Gå til innhold

Glassplater vsv fliser på kjøkken

Anbefalte innlegg

Gjest gjest i dag
Skrevet

Noen som har lagt glassplater i stedet for fliser på kjøkkenet og som kan komme med erfaringer, anbefalinger og pris? Jeg vurderer å gjøre det selv, men tenker at det kanskje ikke er så hygenisk??Dvs vanskelig å holde ren og fin....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp (forrige uke) lagt glassplater istf fliser over kjøkkenbenk/komfyr.

Ble kjempefint! I sånn 'frostet'/herdet glass, skyves inn i stål-skinner.

Kjøpte på Ikea, finnes i 60 eller 80 cm bredde, og standard er 45 cm høye. Endte med at vi måtte kjøpe 2 a' 60 cm og en på 80 cm for å dekke hele kjøkkenveggen. Kostet 600 kr for alt.

Dette var for vår del mye enklere enn å måtte begynne med flisleggingsjobb! Og når man slår på lyset over benken blir d en fin effekt mot glasset :)

Og renhold: ingen problem! Ikke noe matfett el skitt som setter seg mellom flise-fuger, men enkelt å vaske av glassplatene :P

Anbefales!

Disse platene fåes også i stål, men tror det fort blir flekker/fingermerker på stål som er vanskelig å holde fin konstant...

Skrevet

Hva med riper? Er det spesielt "herdet" mot sånt? Ser for meg at det fort kan bli stygt?

Gjest gjest1
Skrevet

Så de brukte dette på et oppussingsprogram forleden. Det var kjempefint!

Må vel nesten være lettere å holde glass rent enn fliser som har fuger?

(Stål-plate anbefales IKKE! Umulig å fjerne fingeravtrykk og fettflekker.)

Skrevet
Så de brukte dette på et oppussingsprogram forleden. Det var kjempefint!

Må vel nesten være lettere å holde glass rent enn fliser som har fuger?

(Stål-plate anbefales IKKE! Umulig å fjerne fingeravtrykk og fettflekker.)

Apropos stål: et kjerringråd for å holde hvitevarer i stål flekkfrie lengre: smør litt olivenolje på litt kjøkkenpapir og 'gå over' på hele stålflaten. Det har jeg gjort på både kjøleskap, oppvaskmaskin og komfyr, og det tar lengre tid før de stygge flekkene/fingeravtrykkene kommer!

Det skal kun smøres et tynt, usynlig lag...

Genialt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...