AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 hva hadde du gjort da om du ikke ønsket deg barn? Jeg tror ikke det kan bli noen lov om det, men vet jo aldri i dette landet. En tanke jeg fikk. Anonymkode: dedb0...395
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 Hadde reist til sveits. Anonymkode: 6b138...338
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 Da hadde jeg flyttet. Min kropp, mitt valg. Anonymkode: b777f...0f6 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Da måtte jeg flyttet, rett og slett. Skal ikke sette barn til verden. Men, hva med folk som ikke kan få barn? Anonymkode: 43713...6cc 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: hva hadde du gjort da om du ikke ønsket deg barn? Jeg tror ikke det kan bli noen lov om det, men vet jo aldri i dette landet. En tanke jeg fikk. Anonymkode: dedb0...395 Hvorfor vet man aldri i dette landet? For noe merkelig å si. Anonymkode: 98ec8...4a8 19
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #6 Skrevet 24. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vet man aldri i dette landet? For noe merkelig å si. Anonymkode: 98ec8...4a8 Fordi politikerne bestemmer så mye rart. Anonymkode: 8b0b9...d99
OnFire Skrevet 24. desember 2019 #7 Skrevet 24. desember 2019 Tenk om det ble bestemt hvem som skal få barn og hvem som skal ta seg av dem, så de med best gener får barn og de som er best egnet som foreldre blir de "utøvende" foreldrene. Antagelig til det beste, men temmelig urealistisk. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #8 Skrevet 26. desember 2019 Nå vil de jo innføre en lov som forhindrer at veldig mange får barn. Så nesten bedre om det hadde vært motsatt. Selv om det også hadde vært drøyt! Tenker da på forbud mot eggdonasjon og inseminering av enslige. Anonymkode: 76e88...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #9 Skrevet 26. desember 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vil de jo innføre en lov som forhindrer at veldig mange får barn. Så nesten bedre om det hadde vært motsatt. Selv om det også hadde vært drøyt! Tenker da på forbud mot eggdonasjon og inseminering av enslige. Anonymkode: 76e88...cfc Dette er vel ikke mulig å gjøre i Norge i dag heller? Har du en lenke til lovforslaget du snakker om? Anonymkode: 9dfe7...39c 2
Nymerïa Skrevet 26. desember 2019 #11 Skrevet 26. desember 2019 Du beskriver Gilead. Med tanke på helserisikoen graviditet og fødsel innebærer så vil en stat som gjør det lovpålagt å få barn nødvendigvis være totalt kvinnefiendtlig. Jeg hadde ikke ønsket å bo i en slik stat selv om jeg allerede har fått barn, så ja, i likhet med en del andre her så hadde jeg flyttet. 14
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #12 Skrevet 26. desember 2019 Jeg hadde også flyttet! Anonymkode: fcbb8...b5f
Gjest Lily_88 Skrevet 26. desember 2019 #13 Skrevet 26. desember 2019 Jeg hadde flyttet. Skaffet meg en båt å bo i, og bare seilt. Evt fått meg sterilisert hvis det det ikke hadde gått.
Silva Pluvialis Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 Det er jo ikke praktisk mulig å gjennomføre. Man kan ikke tvinge folk til å ha sex. Ikke alle kan få barn heller. Og veldig mange burde ikke ha barn fordi de ikke er i stand til å ta vare på dem. 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 hadde nok hoppet for et stup. å tvinge folk fører til drastiske hendelser. Anonymkode: 0ec3f...232
fjellvandrern Skrevet 28. desember 2019 #16 Skrevet 28. desember 2019 Da hadde jeg avslutta livet for unger er helt uaktuelt uansett om de kommer i ferdig pakke eller selvprodusering
AlkoMann Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 På 23.12.2019 den 23.46, AnonymBruker skrev: hva hadde du gjort da om du ikke ønsket deg barn? Jeg tror ikke det kan bli noen lov om det, men vet jo aldri i dette landet. En tanke jeg fikk. Anonymkode: dedb0...395 I Putins Russland har man gitt familier som får 2 barn og oppover ekstra subsidier. Samtidig har man banket eller rettere sagt nesten drept homofile. Om man er en heterofil mann med jobb er det lett å får seg kone og barn. I Norge derimot ønsker kvinner av og til å være lesbiske og andre ganger hetero. Det individualistiske Norge svekker vår fremtidige nasjonalstat .
AlkoMann Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 På 26.12.2019 den 14.58, Lily_88 skrev: Jeg hadde flyttet. Skaffet meg en båt å bo i, og bare seilt. Evt fått meg sterilisert hvis det det ikke hadde gått. Er det fødselen som skremmer deg , menn eller de barna som kommer ut av deg ?
AlkoMann Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 På 26.12.2019 den 14.52, NymeriaRhoynar skrev: Du beskriver Gilead. Med tanke på helserisikoen graviditet og fødsel innebærer så vil en stat som gjør det lovpålagt å få barn nødvendigvis være totalt kvinnefiendtlig. Jeg hadde ikke ønsket å bo i en slik stat selv om jeg allerede har fått barn, så ja, i likhet med en del andre her så hadde jeg flyttet. Jeg kan tenke meg å bo i et slikt samfunn hvor man tvinger samfunnsborgerne å få barn. Jeg er en upopulær , singel , barnløs mann i 40 årene. Alle mennesker er egoister innerst inne. Det er egoismen som holder oss levende
Gjest Lily_88 Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 9 hours ago, AlkoMann said: Er det fødselen som skremmer deg , menn eller de barna som kommer ut av deg ? Etter at jeg fylte 16 år, flyttet jeg for å gå på videregående, dagen kom ikke raskt nok. Jeg trivdes godt å bo alene og bare være meg selv. Giftet meg siden jeg fant drømmemannen; vi lever et helt A4-liv, uten at noen av oss ønsker barn. Vi bryter ut av A4-livet ved å reise når vi plutselig får muligheten (langhelg til kiev en gang i mars, en hel måned backpacking igjennom sørøst asia), og ønsker ikke binde oss til staten. Man blir jo statlig eiendom når barn kommer til verden. Så er det også tanken på å føde, det gjør meg skikkelig kvalm. Jeg ser absolutt ikke for meg å føde, hvis jeg hadde født barn (ufrivillig gravid), så tanken å starte på nytt med et 8-4 liv gjør meg svimmel. vi har begge jobber, er friske, men vi jobber så mye vi vil selv. Vi har begge hatt 100% jobber, men vi hadde ikke tid til hverandre eller andre ting, så da jobber vi mindre og klarer oss like bra. Men tanken på at man kan miste alt på noen få måneder og havne ute på gata, er sykt. Da vil jeg ikke sette barn til verden og de kan bli utsatt for hjemløshet en gang i livet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå