Gå til innhold

Gir ikke gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å få ut litt frustrasjon, med fare for å bli slakta helt.. 

Men jeg har en datter på ett år, bursdag tett opp mot julaften. Så har jeg en bonusmormor og en søster som akkurat er myndig som kommer i bursdagen. Uten gave til lille. Jeg overrekker julegavene og de takker for dem, men de har ikke tenkt å gi tilbake. Selv har jeg gitt gave til de siden jeg fikk lommepenger som liten. Har aldri fått noe tilbake. Tenkte kanskje det ble annerledes i år, med en liten ettåring... Jeg har ikke brydd meg så veldig mye om at jeg ikke har fått gaver opp igjennom (selv om de er nær familie, jeg sier mamma til bonusmamma). Ikke en gang i 30-årsfeiringen fikk jeg noe. 

Samme er det med broren min på andre siden av familien. I midten av 20-årene, jobber fulltid og bor alene. Får alltid gave av oss, men ingenting tilbake. 

Dette begynte å gnage nå, fordi det er sårt da det virker som at datteren min blir ekskludert. 

Noen tanker om dette? Er du en som får men ikke gir? Betyr det at du har glemt det, er en rotekopp eller gir faen? Skal jeg slutte å gi gaver? Vet liksom ikke om de er likegyldige heller, og at de kanskje heller ikke ønsker oppmerksomhet på bursdag eller gave til jul..? Jeg skjønner bare ikke, fordi jeg er skrudd sammen på en helt annen måte. 

Anonymkode: 0b21e...b32

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dropp gavene. Bruk pengene på ditt eget barn, med god samvittighet!

Endret av Macillah
  • Liker 17
Skrevet

Slutt og gi gaver vel. Hvis de hadde satt pris på gavene så hadde de gitt noe tilbake om så bare noe symbolsk.

Anonymkode: b3ee5...0cf

• Liker 6
Skrevet

Bare slutt å gi gaver til dem. At de ikke skjems😲

Anonymkode: b16ff...ee2

• Liker 5
Skrevet

Helt innafor å slutte å gi gave når de ikke gir.

Anonymkode: cfd87...c01

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen. Vrir hjernen for å finne gode gaver til svigerinne og tantebarn hvert år. Tenkte ikke over det før vi fikk barn, men så er det jul igjen og ingen gaver kom i retur. Heldigvis er barna såpass små at de ikke ville merke fra eller til, men det irriterer meg.

Anonymkode: 62603...af7

• Liker 2
Skrevet

Takk for innspill ☺️ Jeg tror dette blir siste året med gaver. Jeg synes det nest verste er at akkurat nå er jeg i ulønna permisjon uten rett på kontantstøtte ennå, så jeg har spinkelt og spart og skrapet sammen så alle får en fin julegave fra oss.. Litt ekstra sårt, at lille liksom ikke er like viktig. For de gir jo gave til resten av familien som de feirer jul og bursdag med.

Skrevet

Ikke gi de flere gaver. 

Ferdig snakka! 

Anonymkode: cce02...2d0

Skrevet

Ta et hint fra de ...  de ønsker ikke dette gavestyret 😊

Anonymkode: 615b4...c78

• Liker 2
Skrevet

Bror til min mann gir ikke gaver til barna våre til bursdag, enda min mann fikser til barna deres. De har lite midler. Kanskje like greit for tidligere da de gav gaver første og andre året til førstefødte var det ikke særlig til gaver. Jaja, noen er bare sånn.

Anonymkode: 43001...af5

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill ☺️ Jeg tror dette blir siste året med gaver. Jeg synes det nest verste er at akkurat nå er jeg i ulønna permisjon uten rett på kontantstøtte ennå, så jeg har spinkelt og spart og skrapet sammen så alle får en fin julegave fra oss.. Litt ekstra sårt, at lille liksom ikke er like viktig. For de gir jo gave til resten av familien som de feirer jul og bursdag med.

Skjerp deg, «lille» er 1 år! Trenger ikke kjøpe gave til en ettåring

Anonymkode: 42f7f...b11

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Skjerp deg, «lille» er 1 år! Trenger ikke kjøpe gave til en ettåring

Anonymkode: 42f7f...b11

Nei, jeg har ikke tenkt til å skjerpe meg, for det trenger jeg ikke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...