Gå til innhold

Advokat og priser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en advokat i barnefordelings saker. Noe jeg lurer på.

Er det normalt at at vis du sender melding til advokaten så koster dette og? I totalt har jeg sendt  20 tekst meldinger og Hatt 1 tlf samtale på 10 min med advokaten angående små spørsmål. Og forrige uke fikk jeg en faktura på  der det sto at dette ble 4000kr!  Er det bare jeg som overreagerer eller er dette normalt? har ikke fri rettshjelp og dette er en privat firma tror jeg 

Anonymkode: d953b...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt. I jobbsammenheng så ser jeg at kundene mine blir fakturert for e-post utveksling med sine advokater. SMS er ikke noe annet - de gjør jo en jobb når de svarer 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinne487

Det er dessverre helt vanlige priser. Jeg bruker en advokat i forbindelse med et boligkjøp og noen mailer fram og tilbake kostet meg 10.000 kr!

Advokater er dyre 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kvinne487 skrev:

Det er dessverre helt vanlige priser. Jeg bruker en advokat i forbindelse med et boligkjøp og noen mailer fram og tilbake kostet meg 10.000 kr!

Advokater er dyre 😩

Ja merket dette, at 3 små mail kan iallfall koste 600kr, men tenkte og heller spør noe om det er sykt nødvendig! ellers fyger alle pengene

Anonymkode: d953b...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan prisene er generelt sett, men et forholdsvis kort svar er ikke nødvendigvis fort gjort. Det kan fort være en del medgått tid bak noen tilsynelatende enkle mailer/sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har ikke du advokatforsikring? Jeg fikk det da jeg fikk mitt fleste barn. 155kr mnd. Gratis advokat i blant annet barnefordelingssaker.

Anonymkode: cab47...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advokaters timepris er 1673 kr i gjennomsnitt. Enkelte advokater har så høyt som 4000 kr i timepris.

Det er ikke bare tiden du tilbringer sammen med advokaten, eller tiden dere snakker sammen som teller. Det er advokatens arbeidstid. Så når advokaten leser Mail, leser meldinger, sjekker opp i papirer, sjekker opp i lovverk, snakker med relevante myndigheter, svarer på meldinger og svarer på Mail, så tikker klokka. 

Anonymkode: c05bb...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...