Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg kalle henne en baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille-proppen min har blitt ett år!

Jeg kaller henne baby ennå, jeg.

Hvor lenge synes dere våre små sjarmtroll er babyer?

Når blir de mer barn/unge?

Klem fra La Guapa :babyjente::babysmokk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Mayamor
Skrevet

Personlig synes jeg at den grensen er ved 1 års bursdagen.

Hver alder sin sjarme og sine utfordringer:

Baby, småbarn, barn, tenåring, ungdom, voksen.

Men uansett: jeg er "barnet" til mamma...

Mayamor - 33 år :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Mine to er mine babyer ennå, de er elleve og sju år :wink:

Skrevet

Så lenge de fortsatt har bleie i buksa syns jeg de er babyer, vet mange ikke er enige men slik føler jeg det.

Gjest Lompa
Skrevet
Mine to er mine babyer ennå' date=' de er elleve og sju år :wink:[/quote']

:-) Man føler vel ALLTID at de er babyen ens, uansett hvor store de blir....Mamma kaller meg fortsatt ungen sin.

Men sånn generelt for å beskrive barnas alder/størrelse vil jeg nok være enig i at babystadiet er over rundt ettårsalderen.

Gjest Mayamor
Skrevet
Så lenge de fortsatt har bleie i buksa syns jeg de er babyer' date=' vet mange ikke er enige men slik føler jeg det.[/quote']

Jeg vil nå iallefall ikke kalle en 3 åring en baby... :wink:

Har selv en liten gutt på 18 mnd.

Litt "vemodig" at han ikke er baby lenger, men som allerede sagt: hver sin alder med sin sjarme og sine utfordringer.

Hadde jeg kalt 8åringen babyen min, ville han blitt dødlig fornærmet. :ler:

Mayamor

Gjest Leola
Skrevet

Tror de regnes som babyer til de er halvannet år, jeg for min del følte ikke at barna var babyer da de var 1 år.

Gjest Gjest
Skrevet

Men i USA og sånn kaller de jo barna baby i evigheter.

"I'm off. Have to pick up the baby from his play date" og ungen er 4 år liksom...

Skrevet

Veslejenta mi er 1 1/2, og jeg kaller henne fortsatt babyen min. Kanskje fordi hun er liten for alderen og har veldig lite hår enda.. Var annerledes med storesøster, da hun var 1 år var hun 15 kg. og kunne knapt kalles baby lenger. :)

Skrevet
Men i USA og sånn kaller de jo barna baby i evigheter.

"I'm off. Have to pick up the baby from his play date" og ungen er 4 år liksom...

hehe - nå kaller de dama for baby også da. Tror de har et litt annet forhold til ordet enn vi. :wink:

Skrevet

På engelsk har de jo også ordet "toddler". Det er liksom litt sånn verken baby eller barn, klumsete smårolling.

Skrevet

Synes ikke de er babyer etter at de begynner å bevege seg rundt for egen maskin jeg. Og når de går er de definitivt ikke babyer lenger.

Skrevet

Gutten min er snart 9 mnd, og jeg synes ikke han er så veldig baby lenger :grine: Men jeg synes grensa går ved 1 år jeg.

Gjest -hild ikke innlogget
Skrevet

Personlig setter jeg grensa og slutter å si baby når de går. Det hender fortsatt at jeg sier Babyen min til lillemor, hun er 14 mnd - men hun går jo.. Det er forøvrig samme skillet som de har i USA - mellom "infant" og "toddler". Baby bruker de jo på alt der :-)

Skrevet
Synes ikke de er babyer etter at de begynner å bevege seg rundt for egen maskin jeg. Og når de går er de definitivt ikke babyer lenger.

Skriver under på detta.

När de börjar gå är de inte längre babyer i mina ögon.

Min son har blivit "lillkillen" nu. Egentligen sen han började på förskolan/barnehagen. Han är 17 månader på måndag.

På förskolan kallar de de små barnen för "småttingar"

Skrevet

Enig! Når de begynner å gå og prate synes jeg de slutter å være babyer.

Liker ordet "småttis" jeg... men sønnen min kommer nok alltid til å være "babyen" min! :ler:

Skrevet

bruke av baby i USA (så lenge man ikke snakker om dama... :ler: ) er vel mer riktig å oversette til barnet/ungen på norsk.

og vi henter jo ungen i barnehagen her i norge også, og ungen er sjuk og kan ikke være i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...