687af...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #6 Del Skrevet 24. desember 2019 7 minutter siden, Rotemor skrev: Du må si opp leiekontrakten med ham. Med mindre du ønsker å fortsette å bo med en kriminell rusmisbruker, da?Du vet dette selv. Det triste er at du også er kriminell som oppbevarer narkotika i eget hjem. ja jeg vil det, men jeg har til tider synest synd i han. jeg vet han har det tøft og nav gir han såvdit til å overleve. han får 12 000 i sosialstønad. men jeg er redd om jeg sier opp leiekontrakten så flytter han bare ut selv om det står 3 mnd oppsigelsestid, så driter han bare i å betaler de 3 mnd. da må jeg styre med politiet og namsmannen og jeg orker ikke det. jeg jobber mye og har ikke overskudd til dette. jeg kjenner han godt nok til at han kommer til å drite i å betale i oppsigelsestiden. så må jeg kontakte namsmannen og det tar vell 6-12 mnd før jeg får alle pengene. hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: 687af...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #7 Del Skrevet 24. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du banket han fordi han kanskje muligens hadde røkt inne? Du er ikke helt god, og burde ikke bo sammen med noen. Tobakk lukt fester seg i vegger og tak over tid, hasj har ikke slik effekt. Anonymkode: babdf...d6b når det ligger en hasjpipe på kjøkkenet der han mye sitter så er det mest sannsynlig at han har røykt inne ja. det er han som er problemet, ikke jeg Anonymkode: 687af...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Del Skrevet 24. desember 2019 Siden han aldri er hjemme kan du finne ny leieboer før du sier han opp. La oss si at du finner en ny som kan flytte inn 1.mars. Så sier du han opp, men at han får 1 mnd til å flytte ut. Si han opp etter leia for februar er betalt. Hvis han krangler på det så si at du har bevis for hans virksomhet, og vil melde fra til politiet om han ikke gjør som du sier. Det er sneaky, og sikkert ikke lovlig, men jeg tror det er viktig at du får han ut. Han vil jo ikke risikere businessen sin, tenker jeg. Anonymkode: eac60...ca8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #9 Del Skrevet 24. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du banket han fordi han kanskje muligens hadde røkt inne? Du er ikke helt god, og burde ikke bo sammen med noen. Tobakk lukt fester seg i vegger og tak over tid, hasj har ikke slik effekt. Anonymkode: babdf...d6b Hvem sier at hasj ikke fester seg i veggene? De fleste blander sikkert hasj med tobakk og ja det fester seg i veggen! Anonymkode: 3774c...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såndre Skrevet 24. desember 2019 #10 Del Skrevet 24. desember 2019 Nå vil jeg si at hvis han selger knips å røyker hasj når han er borte så kan vel du starte med å gi fullstendig beng i hva han gjør på sin fritid. Om han snuser, røyker og drikker får være opp til han. Han drikker sikkert kaffe, spiser godteri og lar toalettsetet stå oppe. Dette er IKKE grunn til utkastelse i seg selv. Dere har skrevet en kontrakt når leieforholdet ble inngått. Så lenge han følger norsk lov og kontrakten hjemme har ikke du noe å komme med. At en person er mer slitsom og kanskje har værre uvaner enn hva du i utgangspunktet trodde er ikke i seg selv grunn til utkastelse. Jeg ville gitt han skriftlig klage. Han har krav på 2 av disse før neste steg er utkastelse. Uteblir husleie kan denne prosessen framskyndes ved å kontakte namsmann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 24. desember 2019 #11 Del Skrevet 24. desember 2019 Oppbevarer han narkotika på rommet sitt, så er det vel best å kontakte politiet? Betaler han ikke for seg, samt at depositumet er brukt opp, så er jo det grunn til oppsigelse i seg selv. Ring politiet, gi han beskjed om at du sier opp leieforholdet og sett tingene hans utenfor. Kost på deg å bytte lås, si til huseier at nøkkel er på avveie eller noe sånt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_nubbenella Skrevet 24. desember 2019 #12 Del Skrevet 24. desember 2019 Eg må gå mot strømmen her og si at eg syns faktisk at du var ein skikkelig drittsekk som brøyt deg inn på hans private rom og banka han opp fordi det låg pipe og narkotika på bordet. Selvfølgelig er det noe dritt man ikkje vil ha i hus, men man kan vel for faen oppføre seg som voksne folk og snakke sammen i stede for å ty til vold. Du gjorde ein antagelse om at han hadde brukt den inne, men du handla uten å ha håndfaste bevis på det. Syns du virkelig at unnskyldningen din er holdbar, "du blei rasende og klarte ikkje å kontrollere deg"? Han leier ROM av deg, men om han ikkje er den som bidrar til at strømregningen blir så høg som den er, så burde du betale meir der, for det er faktisk du som har brukt strømmen. Om han bare er der 2 dager i uka, så meiner eg at han skal betale tilsvarende i strømregning. Uansett så er ikkje dette leieforholdet bra for noen av dere. Han tør ikkje ein gang være i huset han bur i pga deg og han er uansvarlig med husleia på toppen av det heile. Begynn prosessen med å få han ut. Betaler han ikkje leie i de mnd oppsigelsestida er, så bytt lås på ytterdør om du kan og slipp han kun inn for å hente tingene sine. Da er det mislighold frå hans side, trur ikkje han kommer langt med å klage på det. Søk opp lovverk rundt utleie om du er usikker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #13 Del Skrevet 24. desember 2019 Viste du å banke opp personen i sin egen soverom er mer kriminelt enn å røyke hasj? Anonymkode: 3774c...164 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #14 Del Skrevet 24. desember 2019 21 minutter siden, Såndre skrev: Nå vil jeg si at hvis han selger knips å røyker hasj når han er borte så kan vel du starte med å gi fullstendig beng i hva han gjør på sin fritid. Om han snuser, røyker og drikker får være opp til han. Han drikker sikkert kaffe, spiser godteri og lar toalettsetet stå oppe. Dette er IKKE grunn til utkastelse i seg selv. Dere har skrevet en kontrakt når leieforholdet ble inngått. Så lenge han følger norsk lov og kontrakten hjemme har ikke du noe å komme med. At en person er mer slitsom og kanskje har værre uvaner enn hva du i utgangspunktet trodde er ikke i seg selv grunn til utkastelse. Jeg ville gitt han skriftlig klage. Han har krav på 2 av disse før neste steg er utkastelse. Uteblir husleie kan denne prosessen framskyndes ved å kontakte namsmann. jeg har ikke sagt noe. jeg har selv brukt knips på fest i tenårene og røykt litt. jeg bryr meg ikke om han bruker noe. problemet er at han bruker i hverdagen. og at det går ut over meg som er i 100 prosent jobb. han betaler for sein leie hele tiden. holder ikke avtaler. jeg får problemer med huseier. han er drittsur på meg fordi leien har kommt inn sein de siste 4 mnd. jeg får inkasso om han ikke betaler strømmen heller nå som det er sagt så er både hasj og ecstasy ulovlig, både besittelse og bruk så det er god grunn nok til utkastelse alene. jeg har bare spart han for det foreløbig Anonymkode: 687af...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #15 Del Skrevet 24. desember 2019 15 minutter siden, _nubbenella skrev: Eg må gå mot strømmen her og si at eg syns faktisk at du var ein skikkelig drittsekk som brøyt deg inn på hans private rom og banka han opp fordi det låg pipe og narkotika på bordet. Selvfølgelig er det noe dritt man ikkje vil ha i hus, men man kan vel for faen oppføre seg som voksne folk og snakke sammen i stede for å ty til vold. Du gjorde ein antagelse om at han hadde brukt den inne, men du handla uten å ha håndfaste bevis på det. Syns du virkelig at unnskyldningen din er holdbar, "du blei rasende og klarte ikkje å kontrollere deg"? Han leier ROM av deg, men om han ikkje er den som bidrar til at strømregningen blir så høg som den er, så burde du betale meir der, for det er faktisk du som har brukt strømmen. Om han bare er der 2 dager i uka, så meiner eg at han skal betale tilsvarende i strømregning. Uansett så er ikkje dette leieforholdet bra for noen av dere. Han tør ikkje ein gang være i huset han bur i pga deg og han er uansvarlig med husleia på toppen av det heile. Begynn prosessen med å få han ut. Betaler han ikkje leie i de mnd oppsigelsestida er, så bytt lås på ytterdør om du kan og slipp han kun inn for å hente tingene sine. Da er det mislighold frå hans side, trur ikkje han kommer langt med å klage på det. Søk opp lovverk rundt utleie om du er usikker. har snakket med han 100x ganger før dette skjedde. dette var bare dråpen, fordi jeg har gitt han beskjed gang på gang. han lyver hele tiden og sier han skal skjerpe seg og jgøre ditt og datt få seg jobb osv. alt er bare løgn. har insett at han bare har sagt det for at jeg skal drøye det med å kaste han ut Anonymkode: 687af...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #16 Del Skrevet 24. desember 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden han aldri er hjemme kan du finne ny leieboer før du sier han opp. La oss si at du finner en ny som kan flytte inn 1.mars. Så sier du han opp, men at han får 1 mnd til å flytte ut. Si han opp etter leia for februar er betalt. Hvis han krangler på det så si at du har bevis for hans virksomhet, og vil melde fra til politiet om han ikke gjør som du sier. Det er sneaky, og sikkert ikke lovlig, men jeg tror det er viktig at du får han ut. Han vil jo ikke risikere businessen sin, tenker jeg. Anonymkode: eac60...ca8 jeg tenkte dette også, men har ikke hjertet til det . om jeg gjør det taper jeg ikke penger og jeg kan sette tingene hans hos kjæresten som ikke bor så langt unna. han bor ikke der pga hun har 2 barn med en annen. tror ikke han bryr seg om jeg "sladrer " at han selger politiet har tatt han flere ganger. bare med småting a. 5-15 gram hasj. så de vet at han er et utehodet. han selger speed også og det er langt større fengselstraffer men det har ikke han blitt tatt for. jeg vil ikke sladre. så feig er jeg ikke. jeg vil bare løse dette problemet og vite hvordan eller om jeg har handlet riktig Anonymkode: 687af...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såndre Skrevet 24. desember 2019 #17 Del Skrevet 24. desember 2019 NEI!!!! At man røyker hasj eller bruker knips er ikke grunn til utkastelse. Selv om det er ulovlig. Så lenge han ikke drar masse nark inn i hus så har du ikke grunn til å kaste han ut pga dette. Leien er selvfølgelig en annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #18 Del Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, Såndre skrev: NEI!!!! At man røyker hasj eller bruker knips er ikke grunn til utkastelse. Selv om det er ulovlig. Så lenge han ikke drar masse nark inn i hus så har du ikke grunn til å kaste han ut pga dette. Leien er selvfølgelig en annen sak hva mener du masse nark? han har hatt 10-20 gram her. pluss noen piller. jeg har ikke brydd meg om det. det er avtaler, penger som ikke blir betalt som er problemet. og han lager problemer for meg og huseier Anonymkode: 687af...003 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. desember 2019 #19 Del Skrevet 24. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: ja jeg vil det, men jeg har til tider synest synd i han. jeg vet han har det tøft og nav gir han såvdit til å overleve. han får 12 000 i sosialstønad. men jeg er redd om jeg sier opp leiekontrakten så flytter han bare ut selv om det står 3 mnd oppsigelsestid, så driter han bare i å betaler de 3 mnd. da må jeg styre med politiet og namsmannen og jeg orker ikke det. jeg jobber mye og har ikke overskudd til dette. jeg kjenner han godt nok til at han kommer til å drite i å betale i oppsigelsestiden. så må jeg kontakte namsmannen og det tar vell 6-12 mnd før jeg får alle pengene. hva skal jeg gjøre ? Anonymkode: 687af...003 Da velger du selv å la være å løse problemet. Du antar mye rart og velger å leve med narkotika i boligen din. Ditt valg. Voksenlivet handler om å håndtere vanskelige situasjoner. Velger du ingen opplagte løsninger, så vil du ikke nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 24. desember 2019 #20 Del Skrevet 24. desember 2019 Leste nå at du har banket ham. Se bort fra råd fra meg. Jeg gidder ikke hjelpe en kriminell til å ta en annen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå