La Guapa Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Lille-proppen min har blitt ett år! Jeg kaller henne baby ennå, jeg. Hvor lenge synes dere våre små sjarmtroll er babyer? Når blir de mer barn/unge? Klem fra La Guapa
Gjest Mayamor Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 Personlig synes jeg at den grensen er ved 1 års bursdagen. Hver alder sin sjarme og sine utfordringer: Baby, småbarn, barn, tenåring, ungdom, voksen. Men uansett: jeg er "barnet" til mamma... Mayamor - 33 år
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Mine to er mine babyer ennå, de er elleve og sju år
Gjest EvaL Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Så lenge de fortsatt har bleie i buksa syns jeg de er babyer, vet mange ikke er enige men slik føler jeg det.
Gjest Lompa Skrevet 1. juni 2005 #5 Skrevet 1. juni 2005 Mine to er mine babyer ennå' date=' de er elleve og sju år [/quote'] :-) Man føler vel ALLTID at de er babyen ens, uansett hvor store de blir....Mamma kaller meg fortsatt ungen sin. Men sånn generelt for å beskrive barnas alder/størrelse vil jeg nok være enig i at babystadiet er over rundt ettårsalderen.
Gjest Mayamor Skrevet 1. juni 2005 #6 Skrevet 1. juni 2005 Så lenge de fortsatt har bleie i buksa syns jeg de er babyer' date=' vet mange ikke er enige men slik føler jeg det.[/quote'] Jeg vil nå iallefall ikke kalle en 3 åring en baby... Har selv en liten gutt på 18 mnd. Litt "vemodig" at han ikke er baby lenger, men som allerede sagt: hver sin alder med sin sjarme og sine utfordringer. Hadde jeg kalt 8åringen babyen min, ville han blitt dødlig fornærmet. Mayamor
Gjest Leola Skrevet 1. juni 2005 #7 Skrevet 1. juni 2005 Tror de regnes som babyer til de er halvannet år, jeg for min del følte ikke at barna var babyer da de var 1 år.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2005 #9 Skrevet 2. juni 2005 Men i USA og sånn kaller de jo barna baby i evigheter. "I'm off. Have to pick up the baby from his play date" og ungen er 4 år liksom...
Angelica Skrevet 2. juni 2005 #10 Skrevet 2. juni 2005 Veslejenta mi er 1 1/2, og jeg kaller henne fortsatt babyen min. Kanskje fordi hun er liten for alderen og har veldig lite hår enda.. Var annerledes med storesøster, da hun var 1 år var hun 15 kg. og kunne knapt kalles baby lenger.
Gjest Turi Skrevet 2. juni 2005 #11 Skrevet 2. juni 2005 Men i USA og sånn kaller de jo barna baby i evigheter. "I'm off. Have to pick up the baby from his play date" og ungen er 4 år liksom... hehe - nå kaller de dama for baby også da. Tror de har et litt annet forhold til ordet enn vi.
Klips Skrevet 2. juni 2005 #12 Skrevet 2. juni 2005 På engelsk har de jo også ordet "toddler". Det er liksom litt sånn verken baby eller barn, klumsete smårolling.
asterix Skrevet 2. juni 2005 #13 Skrevet 2. juni 2005 Synes ikke de er babyer etter at de begynner å bevege seg rundt for egen maskin jeg. Og når de går er de definitivt ikke babyer lenger.
monja Skrevet 2. juni 2005 #14 Skrevet 2. juni 2005 Gutten min er snart 9 mnd, og jeg synes ikke han er så veldig baby lenger Men jeg synes grensa går ved 1 år jeg.
Gjest -hild ikke innlogget Skrevet 3. juni 2005 #15 Skrevet 3. juni 2005 Personlig setter jeg grensa og slutter å si baby når de går. Det hender fortsatt at jeg sier Babyen min til lillemor, hun er 14 mnd - men hun går jo.. Det er forøvrig samme skillet som de har i USA - mellom "infant" og "toddler". Baby bruker de jo på alt der :-)
Furstina Skrevet 3. juni 2005 #16 Skrevet 3. juni 2005 Synes ikke de er babyer etter at de begynner å bevege seg rundt for egen maskin jeg. Og når de går er de definitivt ikke babyer lenger. Skriver under på detta. När de börjar gå är de inte längre babyer i mina ögon. Min son har blivit "lillkillen" nu. Egentligen sen han började på förskolan/barnehagen. Han är 17 månader på måndag. På förskolan kallar de de små barnen för "småttingar"
Fibonacci Skrevet 3. juni 2005 #17 Skrevet 3. juni 2005 Enig! Når de begynner å gå og prate synes jeg de slutter å være babyer. Liker ordet "småttis" jeg... men sønnen min kommer nok alltid til å være "babyen" min!
aline Skrevet 3. juni 2005 #18 Skrevet 3. juni 2005 bruke av baby i USA (så lenge man ikke snakker om dama... ) er vel mer riktig å oversette til barnet/ungen på norsk. og vi henter jo ungen i barnehagen her i norge også, og ungen er sjuk og kan ikke være i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå