La Guapa Skrevet 1. juni 2005 #1 Del Skrevet 1. juni 2005 Lille-proppen min har blitt ett år! Jeg kaller henne baby ennå, jeg. Hvor lenge synes dere våre små sjarmtroll er babyer? Når blir de mer barn/unge? Klem fra La Guapa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. juni 2005 #2 Del Skrevet 1. juni 2005 Personlig synes jeg at den grensen er ved 1 års bursdagen. Hver alder sin sjarme og sine utfordringer: Baby, småbarn, barn, tenåring, ungdom, voksen. Men uansett: jeg er "barnet" til mamma... Mayamor - 33 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #3 Del Skrevet 1. juni 2005 Mine to er mine babyer ennå, de er elleve og sju år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EvaL Skrevet 1. juni 2005 #4 Del Skrevet 1. juni 2005 Så lenge de fortsatt har bleie i buksa syns jeg de er babyer, vet mange ikke er enige men slik føler jeg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 1. juni 2005 #5 Del Skrevet 1. juni 2005 Mine to er mine babyer ennå' date=' de er elleve og sju år [/quote'] :-) Man føler vel ALLTID at de er babyen ens, uansett hvor store de blir....Mamma kaller meg fortsatt ungen sin. Men sånn generelt for å beskrive barnas alder/størrelse vil jeg nok være enig i at babystadiet er over rundt ettårsalderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. juni 2005 #6 Del Skrevet 1. juni 2005 Så lenge de fortsatt har bleie i buksa syns jeg de er babyer' date=' vet mange ikke er enige men slik føler jeg det.[/quote'] Jeg vil nå iallefall ikke kalle en 3 åring en baby... Har selv en liten gutt på 18 mnd. Litt "vemodig" at han ikke er baby lenger, men som allerede sagt: hver sin alder med sin sjarme og sine utfordringer. Hadde jeg kalt 8åringen babyen min, ville han blitt dødlig fornærmet. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 1. juni 2005 #7 Del Skrevet 1. juni 2005 Tror de regnes som babyer til de er halvannet år, jeg for min del følte ikke at barna var babyer da de var 1 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et kallenavn Skrevet 1. juni 2005 #8 Del Skrevet 1. juni 2005 1 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2005 #9 Del Skrevet 2. juni 2005 Men i USA og sånn kaller de jo barna baby i evigheter. "I'm off. Have to pick up the baby from his play date" og ungen er 4 år liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 2. juni 2005 #10 Del Skrevet 2. juni 2005 Veslejenta mi er 1 1/2, og jeg kaller henne fortsatt babyen min. Kanskje fordi hun er liten for alderen og har veldig lite hår enda.. Var annerledes med storesøster, da hun var 1 år var hun 15 kg. og kunne knapt kalles baby lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. juni 2005 #11 Del Skrevet 2. juni 2005 Men i USA og sånn kaller de jo barna baby i evigheter. "I'm off. Have to pick up the baby from his play date" og ungen er 4 år liksom... hehe - nå kaller de dama for baby også da. Tror de har et litt annet forhold til ordet enn vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 2. juni 2005 #12 Del Skrevet 2. juni 2005 På engelsk har de jo også ordet "toddler". Det er liksom litt sånn verken baby eller barn, klumsete smårolling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 2. juni 2005 #13 Del Skrevet 2. juni 2005 Synes ikke de er babyer etter at de begynner å bevege seg rundt for egen maskin jeg. Og når de går er de definitivt ikke babyer lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. juni 2005 #14 Del Skrevet 2. juni 2005 Gutten min er snart 9 mnd, og jeg synes ikke han er så veldig baby lenger Men jeg synes grensa går ved 1 år jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -hild ikke innlogget Skrevet 3. juni 2005 #15 Del Skrevet 3. juni 2005 Personlig setter jeg grensa og slutter å si baby når de går. Det hender fortsatt at jeg sier Babyen min til lillemor, hun er 14 mnd - men hun går jo.. Det er forøvrig samme skillet som de har i USA - mellom "infant" og "toddler". Baby bruker de jo på alt der :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. juni 2005 #16 Del Skrevet 3. juni 2005 Synes ikke de er babyer etter at de begynner å bevege seg rundt for egen maskin jeg. Og når de går er de definitivt ikke babyer lenger. Skriver under på detta. När de börjar gå är de inte längre babyer i mina ögon. Min son har blivit "lillkillen" nu. Egentligen sen han började på förskolan/barnehagen. Han är 17 månader på måndag. På förskolan kallar de de små barnen för "småttingar" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. juni 2005 #17 Del Skrevet 3. juni 2005 Enig! Når de begynner å gå og prate synes jeg de slutter å være babyer. Liker ordet "småttis" jeg... men sønnen min kommer nok alltid til å være "babyen" min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. juni 2005 #18 Del Skrevet 3. juni 2005 bruke av baby i USA (så lenge man ikke snakker om dama... ) er vel mer riktig å oversette til barnet/ungen på norsk. og vi henter jo ungen i barnehagen her i norge også, og ungen er sjuk og kan ikke være i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå